Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 125 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Skall ta upp min orginalvinge ikväll och gå över den, sen skall jag sälja den för 3000:- och köpa stänkisar för de pengarna. Blå fina lappar skall på bilen!

Tack för alla tips…

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

Subbarist
      Deltagare

>Skall ta upp min orginalvinge ikväll och gå över den, sen skall jag
        >sälja den för 3000:- och köpa stänkisar för de pengarna. Blå fina
        >lappar skall på bilen!
        >
        >Tack för alla tips…
        >
        >http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru
        >All we’ll drive!

3000:- 😮 😮 😮 det är mycket bra! vem fan har du lyckats lura nu då? jag gav 1000:- för min (Och nej den var inte ryckt)

Subbarist javisst!

Lasse
        Deltagare

Naturligvis är det krängningshämmar-fästena och inte själva krängningshämmaren man ska borra i. Jag pratade i nattmössa igen…

Niklas
          Deltagare

>3000:- 😮 😮 😮 det är mycket bra! vem fan har du lyckats lura nu då?
            >jag gav 1000:- för min (Och nej den var inte ryckt)

”I won’t reveal my sources”…förrän jag sålt! 😀

Det som är synd är att jag drog sönder ett av fästena bak när vi plockade av vingen. Hur skall man laga det? Superlim och snygga till med lackstift, tror ni det håller?

Strat
            Deltagare

Jag har just monterat nya svarta. Mina förra, som var blå i begynnelsen, tappade färgen ganska rejält… När jag handlade de nya sa han att de bytt leverantör av materialet och lovade att de blå skulle hålla färgen mycket bättre. Fick bli svarta ändå. Inte lika skrikigt som äljen vill ha… 😉

De främre kan man gärna dra i en extra skruv i hjulhuset. Det var väl rätt många som fick problem med utbuktingar annars vill jag minnas… De bakre har jag fäst med rejäla buntband runt kränghämmarfästet. Fusk eller inte – det sitter fast hårt.

/Claes

SecretAgentMan
              Deltagare

Drog sönder ett av fästena…. 😮

Är du säker på att det är din vinge du säljer Äljen? 😀 :p

/J – som hittat en DICE produktion som faktiskt är skapligt kul – BF1942

Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

Banträffsansvarig SSI

12,726 @ 177,17 😀

Niklas
                Deltagare

Haha, jo faktiskt är det min! 😀

Twala och jag skulle ju montera min Prodrive vinge, skruvade av alla (trodde vi) skruvarna och började kränga av vingen. ”fan vad den sitter bak” sen kikade jag in och såg en skruv. Kollade på undersidan och såg två ”gummiploppar”, drog av dem och där satt det fästen också. Wops! Av med dem och sen släppte vingen enkelt. Så jag förstår inte hur folk kan rycka vingarna, vi fick ju knappt av min och då hade vi lossat alla utom bakre fästena! 😀

Vad skall jag fästa med? Superlim eller måste jag köpa mig en tub silikon, fast det blir kanske inte så hårt/hållbart det heller…?

SecretAgentMan
                  Deltagare

Vilket lim du skall välja beror på material, och hur brottet är…till större saker skulle jag handla ett rejälare 2-komponentslim, är det en liten grej, med en fin brottyta fungerar superlim säkert alldeles ypperligt.

Silikon är mjukt vet du…blir inte bra.

/J

Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

Banträffsansvarig SSI

12,726 @ 177,17 😀

Boboo
                    Deltagare

Är det nån eller några som skulle köpa såna stänkskydd?

Jag är på om det blir nåt typ av gruppköp så han kan ordna lite bättre pris.

//Björn

Niklas
                      Deltagare

Skall iväg till Claes Olsson och köpa ”Super Epoxylim” när jag slutar jobbet. Håller inte det då *svordom*… 😉

Boboo: Jag är också på, fyra stycken blå till mig tack… 🙂

modulated
                        Deltagare

Jag är inte heller helt främmande för lite stänkisar.
                          Beror helt på när beställningen går iväg…

// Patrick P.

Boboo
                          Deltagare

Ska jag ringa och snacka med han lite då? För han får allt gå ner i pris lita för att jag ska köpa iaf. Med tanke på att materialet kostar kanske 500 spänn och när han väl gjort mallen så kostar det inte mycket att tillverka dom för han.

Men jag ska ringa och höra med han hur mycket han kan tänka sig att gå ner i pris.

/B

Boboo
                            Deltagare

Jag ringde nu till han. Han var öppen för att gå ner i pris om vi alla beställde i en klump så att säga.
                              Han frågade också om alla skulle ha samma färg isåfall.
                              Jag hade tämkt mig blå på min bil.
                              Han ville veta hur många vi blev isåfall.
                              Så jag är tacksam om dom som vill ha säger till. Desto fler vi blir så ska det nog gå att pressa priset mera.

//B

Janne248
                              Deltagare

Jag är intresserade av en sats svarta.
                                Kan någon ta tag i detta och kolla med Race Equip?

De kostar 1650:- / sats + c:a 133 i frakt. (Enl. dom själva när jag frågade för 3-4 veckor sedan)

/Jan-Erik

Niklas
                                Deltagare

Blå sats till mig Boboo, vi två kan träffas och göra upp sen. Så vi slipper betala två porton till Götet…

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 125 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.