SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Pysventils problem!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Stealthman
    Deltagare

Ja jag har förstått att man ska ha en ”Dawes Device” men nu har jag inte en sådan, utan en pysventil ”blödarventil” som består utav ett T-kors med en slang på med en ventil i ena änden. T-korset är tajtare i ena hålet, slangen som går från solenoiden till wastegaten har jag klippt av och satt i T-korset med det tajtare hålet mot solenoiden och det andra till wastegaten. Men det händer ingenting jag har 0.7 bar som maxladd hur mycket jag änn pyser ut.

Har jag gjort fel?

Måste jag gå förbi solenoiden dvs gå direkt från turbo till wastegate med en slang med pysventilen imellan. isåfall vilken slang tar jag från turbon?

Obs Obs jag har tyvärr ingen Impreza (Vill ha ;( ) utan jag har en Legacy turbo -92 å ja sorry jag vet att jag borde ha skrivit i Legacy hörnan men man får inte så många svar där..

M.v.h Stealthman

SecretAgentMan
      Deltagare

Släng skiten, köp en dawes (kostar ”inget” nuförtiden), funktionen är bättre även om du skulle få pysventilen att fungera.

Rent spontant verkar du ha kopplat rätt, vad det handlar om är att pysa av trycket i wastegateklockan.

/J

Stealthman
        Deltagare

Ok en Dawes pyser ju inte av tryck utan den är stängd eller öppen.
          Men installationen är väl den samma? den funkar väl ungefär på samma sätt,att den lurar wastegaten. Så kommer den att funka?

Om nu en Dawes är sååå mycket bättre så vill jag ha en sådan!!
          Måste man köpa en från Usa eller finns dom i sverige?

Fan min pysventil var dyyyyr att dom ens får sälja sådan SKIT när det finns billiga Dawes…

killer
          Deltagare

Beställ från 3barracing.com

Bra å ha å göra med och snabb leverans

Twinturbo
            Deltagare

Det är inte din pysventil som är problemet, tror jag, utan det verkar som om originalsolenoiden ändå klarar av att justera trycket trots ditt pysförsök. Koppla förbi solenoiden så funkar det 😉

SecretAgentMan
              Deltagare

Nja…då vill det till att pysfunktionen är tänkt att lira utan en solenoid.

Oavsett, pysventiler har inget att säga till om jämfört med en ”dawes”, även om man får dem att fungera.

/J

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.