› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Racingstolar !!!
- Detta ämne har 34 svar, 3,846 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
18 augusti, 2005 kl. 08:45 #15449
Blocken
DeltagareHej Mats!
Sellholm Tuning i Köping säljer Sandtler som tillverkas av Sparco. http://www.sandtler.de De ligger bra till i kurs också. Sellholm har även underreden.
Slå dom en signal eller dra iväg ett fax (deras telefoner ringer konstant…). Säg att du är medlem i SSI 🙂
Lycka till!
Mvh Blocken
18 augusti, 2005 kl. 08:52 #158919Danne-Lakan
DeltagareKöp inte cobra dom e kass, Man sitter som en påse skit
19 augusti, 2005 kl. 19:47 #158911pannan
DeltagareEvo 2:orna är mycket sköna och fungerar på längre resor då de är lite bredare. Finns glidskenor till dem också.
Ett märke som är hett i Japan är Bride. Dock är stolarna inte billiga de heller. Annars är väl Recaro SPG stolen bland den skönaste jag suttit i, men de kostar å andra sidan 10 lakan stycket 🙂
Är själv sugen på en ny stol. Men jag står och funderar vad jag skall lägga pengarna på nu. Stol, frontläpp eller en kolfiberhuv :+
//J
20 augusti, 2005 kl. 14:45 #158901Blocken
DeltagareÄr själv sugen på en ny stol. Men jag står och funderar vad jag skall lägga pengarna på nu. Stol, frontläpp eller en kolfiberhuv :+ //J
Jag vet vad jag skulle valt… Tveklöst …och kompletterat med ett härligt 6-punktsbälte :9
Tror du är inne på samma spår va? 🙂
/Bläck
22 augusti, 2005 kl. 12:18 #158912pannan
DeltagareJag vet vad jag skulle valt… Tveklöst …och kompletterat med ett härligt 6-punktsbälte :9Tror du är inne på samma spår va? :)/BläckMin STi
Anders,
Vet du vilket av fästena man skall använda på våra bilar?
Var och provsatt Sparco EVO L som den heter nu och det blir en sådan. Vill helst ha en glidskena så man kan dra den fram och tillbaks dvs inte fast monterad.
Mvh
J24 augusti, 2005 kl. 20:39 #158902Blocken
DeltagareAnders,Vet du vilket av fästena man skall använda på våra bilar?Var och provsatt Sparco EVO L som den heter nu och det blir en sådan. Vill helst ha en glidskena så man kan dra den fram och tillbaks dvs inte fast monterad.MvhJ
Häpp, har tyvärr ingen aning!
Lycka till iaf! Ser fram emot att se resultatet!
mvh Blocken
26 augusti, 2005 kl. 15:57 #158903Practos
Deltagarenågon som tipsade om dessa tidigare…
http://www.homepage-tuning.de/ak_onlineshop/19 december, 2005 kl. 06:19 #158920Addson
DeltagareMatz på måndag e det du som följer me mig till stan och provsitter stolar!!
YO YO19 december, 2005 kl. 06:19 #158908Manor
DeltagareMatz på måndag e det du som följer me mig till stan och provsitter stolar!! YO YO
På måndag är jag bizzi. Jag ska ta hand om en nyanställd kille. Kan vi inte prova stolar imorgon istället? Det är hög tid att du kommer och hämtar mig i Å-berga :). Är du sugen på nya stolar själv Mr.Clean-dude?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158907Manor
DeltagareHej Janne !
Ingen aning om modellen…men tänk på att det inte ska vara för ”mycket stol” uppe vid axlarna. Den redan nu befintliga så kallade dödavinkeln kan bli på tok för stor om det är en massa ”stol” i vägen.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158906Manor
DeltagareSparco rockar, och vill man inte sitta lägre så går det att smida med original monteringsskenor, men överdrivet simpelt är det inte.Av någon anledning dräller det inte av monteringsutrustning som passar Imprezan…/J – sitter som en kung i Evo2
Yo Jerry !
Jo, jag diggar dina Evo2:or…men med min ”lilla” rumpetuss så blir det nog Evo i så fall ;). Finns det verkligen inga monteringsdalar till Imprezan? Att hålla på och mickla sönder originalprylarna känns inte kul. Man tycker ju att det borde finnas underreden att köpa till en ”rallybil” (ehh…kombiracer menar jag :)).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158905Manor
DeltagareHej !
Ibland blir jag sugen att byta ut originalstolana mot något ”djupare och race:igare”…speciellt som klädseln på förarstolen börjar att bli lite sliten på ett ställe.
Jag har tittat lite på Sparco Evo samt Sparco Pro2000 som kostar runt 8.000:- paret, men sen behöver man ju även fästa dem på något sätt så det blir väl till att titta på underreden också. Jag vill gärna ha kvar möjligheten att skjuta stolarna, samt att jag inte vill sitta lägre än jag gör i originalstolen (Jerrys fasta golvplacering går därmed bort ;)).
Jag har sett mig för angående BuddyClub Racing stolar, men priset är högre för dem i Sverige än för Sparco-stolarna. I USA är däremot Sparco nästan dubbelt så dyra som BuddyClub…så det känns fel att betala mer för dessa än Sparco (som är godkända av FIA till skillnad mot BuddyClub).
Det finns ju även andra märken som Momo, Corbeau, Cobra, OMP, Recaro etc…men vilka som är bra eller inte har jag ingen riktig koll på.
Är det någon som har några heta stolstips? Vilka är bra, samt hur fäster man dem lämpligast i Imprezan utan att göra åverkan på inredningen eller borra några nya hål i golvet?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158904Janne248
DeltagareLånar tråden lite…lite sugen jag med på stolar, dock bryr jag mig inte så mycket om att ha möjligheten att skjuta de fram & tillbaka, och jag vill sitta lägre än lägsta inställningen som finns i WRX STi’n. Tycker jag sitter för högt nu jmf mot gamla GT’n.
Vilken model är det på dessa stolar?
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album391/mini_DSC05282.jpgAtt det är märket Corbeau det vet jag, men model. Kikar man på deras hemsida så hittar jag ej denna model med de ”feta” längst upp mot axlarna?
19 december, 2005 kl. 06:19 #158887SecretAgentMan
DeltagareSparco rockar, och vill man inte sitta lägre så går det att smida med original monteringsskenor, men överdrivet simpelt är det inte.
Av någon anledning dräller det inte av monteringsutrustning som passar Imprezan…
/J – sitter som en kung i Evo2
13 juli, 2006 kl. 07:35 #158892Strat
DeltagareTrådlyft!
Någon som vet om dessa konsoller finns att hitta billigare:
Priset är ju per par, så det är inte superblodigt. Åsså blir det jäkligt snyggt också.
Claes – ska lära sig svetsa innan han dör.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.