SSC Allmänt snack Allmänt småprat Race på E4:an från Aftonbladet!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Satt och tittade på nyheterna på aftonbladet och la märke till den minimala bilden på tre bilar som kör som galningar.

Det ser ut som en eller två subaru på bilden, kan det vara det tro? Någon som känner igen sig? 😉

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/dynamic/00452/getaway3www_452926b.jpg

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/dynamic/00452/getaway2www_452925b.jpg

Dubbelpostat, någon hann före… Finns under denna tråden http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=43549&mesg_id=43549&page=

SecretAgentMan
      Deltagare

Jävligt hårt…muppar. :+

Kanonbra tänkt i ”hur får vi allmänheten mer neggig över våran hobby”! Verkligen jätte-bra! :+ :+ :+

/J – mer och mer nöjd över beslutet att trappa ned och köra båge istället, gött att få det bekräftat då jag har velat en smula på senare tid. 😀

Yonaz
        Deltagare

Jävligt hårt…muppar. :+Kanonbra tänkt i ”hur får vi allmänheten mer neggig över våran hobby”! Verkligen jätte-bra! :+ :+ :+/J – mer och mer nöjd över beslutet att trappa ned och köra båge istället, gött att få det bekräftat då jag har velat en smula på senare tid. 😀

Onödigt men knappast bilens eller SSI’s fel.

SGM: Du är snart tillbaka, jag slutade med crossåkat efter ett par riktiga vurpor. Det är tröttsamt att alltid ha ont 😉

specialized
          Deltagare

Filmen…nu på garaget..

http://www.garaget.org/video/yv0uvp8fcz27

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
            ———————————-
            SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

SecretAgentMan
            Deltagare

Yonaz – Jag tror du missar självaste poängen, har man en bil som ser ut, och låter som det miffona buskör med, så är man samma-lika i allmänhetens ögon, och speciellt bosse batongs.

Streetrejsputtarna är av ondo tyvärr, inget gott kan komma ur den grejen, det enda det kommer sluta med är hårdare tag vid flygande besiktningar (har redan skett så här i krokarna…) och till slut även SBP (när myndigheterna inser att det inte går att stoppa med enbart besiktningsbussar ute på stan) – den gemensamma nämnaren på allt busåkande är ju defacto trimmade/pillade bilar.

Att ha bilen som hobby är på utdöende, det började med helbilsgodkännandet, och får sådana här muppar göra klart det de påbörjat så är det snart klart (å betalt’).

Cyniskt, javisst, men det är nog rätt nära sanningen med.

/J

Subarumicke
              Deltagare

Tycker att det är lite väl hysteri angående artikeln i Aftonbladet

kollade på filmen, och visst dom åkte fort på E4 men vem fan har inte gjort det? dock utan kamera,sen att dom åkte i 260 blås tja det tog en evighet att få upp den i den hastigheten i nerförsbacke 🙁 Huu vad segt det gick ;(

SecretAgentMan
                Deltagare

Visst är det så, men det är illa att det just blir sådant fokus på’t, det är själva bekymret – min erfarenhet är att svenssons är illa o-imponerade rent generellt av bilar som hobby.

Och tyvärr är vi som gillar sådant i kraftig minoritet, så det krävs ingen examen i raketforskning för att inse att det är o-bra med den här typen av skriverier stup i ett.

/J

NickeH
                  Deltagare

Killen håller iaf i ratten med två händer når de passerar 200.. 🙂

Vore ju bra om såna hära coola killar kunde hålla sig till att köra över 200 på ljusa sommarnätter istället för mitt på dan, korkat. Blir inge snygg krock om man smäller i 260.

Skulle inte tro att dessa killar är så många år äldre än 18, inte så konstigt att försäkringen är svindyr.

/N

bobban
                    Deltagare

Killen håller iaf i ratten med två händer når de passerar 200.. :-)Vore ju bra om såna hära coola killar kunde hålla sig till att köra över 200 på ljusa sommarnätter istället för mitt på dan, korkat. Blir inge snygg krock om man smäller i 260.Skulle inte tro att dessa killar är så många år äldre än 18, inte så konstigt att försäkringen är svindyr./N

Håller med. De som körde måste vara riktiga COCOSNÖTTER

thorlake
                      Deltagare

SAM, inte måla fan på väggen mannen. Du letar bara mentala ursäkter att sluta åka kokare. Sluta råka föra dem över på oss som vill lilla du. 🙂 😛

Jag tänker iaf ALDRIG I HELA HELVETE låta sådana jevla spån påverka hur jag spenderar min fritid. De är luft för mig.
                        Jag gillar bilar, å kommer därför förkovra mig i min hobby vare sig det finns nötter överallt eller inte.
                        Inskränka mina options pga vad andra hittar på? Aldrig i livet!

Det är snarare så att det är tur att det finns sådana som jag därute som kan bevisa för polisen, pressen, svärmödrar eller vad fan som helst att det också finns vettigt folk som gillar riskokare.

De får gärna stoppa mig hur mycket som helst så skall jag svara på frågor. Ja nästan iaf. Å då skall jag passa på att snällt be att få tebax mina 240:- ifrån senaste ombesiktningen farbror polisen tvingade mig åka på i onödan sist vi träffades vid vägkanten. 🙂

Tjingeling i mörkret! 🙂

/Mr Lake

PS. Mest oroad över framtiden blir man när man läser kommentarerna på garaget. Suck, för det är välan 5 åringar som skriver där va?

PS2. Subarumicke, Är ditt andranamn månne ”brandfackla”? 😉

SecretAgentMan
                        Deltagare

Är verkligen poängen så otydlig? :+

Det handlar mer om att myndigheter och oförstående svenssons ser till att inskränka våran hobby, inte vad vi själva vill (se barkarby flygfält, tullinge och fältet i Lunda/Uppsala bara för att nämna några på rak hand).

Motorsport – inte politiskt korrekt, speciellt i dessa miljötänks-tider, det sammanlagt med konstanta rapporter om svinkörning på allmän väg, streetracerelaterade olyckor, nog lär det leda till något vad det lider allt.

Lika solklart är det att det varit buskörning förr i tiden med, men det har inte uppmärksammats, och varit lika ”inne” som det är just nu – bara internet i sig är ju en katalysator, unga racingess lockas att göra som de här stjärnskotten och filma sina galenskaper, som sedan läggs ut på nätet för att visa hur tuffa de är (åklagarna lär garva hela vägen in i rättssalen 😀 ).

Jajäääädrar, naturligtvis kommer det inte bli totaltförbjudet att ha kul med bilar, men tumskruvar kommer dras åt…det händer heeeela tiden – sura poliser, flygande besiktningar, hastighetskameror överallt, poliser som letar sig ut på 70-vägarna för olycksstatistiken ökar där pga kamerorna på den stora vägen, trilskande herrar på sbp och gottande kvällstidningar på jakt efter material att skriva sensationsrubriker runt, som ökar på trycket från samhället att göra något åt problemet (goto ”sura poliser”… :+ ).

En gravt cynisk vinkel på det hela – men att reagera som du gör Thorlake är lite som en gammal ex-kollega gjorde runt valet om gemensam valuta ”det får bli vad det vill, jag tänker köra vidare med mina kronor…” 😀 😉

/J – allt skrivet med en fet 😉 i åtanke – nattinatt!

PPP
                          Deltagare

Jag håller med om att det är mycket olyckligt att de racear under sådana former att de hamnar i pressen. Om de kör på ett hyrt flygfält någonstans, utan att riskera några andras liv (och under de formerna inte ens sina egna i samma grad), så är det ju helt OK. Var det inte bara förra sommaren som nästan en hel barnfamilj strök med i ett streetrace? Familjen körde inte ens 50, men bilen som körde in i dem körde desto mer. x(

Myndigheterna kommer att känna sig tvingade att göra något åt det och då de inte kan få tag på personerna så kommer de att gå på bilarna. Och det blir surt för oss alla. 🙁

// Per

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.