• Detta ämne har 25 svar, 5,848 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år sedan av Surbarbro.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Andersson
    Deltagare

Hej Subaruvänner!
      Då va det dax för kanske årets höjdpunkt igen, torsdag till söndag 14-17 februari 2019

Ett hus är bokat än så länge, mitt i rallyskogen ca: 2mil söder om Hagfors i den lilla byn Sörby. Kanske kan boka ett till om det behövs.
      Där finns plats för ca 10 personer.
      Vi fixar frukost själv och i skogen brukar jag fixa något viltinspirerat. Kom gärna med förslag på vad ni vill ha!!!
      Kvällsmaten BRUKAR!!! vi äta i den nerlagda byskolan ca: 250m från huset där det även brukar finnas möjliget till att basta för den som vill.
      Husen är bokade torsdag till söndag dvs. 3 nätter och varje natt kostar 450kr per person.
      Sängar och täcken finns ganska många men ta med egna lakan.
      Vi brygger kaffe och fixar frukost själva på morgonen.
      På dagen brukar jag fixa vildsvinskebab, grillspett eller vad ni vill ha MEN bröd och övriga tillbehör får ni ta med själva.
      På fredag och lördagkvällen BRUKAR!!! vi äta kvällsmat i byskolan 250m från boendet och det går bra att ha med eget dricka dit för den som vill, maten HAR kostat 100:- per kväll och hoppas det blir något liknande även denna gången.

Frågor på det?
      Har inte kollat med skolan än angående mat!!!

SISTA ANMÄLNINGSDAG 27/1-19!

Andersson
      Deltagare

Den ständiga frågan, vad vill ni ha för mat så jag vet vad och hur jag ska stycka.

Vince
        Keymaster

Den ständiga frågan, vad vill ni ha för mat så jag vet vad och hur jag ska stycka.

Jadu….Jag tycker att vi, för omväxlings skull, kör på marinerad oumph i år så är vi lite nyttiga och framförallt nutidsmässiga 😀

Daniel666
          Deltagare

Jadu….Jag tycker att vi, för omväxlings skull, kör på marinerad oumph i år så är vi lite nyttiga och framförallt nutidsmässiga 😀

Finns även massa andra veganska/vegetarian alternativa att välja på 🙂

Vince
            Keymaster

Finns även massa andra veganska/vegetarian alternativa att välja på 🙂

Jamen precis….Tänkte t.ex. att fejkonlindade kornbiffar hade vart gött 😀

Grovsnus
              Deltagare

Närodlad vildgris och lite fina bitar av Bambi blir alldeles utmärkt Andersson.
                Tyvärr kan jag inte ge mycket mer tips, då jag genom åren aldrig ätit nåt du lagat som inte varit fantastiskt gott…

“nutidsmässiga” 😀 😀

SSC #1596
                Oyp_Oyp

Andersson
                Deltagare

Tack Mats, men rådjur måste väl räknas som vegetariskt kött för dom äter ju bara gräs 😉

LegacyLarsa
                  Keymaster

Vildsvinskebab funkar alltid!

Vince
                    Keymaster

Tack Mats, men rådjur måste väl räknas som vegetariskt kött för dom äter ju bara gräs 😉

Precis. Rådjur är bara förädlat gräs så det är godkänt som veganskt alternativ 😀

karlzzon.
                      Deltagare

Du brukar fixa nån specialare till mig då jag inte äter vegetarianskt

Andersson
                        Deltagare

Hej på er

Vince
                          Keymaster

Hämtmat i Hagfors på lördag då. Tror inte vi orkar laga nån mat när vi är tillbaka.

Andersson
                            Deltagare

Hämtmat i Hagfors på lördag då. Tror inte vi orkar laga nån mat när vi är tillbaka.

Kan nog vara lång väntetid bara. Lite biffar med kantarellsås fixar jag snart annars 😉

Vince
                              Keymaster

Ja säkert men ringer man innan så kan man säkert få dem när man kommer fram. Tänkte bara att alla är ganska slut när man kommer och då kan det vara gott att slipa laga mat o allt. Vi kan väl snacka om det. Ett alternativ är också att köpa nåt färdigt pp väg hem från sträckan och käka när vi kommer hem. Som sagt bara för att göra det snabbt o enkelt för alla inklusive dig 😉

Vince
                                Keymaster

Bättre sent än aldrig. Vill tacka er allihopa för en mycket trevlig helg med många skratt.
                                  Speciell tack till Andersson som, som vanligt, fixar och donar med mat så att vi andra inte går hungriga ute i skogen och det gjorde vi verkligen inte (gick och var mät hela tiden känns det som :D).
                                  Ha det gott och låt oss hoppas att det blir rally i Sverige nästa år med d—0.o—b.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.