› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Racingstolar !!!
- Detta ämne har 34 svar, 3,846 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
13 juli, 2006 kl. 07:39 #158888
SecretAgentMan
DeltagareJäkligt intressant Claes…undrar om de lirar med glidskenorna och sidfästena – och hur pass mycket det bygger?
/J
13 juli, 2006 kl. 07:53 #158893Strat
DeltagareOm det mot förmodan inte skulle passa så är det ju lätt att borra nya hål ser det ut som. Och jag tycker det verkar svårt att bygga mindre än vad den ser ut att göra, eller? Mina glidskenor bygger kanske 2 cm extra. Dom sitter ju skruvade i vanliga sidofästen så det är bara att ta av om man inte vill ha dom.
13 juli, 2006 kl. 07:56 #158913pannan
DeltagareEller så har man sådan tur so mig 😉 Dvs får 2 st Recaro SPG stolar helt utan kostnad inkl fästen 😉
14 juli, 2006 kl. 07:59 #158894Strat
DeltagareIngen som sett om denna eller liknande finns någon annan stans?
http://www.ak-motorsport.de/ak_onlineshop/images/big/sitzkonsole.jpg
Inte för att jag inte vill handla från AKMS, tvärtom, det har funkat bra. Men jag vill av nån anledning ha alternativ :+
Fixar alla som byter stolar egna fästen? Måste ju vara en grej som många behöver. Konstigt…
/Claes
14 juli, 2006 kl. 08:03 #158914pannan
DeltagareSökte lite på Sparco och fick fram att det finns bolt on fästen för gamla GT till bl a deras EVO Stolar. Sedan skall det finnas till WRX. Däremot var det något ifrån Scoobynet som beställde ett sådant och det passade inte alls till STI:n.
Priset är lite löjligt bara. Runt 2000 kr per fäste.
Har man svets så får man göra fästen själv.
14 juli, 2006 kl. 08:05 #158889SecretAgentMan
DeltagareAlla som byter….hur många är vi, 4? 😉 😀
Mina sitter på hemsmide, men ibland skulle jag vilja kunna justera dem i längsled, men vill man sitta lågt får man sitta fast som man säger. :+/J
14 juli, 2006 kl. 08:09 #158895Strat
DeltagareSökte lite på Sparco och fick fram att det finns bolt on fästen för gamla GT till bl a deras EVO Stolar. Sedan skall det finnas till WRX. Däremot var det något ifrån Scoobynet som beställde ett sådant och det passade inte alls till STI:n.Priset är lite löjligt bara. Runt 2000 kr per fäste.Har man svets så får man göra fästen själv.
Ok. Ptja.. då verkar ju 149 eurosar inte så farligt för ett par, om jag nu förstår tyska 🙂
/Claes
14 juli, 2006 kl. 08:09 #158915pannan
DeltagareAlla som byter….hur många är vi, 4? 😉 :DMina sitter på hemsmide, men ibland skulle jag vilja kunna justera dem i längsled, men vill man sitta lågt får man sitta fast som man säger. :+/J
Bara på Subaru träffen var det många fler än 4 😉
Pedersen med 2 st riktigt porriga Prodrive säten (tyvärr för smala för mig). KN med annat säte. Strat med annat. Var säkert en 5-6 till bara där. Thorlake kör andra stolar. För mig blir det att montera in SPG:na denna vecka.
Vi skulle kunna bygga en pyramid av alla originalsäten 🙂
14 juli, 2006 kl. 08:12 #158896Strat
DeltagareAlla som byter….hur många är vi, 4? 😉 :DMina sitter på hemsmide, men ibland skulle jag vilja kunna justera dem i längsled, men vill man sitta lågt får man sitta fast som man säger. :+/J
Jag tänkte på alla som i ”hela världen” 😛
Jag tror att jag kör på dessa då det blir snyggt och rejält, även om jag vet om folk som kan svetsa fina. Sen får vi se om glidskenorna sitter kvar eller inte, beroende på höjden.
/Claes
14 juli, 2006 kl. 08:15 #158897Strat
Bara på Subaru träffen var det många fler än 4 ;-)Pedersen med 2 st riktigt porriga Prodrive säten (tyvärr för smala för mig). KN med annat säte. Strat med annat. Var säkert en 5-6 till bara där. Thorlake kör andra stolar. För mig blir det att montera in SPG:na denna vecka.Vi skulle kunna bygga en pyramid av alla originalsäten 🙂
Jag har inte bytt stolar än 😉 1,27.94 med originalstol. Slå det om du kan 😛
Mina handskar har för övrigt åkt 11,90 – 194km/h på 402m 😀
/Claes
14 juli, 2006 kl. 08:15 #158890SecretAgentMan
DeltagareDu gör helt rätt Struten! 🙂
/J
14 juli, 2006 kl. 08:17 #158891SecretAgentMan
DeltagareJag har inte bytt stolar än 😉 1,27.94 med originalstol. Slå det om du kan 😛 Mina handskar har för övrigt åkt 11,90 – 194km/h på 402m 😀 /Claes
OT
OzO’s startmotorbult har åkt fortare, låg 11:a i Subarumickes Legacy. 😀
/OT
/J
14 juli, 2006 kl. 10:42 #158916pannan
DeltagareJag har inte bytt stolar än 😉 1,27.94 med originalstol. Slå det om du kan 😛 Mina handskar har för övrigt åkt 11,90 – 194km/h på 402m 😀 /Claes
Inte? 🙂 tyckte jag såg andra stolar i din bil.
O.T Om inte KN provat Rauls bil hade min varit snabbaste new age 😉 fasen
14 juli, 2006 kl. 11:11 #158898Strat
DeltagareO.T Om inte KN provat Rauls bil hade min varit snabbaste new age 😉 fasen
Ja, det är ju konstigt att de gamla är så mycket snabbare? 😀 😛
/Claes, som inte jagar fästen EFTER att han monterat stolar 😛 igen
14 juli, 2006 kl. 11:21 #158917pannan
DeltagareJa, det är ju konstigt att de gamla är så mycket snabbare? 😀 :P/Claes, som inte jagar fästen EFTER att han monterat stolar 😛 igen
Hörru du du 😉 vänta du tills min är klar då blir det att prova igen. Under 1.30 borde jag ha kört med setupen som var nu men jag skyller på föraren.
Sedan är ju din bil hmmm original 😀 eller HUR?!? 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.