Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35529
    Mikael_S
    Deltagare

      Tjena

      Jag har en 03:ans Impreza WRX STi.

      Har en helsmidd EJ207 med en roterad turboanläggning. Kör Link G4+ med 1300cc spridare på E85 och jag har vid 1.9bar gått in i en vägg vad gäller bränsle. Bromsade förra året 420whp vid 1.7bar och då var den gamla pumpen ett problem så i år bytte jag till en Walbro gst450. fick tillbaka marginalen vid 1.7bar men när jag har ökat mot 1.9bar så har dutyn på spridarna gått i taket. Testat öka bränsletrycket för att se om det är spridarna men då faller bränslet ifrån tidigare så jag vet att bränsletrycket är mitt problem

      Har byggt om motorn med parallellmatade fuelrails, en turbosmart BTR, bytt till ett högflödes filter

      Kör fortfarande standard bränsleledningar och tank med armatur.

      kör med standard bränsletryckskontroll med i och med att volten är 13,8 så är det inga problem där

      Någonstans finns det en propp men frågan om var. Har bromsat 550whp med 6mm invändig bränsleledning på gamla V8 turbo jag byggde och var inga tendenser där till att det skulle vara ett problem.

      Hur har ni som byggt mycket effekt gjort? Jag vill helst slippa bygga om allt för mycket och ha någon ful catchtank sitta i bakluckan tycker jag inte är något alternativ, speciellt med baslåda på plats och det är min gatbil som jag vill ha tyst och bra 🙂

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.