› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Punktering…..
- Detta ämne har 11 svar, 696 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
Nyman.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2006 kl. 07:44 #9691
Wehlin
DeltagareKörde hem i godan ro igår från jobbet, körde motorvägen mellan Helsingborg mot Kristianstad.
Helt plötsligt fick jag börja styra upp som faen för att hålla bilen rak och tänkte att det här står nog inte rätt til.
Bara att köra av på närmsta avfart, stannade vid en Shell mack och klev ur bilen och tittade.
Fanns luft kvar i hjulet så fälg och allting hade klarat sig.
Givetvis punka på höger fram =(
Kollade i skuffen och allt fanns utan verktyg att lossa hjulbultarna med så de va bara ringa fassan så han fick komma ut.
På med reservhjulet, PIPPIGULT och Max 80 knutar.Kan säga att det kändes inte helt rätt att hålla 70 hela vägen hem och bli omkörd av bla. lastbilar =)
Folk titta lite konstigt när de körde förbi, tänkte väll, hmmm en Impreza med en ungdom i som bara håller 70 😉30 augusti, 2006 kl. 07:46 #107657Niklas
DeltagareBeen there done that! Var glad att det var höger fram så du slapp visa upp det gula hjulet! 😀
/N – skall spraymåla om reservhjulsfälgen till hammarlacksvart. 😛
30 augusti, 2006 kl. 07:51 #107653Nyman
DeltagareÅ andra sidan, hade de vart vänster sida så hade ju alla sett och då förstått varför en Impreza kör så sakt… 😉
30 augusti, 2006 kl. 08:02 #107649Wehlin
DeltagareÅ andra sidan, hade de vart vänster sida så hade ju alla sett och då förstått varför en Impreza kör så sakt… 😉
Ja den tanken slog mig hela tiden.
Så dom inte tänker, går dom inte fortare =)
Eller så tänkte dom, Vad dagens ungdomar gör fint 😉30 augusti, 2006 kl. 08:47 #107654Nyman
Deltagarejapp, så jag skulle nog hällre ståta med att visa en punktering/reservhjul än att folk ska tycka att ”dagens ungomd kör fint” för de gör man väl inte i en subba 😉
30 augusti, 2006 kl. 08:49 #107650Wehlin
DeltagareNej det e verkligen så.!
30 augusti, 2006 kl. 10:45 #107647specialized
DeltagareKanske lite OT men ändå :
Måste man köra 180 jämt bara för man har en kokare ??? 🙁
Kör som NI känner istället för att köra fort för att ni förväntas göra det pga. att ni åker snabb bil 🙂
Jag kör också fort, ganska ofta faktiskt, men jag gör det när trafiken tilllåter det & för att JAG känner för det,inte för att jag förväntas göra det 🙂
Av principiella skäl så vägrar jag tex. att rödljus-raceà inne i stan, där risken är betydligt större att någon oskyldig människa skadas.
Ta nu inte detta så allvarligt, när vi är ute och åker (lokala kokarträffarna) så brukar inte jag vara blyg…kanske tvärtom istället 😉
X3000 kan intyga detta då undertecknad körde om honom i 210 ++ km/h på väg till Mats i A-sås 🙂 Trafiken tilllät faktiskt det 😉
Mvh.Mattias – som inte lever upp till förväntade krav 😉
Moralkärring MODE off *
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————30 augusti, 2006 kl. 11:34 #107655Nyman
DeltagareJag håller med dig helt, men de är ju inte så att man ligger å kör i 80 på en 90 väg å framför allt inte 80 på 110 väg… de har nog aldrig hänt, oavset bil jag har kört… så i ett sådant läge var de jag tänkte på att de snarare är skönt att visa att man har reservhjul än att bli tolkad som ett väg stop i en subba 😉
de var mer så jag menade..
Sen jag köpte subban har jag faktiskt börjat köra långsammare för det mesta…
men ibland även riktigt fort… 😉-= enough is enough =-
30 augusti, 2006 kl. 12:25 #107651Wehlin
DeltagareKanske lite OT men ändå :Måste man köra 180 jämt bara för man har en kokare ??? 🙁 Kör som NI känner istället för att köra fort för att ni förväntas göra det pga. att ni åker snabb bil :)Jag kör också fort, ganska ofta faktiskt, men jag gör det när trafiken tilllåter det & för att JAG känner för det,inte för att jag förväntas göra det :)Av principiella skäl så vägrar jag tex. att rödljus-raceà inne i stan, där risken är betydligt större att någon oskyldig människa skadas.Ta nu inte detta så allvarligt, när vi är ute och åker (lokala kokarträffarna) så brukar inte jag vara blyg…kanske tvärtom istället ;)X3000 kan intyga detta då undertecknad körde om honom i 210 ++ km/h på väg till Mats i A-sås 🙂 Trafiken tilllät faktiskt det ;)Mvh.Mattias – som inte lever upp till förväntade krav ;)Moralkärring MODE off *—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————
Jag menade inte heller att man förväntas köra som en tok bara för det. Menade som Nyman att det oftast inte är normalt o hålla 70 på 110-väg eller 90-väg..!
// En som också kör lugnare nu…
30 augusti, 2006 kl. 13:17 #107648specialized
DeltagareKanske lite OT men ändå :Måste man köra 180 jämt bara för man har en kokare ??? 🙁 Kör som NI känner istället för att köra fort för att ni förväntas göra det pga. att ni åker snabb bil :)Jag kör också fort, ganska ofta faktiskt, men jag gör det när trafiken tilllåter det & för att JAG känner för det,inte för att jag förväntas göra det :)Av principiella skäl så vägrar jag tex. att rödljus-raceà inne i stan, där risken är betydligt större att någon oskyldig människa skadas.Ta nu inte detta så allvarligt, när vi är ute och åker (lokala kokarträffarna) så brukar inte jag vara blyg…kanske tvärtom istället ;)X3000 kan intyga detta då undertecknad körde om honom i 210 ++ km/h på väg till Mats i A-sås 🙂 Trafiken tilllät faktiskt det ;)Mvh.Mattias – som inte lever upp till förväntade krav ;)Moralkärring MODE off *—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————
Jag menade inte heller att man förväntas köra som en tok bara för det. Menade som Nyman att det oftast inte är normalt o hålla 70 på 110-väg eller 90-väg..!// En som också kör lugnare nu…
Sorry, drog nog lite förhastade slutsatser här :+
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————30 augusti, 2006 kl. 13:19 #107652Wehlin
DeltagareLugna bananer 😉
30 augusti, 2006 kl. 13:26 #107656Nyman
DeltagareDe är lugnt…
Men nog fan är de kul å trampa på gasen ibland.. inget snack om de…;) men de var som sagt inte riktigt det vi pratade om 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.