SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt rådfrågning köp av fmic STi -97

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24386
    DnL
    Deltagare

      Hallå kära kamrater!

      Min fråga är som sådan: Vilken fmic borde jag köpa till min bil för att landa på en temp på ca 40 grader? vilka hk kan det leverera?

      Frågan ställs pga jag har påbörjat en trimning hos autotech, dock fick jag inte ut mina +40-50 hk pga min toppmatade ic är slut, har inloppstemp på 70 grader. I vilken prisklass ska jag kolla? en fmic för ca 3-4000 reksdaler, räcker det?

      Tacksam för svar!

      MVH
      Daniel

      #212258
      Turbovin
      Deltagare

        Ta hem en Hybrid GT2 från England. Hör med Harvey på Scoobynet.

        #212264
        DnL
        Deltagare

          Funkar den bra ? (: bra pris och så ? Är det ett komplett kit?

          MVH
          Daniel

          #212262
          NickeH
          Deltagare

            Hur många hästar siktar du på?

            Kör du med orginal turbo?

            En större turbo gör även att inloppsluften blir kallare, så ett turbobyte kan ju vara ett alternativ till IC byte.

            Eller en större TMIC typ New Age, iof en del jobb men de är det med FMIC också.

            Dessutom finns det en del griniga besikting gubbar så FMIC kan faktiskt göra att bilen inte går igenom besiktningen, TMIC är ju orginal, ingen på besiktningen som vet hur stor den ska va heller.

            #212259
            Turbovin
            Deltagare

              Funkar den bra ? (: bra pris och så ? Är det ett komplett kit?

              MVH
              Daniel

              Funkar hur bra som helst. Bättre cellpaket än på de billigare Autobahn88. Tror de ligger strax under 4k. Kan hända att han kvar nån av den äldre GT-ic:n också. Inget fel på den heller, använder den själv.

              http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/722854-harvey-performance.html

              #212263
              DnL
              Deltagare

                Hur många hästar siktar du på?

                Kör du med orginal turbo?

                En större turbo gör även att inloppsluften blir kallare, så ett turbobyte kan ju vara ett alternativ till IC byte.

                Eller en större TMIC typ New Age, iof en del jobb men de är det med FMIC också.

                Dessutom finns det en del griniga besikting gubbar så FMIC kan faktiskt göra att bilen inte går igenom besiktningen, TMIC är ju orginal, ingen på besiktningen som vet hur stor den ska va heller.

                Siktar på ca 330-340 hk, kör med org turbo. Jo det stämmer ju för cellerna är skitdåliga i min TMIC. Ser det inte som ett så stort jobb med FMIC faktiskt. Tror besiktningen egentligen inte borde säga ett skit om en större kylare, större kylare betyder ju bara bättre för miljön, men dom ska väl som vanligt käfta om det också. Tror jag chansar och sätter i en FMIC och talar BP till sans 🙂

                #212260
                Turbovin
                Deltagare

                  Det är bara att hittar rätt anläggning på vischan så går det mesta igenom 😉 Polarn fick igenom sin Nissan 200sx med 700hk motorrum 🙂

                  #212265
                  DnL
                  Deltagare

                    Funkar hur bra som helst. Bättre cellpaket än på de billigare Autobahn88. Tror de ligger strax under 4k. Kan hända att han kvar nån av den äldre GT-ic:n också. Inget fel på den heller, använder den själv.

                    http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/722854-harvey-performance.html

                    Såg din länk, är det att man skriver till han på sidan så får man ett svar om han har några kvar?

                    #212266
                    DnL
                    Deltagare

                      Det är bara att hittar rätt anläggning på vischan så går det mesta igenom 😉 Polarn fick igenom sin Nissan 200sx med 700hk motorrum 🙂

                      hähä 😀 har en BP men det finns en gubbe där och får jag han kan jag vända i porten redan, men dom andra 2 så går den igenom som en oljad blixt 😀 Skrev till Harvey nu precis, får väl se vad han svarar (:

                      #212257
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        Det är bara att hittar rätt anläggning på vischan så går det mesta igenom 😉 Polarn fick igenom sin Nissan 200sx med 700hk motorrum 🙂

                        Tja far inte till Ö-vik bara ,) då kan du nog glömma att få igenom den 🙁

                        #212261
                        Turbovin
                        Deltagare

                          Nejdå, Tidaholm är det som gäller 😀

                          #212267
                          DnL
                          Deltagare

                            På vilket sätt är en större intercooler bättre för miljön..? 😀

                            Ganska enkelt, genom att du kyler ingångsluften så behöver din turbo inte ligga på samma arbetstemperatur. Det resulterar i lägre förbrukning, lägre utsläpp om du kör som folk vill säga ^^ maskineriet håller bättre + att en fmic är rent ut sagt ett snyggt komplement på min bil, Alla borde bli nöjda och glada av det 🙂 spec jag

                            #212268
                            DnL
                            Deltagare

                              Nejdå, Tidaholm är det som gäller 😀

                              En bit att åka till Tidaholm dock, kör på Falun och hoppas på att få rätt kille (: annars får man besikta om med sin tmic och sen sätta i sin fmic 😀

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.