Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Toni
    Deltagare

SAM, samma fråga som förut: Det är gott om snö i Tokholm idag och enligt prognosen väntas snöfall i Värmland under dagen.

När tas beslut om det skulle råka bli inställt? Helst vill man ju veta det senast kvällen före.

MVH
      Toni – i säng med snuva, hoppas bli frisk till söndag

SecretAgentMan
      Deltagare

LAST EDITED ON Apr-11-03 AT 02:23PM (GMT)
        Jag tror ju att jag nämnt det ett par ggr åtminstonde. 😉 Vid snö på bana avbryts det hela. 🙂

Jag har lämnat mitt nallenummer till ansvarig som kommer att ringa runt, varpå jag ringer runt.

Nu är ju frågan om jag hör något på lördag (antagligen inte) – utan det blir tidigt söndag.

Vill du vara på den säkra sidan ringer du mig vid 8-rycket på söndag morgon, och siktar på den andra genomgången (11:00) ifall det ser bra ut.

Mer kan jag tyvärr inte göra.

/J

Banträffsansvarig SSI
        Stolt ägare till Silverpilen

SecretAgentMan
        Deltagare

Jag klipper och klistrar lite från ett inlägg av “MFünf” från http://rejsa.nu

“Här kommer det lite punkter inför Söndagens körning.
          En del detaljer sparar vi tills genomgången/genomgångarna på Söndag.

Vi kör förarutbildning på Gelleråsen strax utanför Karlskoga på Söndag
          Vi har banan mellan 9-18
          Första genomgång 8.30 så se till att vara där i god tid före det.
          Vid snö eller is på banan så blir det inställt.
          För de som vill sova längre eller inte vill chansa och åka till en snöig bana så kör vi en genomgång igen vid 11.

20 minuters körpass på rullande schema med följande tre grupper:

* Nybörjare med registrerade och försäkrade bilar

* Erfarna med registrerade och försäkrade bilar

* Racebilar och Erfarna med registrerade och försäkrade bilar på egen risk vad gäller försäkring

De som vet vilken grupp de skall köra i meddelar mig detta i ett PM med gruppen som Subject.

All körning är på egen risk, dvs arrangören tar inget ansvar. Däremot skall din vanliga försäkring gälla eftersom det inte är tävling eller träning inför tävling.

Vi har instrutörer på plats om du vill ha hjälp och instruktioner.

Vi kommer ha flaggvakter och flaggorna skall åtlydas. Dess betydelse gås igenom på genomgången

Vi förbehåller oss rätten att flytta ngn till en snabbare eller långsammare grupp vid behov, racebilar undantagna.

Vi förbehåller oss rätten att omdelbart stänga av ngn som kör olämpligt, förmodligen tilldelas dock en varning först.

Hjälm skall bäras av samtliga som färdas i bil på banan, i öppen bil skall det vara en Integralhjälm. Instrukörer undantagna från kravet på integralhjälm i öppen bil.

Det är lämpligt med heltäckande klädsel av svårantändligt material såsom bomull eller race-overall.

Kom ihåg att det är utbildning och ingen tävling så ta det varligt så ingen olycka händer.”

/J

Banträffsansvarig SSI
          Stolt ägare till Silverpilen

Wiklundh
          Deltagare

Har snöat i Karlstad en del nu, men inget ligger kvar på marken.
            Det ä bara blött och har vi tur har det torkat till Söndag.

/Michael

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.