Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Vart får man tag på en relativt billig 2 1/2 racekat? Om någon har en begagnad liggandes köper jag den på en gång.

Kommer endå inte köra med det avgassystemet jag har nu senare i år, men behöver en kat nu.

mvh
      J

p_ilis
      Deltagare

Besiktningsdags? 🙂

Här kanske:
        http://www.a-alt-avgassystem.se/katalysator.html

1750:-

Mvh
        Peter

Janne248
        Deltagare

Racekat har med avgassytem att göra så detta skall vara i forumdelen ”Drivlinan – Motor, avgassystem, växellådan, luftfilter o.s.v.”

Flyttad

pannan
          Deltagare

Nej då är nästan 2 år kvar tills dess 🙂 men jag har ledsnat på motorljudet 🙂 måste ha en tystare bil.

p_ilis
            Deltagare

Nej då är nästan 2 år kvar tills dess 🙂 men jag har ledsnat på motorljudet 🙂 måste ha en tystare bil.

Och jag skulle vilja ha en med lite mer ljud.. Aldrig är man nöjd.. 😉

Har du kollat med Ferritta? De har ju katalysatorer och kan säkert göra jobbet med att stoppa dit den också.

Mvh
              Peter

LegacyLarsa
              Keymaster

köpte en 250mm för ett par år sen, funkar utmärkt, och fina siffror hos sbp.
                /Lars

http://www.katalysatorteknik.com/sida49.htm

Har för mig att medlemsrabatt finns.

rallymarkus
                Deltagare

tänkte du använda responsfunktionen? De är väl ingen bra ide med racekat? är det inte bara slänga in extra ljuddämpare?

en racekat look a like?

pannan
                  Deltagare

Repsonen kommer jag att mappa dit så den finns men inget jag kommer att bruka dagligen. Avgastempen blir skyhög och det finns alltid risk att man spräcker både grenrör eller förstör den redan överstressade originalfläkten 🙂

jraberg
                    Deltagare

Paul på ferrita i Solna kan med säkerhet hjälpa dig med ditt bekymmer..Han löste mitt iaf. 😀

gå in på ferrita för nummer och adress eller kolla eniro..

-JR

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.