SSC Annonser Köpes – Delar r-däck

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Hjelm
    Deltagare

någon som har bättre beg r-däck över=) ? 17″ hade vart fint

kingo
      Deltagare

har 4 nya federal r däck, 595RSR, 17 225 45 tror jag. köpte dem i somras men fick inte bilen i ordning i tid, de sitter i garaget nu och jag fick motorras i kinnekulle för 2 veckor sedan, så kommer inte använda dem i år. aldrig monterade.

daniel

Hjelm
        Deltagare

har 4 nya federal r däck, 595RSR, 17 225 45 tror jag. köpte dem i somras men fick inte bilen i ordning i tid, de sitter i garaget nu och jag fick motorras i kinnekulle för 2 veckor sedan, så kommer inte använda dem i år. aldrig monterade.

daniel

okej, aj vad tråkigt!! Vad vill du ha för dem då ?

kingo
          Deltagare

4500

Steewe
            Deltagare

Har 4 st 205/40-17 Kumho V70A (r-däck) som är till salu. Finns i Kungälv.

/S

Hjelm
              Deltagare

okej, men finns det någon som kan tänka sig byta mot bra vinterdäck då ?

kingo
                Deltagare

not me.

sladden
                  Deltagare

Rompa här på forumet har riktiga R-däck som han evt skulle sälja.

Så prata med honom om du är intresserad.

Hjelm
                    Deltagare

Rompa här på forumet har riktiga R-däck som han evt skulle sälja.

Så prata med honom om du är intresserad.

okej tackar! verkar som det har löst sig nu, eftersom att jag byter tjänster med en däckfirma:), men funderar på vad man ska ha för däck? Tänkte åka bana samt köra gata? Tips är välkommna!

sladden
                      Deltagare

okej tackar! verkar som det har löst sig nu, eftersom att jag byter tjänster med en däckfirma:), men funderar på vad man ska ha för däck? Tänkte åka bana samt köra gata? Tips är välkommna!

Finn igentligen ingen däck som är bra på bannan samtidigt som det håller länge på gatan.

Dunlop direzza och toyo R888 är fina däck att ha på banan.
                        Har haft såna på gatan, men är väll igentligen inget att rekomendera då dom är dyra och slits snabbt på gatan.

Men några billighets ”r-däck” är inget jag skulle andvända på banan. Då kan man likagärna andvända vanliga gata däck.

Så skulle ha vanliga däck på gatan och sen byta till riktigt r-däck för bankörning.

Andersson
                        Deltagare

Finn igentligen ingen däck som är bra på bannan samtidigt som det håller länge på gatan.

Dunlop direzza och toyo R888 är fina däck att ha på banan.
                          Har haft såna på gatan, men är väll igentligen inget att rekomendera då dom är dyra och slits snabbt på gatan.

Men några billighets ”r-däck” är inget jag skulle andvända på banan. Då kan man likagärna andvända vanliga gata däck.

Så skulle ha vanliga däck på gatan och sen byta till riktigt r-däck för bankörning.

Håller med en uppsättning av varje måste man ha. Själv kör jag sommar på 18″, R och dubb på samma 17″

Hjelm
                          Deltagare

Jo absolut måste man ha två uppsättningar, det har jag allt tänkt, men tänkte asså att man skulle kunna slänga på r-däcken när det blir lite seriöst gatåka om ni förstår!

Rompa
                            Deltagare

R-däck är egentligen inget för gata då det är svårt o få upp temp och rätt arbetstryck i dem på gatan.

BTW så har jag 4st dunlop direzza 03 225/45-17 som rullat 1 banträff och 1 mappning. 6000 så får man en grym uppsättning R-däck!

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.