SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Rakskurna + koppling? pris

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2506
    David
    Deltagare

      Va kostar det egentligen o byta till rakskurna drev och hårdare koppling?

      //David

      #52661
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Ujuj…vill du verkligen veta?

        För en rakskuren doglåda av lite kvalisort med elak koppling blir det i trakterna runt 60+…

        /J

        #52671
        David
        Deltagare

          ajdå undrar hur man ska lägga upp det för regeringen?
          Finns det nått billigare sätt o uppgradera sig lite då?

          #52666
          SVARTEN
          Deltagare

            Varför inte en synkad låda, betydligt billigare och väldigt mycket lättare att köra med;) Hur använder du bilen?

            /Christian

            #52672
            David
            Deltagare

              Jo det låter bra. Va går en sån på då?
              Ja kommer köra ganska mkt bana. Bilen är inte helt orginal lite skruv. har hört att lådan inte pallar mkt mer än 300hk lite rädd att den ska rasa nån dag?!?

              #52662
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Kör tills det rasar, sedan monterar vi en synkad förstärkt drevsats åt dig. 🙂

                Räkna med i trakterna av 30 för en sådan sats.

                /J

                #52673
                David
                Deltagare

                  Låter bra det :

                  #52668
                  Rogga
                  Deltagare

                    Blir det billigare om man gör bytet innan lådan rasar 🙂 ??

                    Rogga ”Kombimaffian”

                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi711

                    #52663
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Nej, de jag öppnat med drevsallad har alla klarat sig utan efterföljder på annat än just drevet.

                      Självklart finns det en risk att flera saker går snett, men man vet man med sig att man är på gränsen med vridet (1,5 bar på en större turbo är en bra början :D) så kanske det är lika bra att börja skramla till en starkare drevsats. 🙂

                      Beggade lådor börjar det finnas gott om även här i Svedala, så billiga reservdelar råder det ingen brist på – det är oftast jobb och rengöring som tar tid (och kostar pengar).

                      /J

                      #52665
                      OzO
                      Deltagare

                        >Varför inte en synkad låda, betydligt billigare och väldigt
                        >mycket lättare att köra med;) Hur använder du bilen?
                        —-

                        Precis! Grunden till ditt beslut borde vara svaret på frågan ”Hur använder du bilen?” Tänk efter 2 ggr på det… 🙂 Sedan kommer iofs prisfunderingar…

                        _______________________________________________________________________________
                        ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                        #52669
                        Rogga
                        Deltagare

                          Jag kör rätt hårt med min bil föruom då jag kör lungnt 😉 ,blir nått ratlås race varánna helg … Men väldigt lite bana blir det. Mycke is körningar på vinter iställe 🙂
                          Turbon som ska på är en MD304:a

                          Vad ska jag då köra med för låda?

                          Rogga ”Kombimaffian”

                          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi711

                          #52667
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            frågan hetter mekaniskt sympati … har du det lr…;)?

                            För vissa håller orginal lådan oförskämt bra…. andra rasar det mesta…

                            Ur vrid å effekt synpnkt så funkar en synkad sats utmärkt för en MD304:a….

                            Men åker man mycket rattlås så finns alltid risken att man dödar en förstärkt synkad låda till slut alla fall..

                            #52670
                            Rogga
                            Deltagare

                              >frågan hetter mekaniskt sympati … har du det lr…;)?

                              Ja då nog har jag det 🙂

                              >Ur vrid å effekt synpnkt så funkar en synkad sats utmärkt för
                              >en MD304:a….

                              Då blir det nog en sån då 🙂

                              >Men åker man mycket rattlås så finns alltid risken att man
                              >dödar en förstärkt synkad låda till slut alla fall..

                              Men är det inte ganska bra priser på reservdelar då? Vad är det som bruka rasa i dom?

                              Rogga ”Kombimaffian”

                              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi711

                              #52664
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                Drev är det som ligger pyrt till, synkringar kan slitas, och en missad växel som bryts i kan nypa fast synkhylsan i synkring/ingrepp på drevet.

                                Allt kan hända – men med fetare grejer minskar risken betydligt. 🙂

                                Och som sagt – det finns reservdelar till lådorna – så skulle olyckan vara framme är det inte totalkris det heller.

                                /J

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.