› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Rakskurna + koppling? pris
- Detta ämne har 13 svar, 991 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2004 kl. 08:22 #2506
David
DeltagareVa kostar det egentligen o byta till rakskurna drev och hårdare koppling?
//David
6 maj, 2004 kl. 08:24 #52661SecretAgentMan
DeltagareUjuj…vill du verkligen veta?
För en rakskuren doglåda av lite kvalisort med elak koppling blir det i trakterna runt 60+…
/J
6 maj, 2004 kl. 08:28 #52671David
Deltagareajdå undrar hur man ska lägga upp det för regeringen?
Finns det nått billigare sätt o uppgradera sig lite då?6 maj, 2004 kl. 08:47 #52666SVARTEN
DeltagareVarför inte en synkad låda, betydligt billigare och väldigt mycket lättare att köra med;) Hur använder du bilen?
/Christian
6 maj, 2004 kl. 08:50 #52672David
DeltagareJo det låter bra. Va går en sån på då?
Ja kommer köra ganska mkt bana. Bilen är inte helt orginal lite skruv. har hört att lådan inte pallar mkt mer än 300hk lite rädd att den ska rasa nån dag?!?6 maj, 2004 kl. 09:12 #52662SecretAgentMan
DeltagareKör tills det rasar, sedan monterar vi en synkad förstärkt drevsats åt dig. 🙂
Räkna med i trakterna av 30 för en sådan sats.
/J
6 maj, 2004 kl. 09:33 #52673David
DeltagareLåter bra det :
6 maj, 2004 kl. 12:41 #52668Rogga
DeltagareBlir det billigare om man gör bytet innan lådan rasar 🙂 ??
Rogga ”Kombimaffian”
6 maj, 2004 kl. 12:58 #52663SecretAgentMan
DeltagareNej, de jag öppnat med drevsallad har alla klarat sig utan efterföljder på annat än just drevet.
Självklart finns det en risk att flera saker går snett, men man vet man med sig att man är på gränsen med vridet (1,5 bar på en större turbo är en bra början :D) så kanske det är lika bra att börja skramla till en starkare drevsats. 🙂
Beggade lådor börjar det finnas gott om även här i Svedala, så billiga reservdelar råder det ingen brist på – det är oftast jobb och rengöring som tar tid (och kostar pengar).
/J
7 maj, 2004 kl. 08:26 #52665OzO
Deltagare>Varför inte en synkad låda, betydligt billigare och väldigt
>mycket lättare att köra med;) Hur använder du bilen?
—-Precis! Grunden till ditt beslut borde vara svaret på frågan ”Hur använder du bilen?” Tänk efter 2 ggr på det… 🙂 Sedan kommer iofs prisfunderingar…
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::7 maj, 2004 kl. 09:35 #52669Rogga
DeltagareJag kör rätt hårt med min bil föruom då jag kör lungnt 😉 ,blir nått ratlås race varánna helg … Men väldigt lite bana blir det. Mycke is körningar på vinter iställe 🙂
Turbon som ska på är en MD304:aVad ska jag då köra med för låda?
Rogga ”Kombimaffian”
7 maj, 2004 kl. 10:28 #52667Kvarnis
Deltagarefrågan hetter mekaniskt sympati … har du det lr…;)?
För vissa håller orginal lådan oförskämt bra…. andra rasar det mesta…
Ur vrid å effekt synpnkt så funkar en synkad sats utmärkt för en MD304:a….
Men åker man mycket rattlås så finns alltid risken att man dödar en förstärkt synkad låda till slut alla fall..
7 maj, 2004 kl. 11:04 #52670Rogga
Deltagare>frågan hetter mekaniskt sympati … har du det lr…;)?
Ja då nog har jag det 🙂
>Ur vrid å effekt synpnkt så funkar en synkad sats utmärkt för
>en MD304:a….Då blir det nog en sån då 🙂
>Men åker man mycket rattlås så finns alltid risken att man
>dödar en förstärkt synkad låda till slut alla fall..Men är det inte ganska bra priser på reservdelar då? Vad är det som bruka rasa i dom?
Rogga ”Kombimaffian”
7 maj, 2004 kl. 11:10 #52664SecretAgentMan
DeltagareDrev är det som ligger pyrt till, synkringar kan slitas, och en missad växel som bryts i kan nypa fast synkhylsan i synkring/ingrepp på drevet.
Allt kan hända – men med fetare grejer minskar risken betydligt. 🙂
Och som sagt – det finns reservdelar till lådorna – så skulle olyckan vara framme är det inte totalkris det heller.
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.