SSC Allmänt snack Allmänt småprat Råd av bil

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Blackie
    Deltagare

Tjo tjo !

Jag blir nog tvungen att sälja pärlan snart. 🙁
      På grund av ekonomi och någon styggelse som avlas fram i februari som man ska behöva byta bajs påsar på osv … ush ..

Så det får nog bli en nedgradering snart så man får inn sportvagnen i baggaget och något mer mindre klös så plattan inte alltid sitter i botten och hornen sitter 10cm ovanför pannbenet.

Men jag har ingen aning av vilken modell man ska välja. Sneglat lite på en Svensson ”Jag rullar” s60.. Men jag är lite osäker.

Det jag söker ?

Komfort hög ! Då jag kör iallafall minst 6 mil om dagen. ( Inte så mycket men ändå 😛 )

Bensin snål. Ja skitmaskinen kommer nog gå på den där extra soppan
      som man betalar till subban just nu. ( Bilen då inte den andra saken som lär mig hur framtida år kommer se ut med sitt skrikande,gnällande, ja ni vet. )

Sen ska den ju självklart se bra ut. Inte någon stuga som någon klistrat 4 hjul på och satt i en gräsklippar motor.

Bra stereo är ju ett plus som kan överösta subba#2.

Säker. Så stolarna håller om, OM subba#2 skulle komma flygande från baksätet.

Kännas pålitlig. Och hemtrevlig. Då jag hellre sitter i bilen änn är inomhus med #2.

Sen också hyffsagt billig.
      Allt från ca 30 – 100 000 svenska riksdaler. Desto billigare desto bättre nu i början.

Sen blir det givetvis en subba igen när ungen skippat sin super rally vagn.

Finns det några subaru tyg märken man kan köpa kanske så man kan modda om racer vagnen kanske ? Inte kul när det står gulliga reklam märken som . Babybloom och grejor. Ush, rally körning med scoop och brum är det som den ska lära sig !

Tackar för alla svar jag kan få. Med länkar osv. Kanske du sitter på en bil som du vill bli av med ?

Mvh Blackie

Desen
      Deltagare

Varför inte hålla sig inom samma bilmärke och köpa en Legacy kombi?

De finns ju i den prisklassen.
        De stämmer ju in på din beskrivning så när som på bra stereo.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

lunkan
        Deltagare

Fick själv tillökning i familjen för lite mer än ett år sedan o vi köpte en Outback -01 aut och vi är riktigt nöjda med den, skön att köra o att åka i. Den är stor och rymlig. Dom har oftast gått väldigt långt men grejerna håller så länge den är servad som den ska 😉

Palm
          Deltagare

En annan hade ju rekomenderat en Saab 9-5 Aero kombi av nyare årsmodell, sköna säkra bilar med mycket lull lull. Sen kan du ju altid etanol mappa den för mer effekt eller billigare bränsle 🙂

Legacyn är ju ett alternativ med, farsan har en legacy kombi 07 som är fin att åka i med, rätt trött dock.

MariaimprezaGT
            Deltagare

saab!! usch å fy.. då kan man lika väl köpa en skoda fabia 95:a.. passat 01 kanske? lågtryckare, bekväm å billig. Står rätt i pris nu. Annars är ju legacyn fin, å ang den är slö, så får man ju lite vad man betalar för med..

Maria

Audi is teh ####!!

Desen
              Deltagare

Legacyn e ju ingen räcer, men han efterfrågade ju en bensinsnål bil, att kombinera hög prestanda och bensinsnål e svårt.

Om man tvunget vill lämna Subaru borde väl Audi vara ett tänkbart alternativ.
                De har väl en del kombimodeller med vettig komfort och säkerhet. Vet inte hur de står i priser dock.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

SS 2007 1.31.10 GT

MariaimprezaGT
                Deltagare

min kan kosta.. 130 000 ssi pris 😉 då får man mycket prestanda.. å.. lite ekonomi.. MEN har faktiskt snittat den på 0,76!!! det är ju försäkringen som suger.. äger den ju själv å betalar 15800 om året.. Men så är jag bara 24 år med..

Maria

Audi is teh ####!!

Blackie
                  Deltagare

Fortsätt skicka förslag .

Svar.

Saab mjo dom nya kan nog funka 🙂

Subaru legacy, Vet inte , Vill ju satsa på impreza sen , får åka till subaru handlarn och testa en dock 🙂 och då får det ju bli en 04- modell då dom andra ser ut som en 87 ford mondeo.

Skoda = BLÄ

Audi = Tänkvärt förslag. Lite dyra reserv delar och försäkring dock. Annars hyffsad bra komfort.

MariaimprezaGT
                    Deltagare

mm. men passaten då? å min audi är ju en S4.. lite skillnad på de å vanliga audi vad de än skiljer.. Extra dyrt är skillnaden =)

Maria

Audi is teh ####!!

thorlake
                      Deltagare

Hade/har ett identiskt ”problem”. 🙂
                        Sålde min 05 Impreza till förmån för en Audi A6 Avant Quattro så fort det blev tillökning och jag insåg storleken på barnvagn mm.

Köpte en 99:a för en bit under under 100 000:-. (Hård armbrytning om priset.)
                        E jevligt nöjd. Går som tåget, 4wd (man hade ju vant sig lixom) lastar som ett mindre godståg men visst, KAN dra en del soppa (Om det är jag som kör å inte min fru för då drar den som en Ford Fiesta.) :). Men man åker riktigt välskruvat å fint. Å biljevelen är FULL med lyx å är inte helt oäven att se på. (…nu då jag lastade på feta Acer fälgar).

Vill du komma undan riktigt billigt så kan ju din fru/sambo försäkra bilen. Vilket är helt ok om ni är registrerade på samma adress.

Å nu när vi slängt ut stora mega monster barn vagnen så har också mycket riktigt en Impreza åter fått bli medlem av familjen. Kombin är dock kvar för måhända de är bängliga å stora men satan vad praktiska när man skall någonstans me hela gänget. 🙂
                        För ha inga illusioner, det är inte bara barnvagnen som skall med när man skall ut å åka med de små. Bara en Preza sedan hade lixom inte funkat. 🙂

Ja det var min input i frågan.

Önskar dig lycka till i biljakten.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.