Hejsan, suget efter en Impreza har blivit ganska ordentligt nu så provar lyckan ifall någon Impreza ägare är Sugen på lite GT-R.
Tänkte lista lite info im GT-Ren snabbt
Rb26dett från en r33 GTR (6700 mil i skrivande stund)
Utrustad med
2x HKS 2510 Turbos
2x HKS Wastegates
2x HKS Elbows 3″
Apexi Downpipe 3″
Japspeed 3″ efter Downpipe med tillhörande DECAT
NISMO Shortshift kit
EXEDY kopplings kit
SARD 555 CC spridare
TOMEI bränslepump
Apexi AVC-R (laddtrycks styrning)
Apexi Turbo Timer
S&S Engineering Mappad Styrbox
Mappad på 1,4 bar med 2x GT28R´5or (HKS snurrorna är iprincip samma)
Detta recept skall ungefär ge ut en 450-510 HK vid 1,25 bars laddtryck.
D2 Sport Modified Coilovers runtom också.
samt massa mätare, laddtryck, oljetryck, oljetemp, vattentemp, volt, TORQUE% på framhjulen, AEM BBL, Throttle samt INJ duty osv på APEXI AVC-Ren
BILDER: http://www.garaget.org/?car=310417
Maskinen som sitter i nu är ifrån en R33 GT-R (longnose veven som inte dödar oljepumpar på varvstoppet) som gått drygt 6700Mil
Komptestat maskinen med jättefina resultat
samt kollat balansen i varje cyl med hjälp av nissan konsult dator å har papper på resultatet vilket var fantastiskt. diagnoserat allt som har med den nya maskinen å allt är tipp topp.
Nu till det tråkiga! Den främre turbon drar olja så den behöver bytas ut/renoveras.
Lite rost i vänster bak skärm.
Saker som ingår:
EN komplett RB26dett till! som hade vevlager ras. Tidiga R32ans block (det starkaste)
2st r33 GT-R Turbos i fint skick.
Orginal Styrenhet med olika ”chip” för olika setups. (bra för BES)
En RB26dett är en dyr å eftertraktad maskin så det ligger ganska mkt värde i prylarna som åker med.
Jag värderar ALLT detta till ca 115-125 000KR
Det jag söker är antingen en STI 03 (högerstyrd då givetvis)
eller En trimmad GT/Type r!
är i det stora hela väldigt öppen för förslag!
Nås på
Robin.Lian@hotmail.com
0761687510
eller PM/svar i tråden
Mvh