› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › rådfrågning köp av fmic STi -97
- Detta ämne har 12 svar, 2,924 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
DnL.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2010 kl. 21:52 #24386
DnL
DeltagareHallå kära kamrater!
Min fråga är som sådan: Vilken fmic borde jag köpa till min bil för att landa på en temp på ca 40 grader? vilka hk kan det leverera?
Frågan ställs pga jag har påbörjat en trimning hos autotech, dock fick jag inte ut mina +40-50 hk pga min toppmatade ic är slut, har inloppstemp på 70 grader. I vilken prisklass ska jag kolla? en fmic för ca 3-4000 reksdaler, räcker det?
Tacksam för svar!
MVH
Daniel18 oktober, 2010 kl. 22:55 #212258Turbovin
DeltagareTa hem en Hybrid GT2 från England. Hör med Harvey på Scoobynet.
19 oktober, 2010 kl. 08:27 #212264DnL
DeltagareFunkar den bra ? (: bra pris och så ? Är det ett komplett kit?
MVH
Daniel19 oktober, 2010 kl. 09:59 #212262NickeH
DeltagareHur många hästar siktar du på?
Kör du med orginal turbo?
En större turbo gör även att inloppsluften blir kallare, så ett turbobyte kan ju vara ett alternativ till IC byte.
Eller en större TMIC typ New Age, iof en del jobb men de är det med FMIC också.
Dessutom finns det en del griniga besikting gubbar så FMIC kan faktiskt göra att bilen inte går igenom besiktningen, TMIC är ju orginal, ingen på besiktningen som vet hur stor den ska va heller.
19 oktober, 2010 kl. 10:13 #212259Turbovin
DeltagareFunkar den bra ? (: bra pris och så ? Är det ett komplett kit?
MVH
DanielFunkar hur bra som helst. Bättre cellpaket än på de billigare Autobahn88. Tror de ligger strax under 4k. Kan hända att han kvar nån av den äldre GT-ic:n också. Inget fel på den heller, använder den själv.
http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/722854-harvey-performance.html
20 oktober, 2010 kl. 09:05 #212263DnL
DeltagareHur många hästar siktar du på?
Kör du med orginal turbo?
En större turbo gör även att inloppsluften blir kallare, så ett turbobyte kan ju vara ett alternativ till IC byte.
Eller en större TMIC typ New Age, iof en del jobb men de är det med FMIC också.
Dessutom finns det en del griniga besikting gubbar så FMIC kan faktiskt göra att bilen inte går igenom besiktningen, TMIC är ju orginal, ingen på besiktningen som vet hur stor den ska va heller.
Siktar på ca 330-340 hk, kör med org turbo. Jo det stämmer ju för cellerna är skitdåliga i min TMIC. Ser det inte som ett så stort jobb med FMIC faktiskt. Tror besiktningen egentligen inte borde säga ett skit om en större kylare, större kylare betyder ju bara bättre för miljön, men dom ska väl som vanligt käfta om det också. Tror jag chansar och sätter i en FMIC och talar BP till sans 🙂
20 oktober, 2010 kl. 09:29 #212260Turbovin
DeltagareDet är bara att hittar rätt anläggning på vischan så går det mesta igenom 😉 Polarn fick igenom sin Nissan 200sx med 700hk motorrum 🙂
20 oktober, 2010 kl. 09:31 #212265DnL
DeltagareFunkar hur bra som helst. Bättre cellpaket än på de billigare Autobahn88. Tror de ligger strax under 4k. Kan hända att han kvar nån av den äldre GT-ic:n också. Inget fel på den heller, använder den själv.
http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/722854-harvey-performance.html
Såg din länk, är det att man skriver till han på sidan så får man ett svar om han har några kvar?
20 oktober, 2010 kl. 09:33 #212266DnL
DeltagareDet är bara att hittar rätt anläggning på vischan så går det mesta igenom 😉 Polarn fick igenom sin Nissan 200sx med 700hk motorrum 🙂
hähä 😀 har en BP men det finns en gubbe där och får jag han kan jag vända i porten redan, men dom andra 2 så går den igenom som en oljad blixt 😀 Skrev till Harvey nu precis, får väl se vad han svarar (:
20 oktober, 2010 kl. 12:03 #212257Kvarnis
DeltagareDet är bara att hittar rätt anläggning på vischan så går det mesta igenom 😉 Polarn fick igenom sin Nissan 200sx med 700hk motorrum 🙂
Tja far inte till Ö-vik bara ,) då kan du nog glömma att få igenom den 🙁
20 oktober, 2010 kl. 12:12 #212261Turbovin
DeltagareNejdå, Tidaholm är det som gäller 😀
24 oktober, 2010 kl. 13:15 #212267DnL
DeltagarePå vilket sätt är en större intercooler bättre för miljön..? 😀
Ganska enkelt, genom att du kyler ingångsluften så behöver din turbo inte ligga på samma arbetstemperatur. Det resulterar i lägre förbrukning, lägre utsläpp om du kör som folk vill säga ^^ maskineriet håller bättre + att en fmic är rent ut sagt ett snyggt komplement på min bil, Alla borde bli nöjda och glada av det 🙂 spec jag
24 oktober, 2010 kl. 13:16 #212268DnL
DeltagareNejdå, Tidaholm är det som gäller 😀
En bit att åka till Tidaholm dock, kör på Falun och hoppas på att få rätt kille (: annars får man besikta om med sin tmic och sen sätta i sin fmic 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.