…om det är ”skräpdäck” som du har så kan du ju passa på och köpa 4 nya av något bra/bättre märke. Enligt senare tester i biltidningar och bil-bilagor till kvällspressen så är det en j-kla skillnad på skräp och bättre däck. Det är väl en ganska bra försäkring…ser jag det som.
Jag har bara antagit att det är ”skräpdäck” iom att du har svårt att få tag på ett nytt däck…när de andra endast är slitna 1,5 mm. Jag kan ju ha fel…
hej hej… jag fick visst punktering häromdagen och nu är min fråga så här för däcket går inte att laga… går det att svarva ner ett nyköpt däck till rätt storlek som dom andra är…dom andra är alltså bara slitna ungefär en och en halv mm så jag vill igentligen inte behöva köpa 4 nya däck bara för detta… men jaja någon som har nåt tips?
okej dom är dubbfria så det låter bra =) men nu har jag en fråga till för det verkar som att det märket inte går att få tag på längre som jag har på nu… kan det göra någon skillnad att jag köper någon annan tillverkares? azå det lär ju va olika mönster i dem och så men kvittar det bara så länge jag svarvar ner dom till exakt samma storlek?
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.