› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › puttrar mycket från downpipen
- Detta ämne har 12 svar, 870 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 3 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
22 maj, 2007 kl. 11:29 #3749
Pontus
Deltagaresen jag mappade o fixade lite hos jrm för några månader sen puttrar det bra mycket från downpipen (tror jag) när den gått varm, helst när jag svänger i rondeller eller släpper på gasen från höga varv på låga växlar. även irriterande mycket när det regnar.
något jag kan göra åt eller får jag helt enkelt ligga på gasen hela tiden?
EDIT: Kör WRX -03a
22 maj, 2007 kl. 13:25 #61124BVS-Robban
DeltagareJag tror det är avgassmällar du hör ! Fullt normalt och bara döö fräänt 🙂
Man ger gas och motorn får då mycket bensin för att accelerare sedan om man tvärt släpper gasen hinner soppan inte riktigt med utan det kommer lite mkt soppa en kort millisek.. Soppan förbränns då inte utan skickas vidare ut i avgassystemet där det är mkt varmt ! Där antänds den och vips så har man smällar/puttrar/poffar osv !
Skulle man vända på det och har lite för lite bensin under en kort sekund skulle det absolut inte bli !/ R
22 maj, 2007 kl. 13:31 #61118Pontus
Deltagarejo men avgassmällarna låter ju ashögt o kommer från röven det här är liksom som en ”knatter-knatter-puttputputputputputptu” o kommer från höger sida under motorn o låter mest irriterande
22 maj, 2007 kl. 13:53 #61126Twinturbo
DeltagareTrasig packning till grenröret eller mellan uppipe och turbo låter det som…
22 maj, 2007 kl. 13:57 #61119Pontus
Deltagareok men det är skumt för såfort jag trycker på gasen igen så försvinner det ju?
Edit: o jag hörde det precis efter jag vart hos JRM o fått det gjort
22 maj, 2007 kl. 14:22 #61120Pontus
Deltagaretänkte även på att eftersom det låter mer när det regnar så borde det ju inte vara packningarna?
22 maj, 2007 kl. 15:06 #61125Staffe
DeltagareJag tror det kan va en söndrig packning till dp…Luktar det mycket avgaser ifrån motorrummet när du står på tomgång??
—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-0222 maj, 2007 kl. 15:45 #61121Pontus
Deltagareja det gör det tror jag väl men det antog jag var för att jag inte har nån katalysator? eller från motorrummet vet jag inte, får kolla upp det
23 maj, 2007 kl. 06:35 #61127Twinturbo
Deltagareo jag hörde det precis efter jag vart hos JRM o fått det gjort
Vad gjorde JRM?
Bara mappning eller även montering av detaljer (eller det kanske du gjorde inna du åkte dit)?23 maj, 2007 kl. 11:31 #61122Pontus
Deltagarenej jrm gjorde allt : mappning, downpipe, uppipe etc. etc.
23 maj, 2007 kl. 11:40 #61116Pasi_k
Deltagarenej jrm gjorde allt : mappning, downpipe, uppipe etc. etc.
Kanske värt att slå dom en pling eller ett besök och be dom kolla upp det då?
23 maj, 2007 kl. 11:55 #61123Pontus
Deltagarehalvjobbigt o droppa in när man bor i sälen 😉 jag drar iväg ett mail o frågar, ska in på subaru o byta rutan nästa vecka så dom kan nog kolla på det, är det en packning får JRM stå för det i mitt tycke
23 maj, 2007 kl. 12:03 #61117Pasi_k
Deltagarehalvjobbigt o droppa in när man bor i sälen 😉 jag drar iväg ett mail o frågar, ska in på subaru o byta rutan nästa vecka så dom kan nog kolla på det, är det en packning får JRM stå för det i mitt tycke
Är väl inte så farligt långt när man kör subaru? 😛
Hoppas det är nått lätt löst iallafall.. 😀
Lycka till… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.