Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31981
    Garagekungen
    Deltagare

      Yngste grabben har hittat en tomt som han vill köpa…
      …då behöver “vi” lite extra cash till sånt som skall fixas.
      😡

      Bilen är sig lik, titta in på mina album så ser ni hur den ser ut (inget för personer med svagt självförtroende).
      Köpte den 2010-09-24 (som tjänstebil), pedantskött med 29 146 km på mätaren (såg oanvänd ut!).
      Jag köpte den för att köra. Så idag är den “bara” i mycket bra skick, 84 780 km, med några minimala skönhetsblessyrer (jo, så är det faktiskt!?! Nära missar av pinnar och koner på ban-åkningarna ger tydligen avtryck – som små fart-ränder i lacken… :D).
      Körde den omgående via Rostskyddsmetoder i Vinsta/Vällingby med order om “maximal rostskydd” (firman pröjsade ju… :p).
      Har hela tiden servat den på “Muscle Car” i S-tälje, full servicebok, gjorde även “stora servicen” med kamremsbyte etc. för några år sedan (innan jag löste ut den privat).
      Har hela tiden haft ambitionen att mappa om den nån gång till E85 eller liknande (efter att jag åkt med Christian på Emmaboda).
      Kom aldrig fram till det, så motorn har fortfarande på originaleffekten, 280hp (om inte nån pålle rymt förståssss). Gubbkörd, men det har faktiskt ändå räckt rätt långt när vi jämfört time-slips… 😉
      Bilen så som den besiktigades/säljs:
      – Bliz Nurspec avgassystem: Från katalysator/down-pipe, ja, det hörs när man kommer…
      – Tein Super Street fjäderben/Coilovers: Ställbara coilover stötdämparben, såväl i höjd som dämpning. Inställda för körning på asfalt.
      – Short-shift Växellänkage: kortare avstånd mellan växellägen.
      – Rota Grid 18×8,5 med Toyo Proxes T1R (slitna): Några skrapmärken på ett par fälgar, helt raka.
      – Nya (aldrig monterade) Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR 18 (dimensionen går ej att köpa i Europa, säljes ev separat). Tänkte ju sätta lite bättre tider nästa säsong…
      – Original STi hjul med Hakka 4, 205/50 R 17 (bra skick 70% kvar, saknar endast ett par dubb trots 206km/h på Orsa-isen).
      – Original STi hjul med odubbade vinterdäck, 225/45 R 17 (Mastersteel 80% kvar, säljes ev. separat).
      – Ny frontläpp (spoiler) i kolfiber (carbon fiber): Ej monterad.
      – Genome “STi – mätare” för montage på instrumentbräda, kompletta med givare (beg i toppskick säljes ev. separat): Ej monterad.
      – Båge i rostfritt för montage av 4-punkt bälten Ej monterad
      – Bromsbelägg: Hawk, mitt i mellan standard och race, 70% kvar.
      – Cosworth Subaru Oil Pan Baffle: Specialplåt i rostfritt mellan oljetråg och motorblock med backventiler som förhindrar att oljan i tråget “rymmer” vid stora lateral-krafter (svänga/bromsa).
      – Modifierad oljepump med 12mm pumpelement: 20% större flöde än originaloljepumpen samt något högre grundtryck ger motorn gott om olja även vid stor belastning. Perfekt “försäkring” om man åker original eller vill höja effekten på motorn.
      – “Riktig” Ljusbox, avsedd för Rally körning: Med PIAA ljusinsatser (toppkvalitet) utrustade med 75W Xenon, 6000K, vilka utrustats med individuellt anpassade distansringar för optimal ljusbild (för att få ljuskällan i brännpunkten på reflektorn). Naturligtvis avsäkrade elektriskt och med säker kabeldragning. Stag och fäste specialbyggt i rostfritt syrafast stål. Räckvidd i mörker = ljust mer än 600 meter framför bilen på planmark.
      – Lätt rökfärgade bakljus.
      – Extra front med lite sprickor: Left over från en snövall som “inte fanns där igår…” :rolleyes:
      – Original avgassystem, 2st: Ett från down-pipen bakåt (original från bilen), ett inklusive down-pipe med katalysator som gått mindre än 80 mil (från en PSE-06, säljes ev. separat)
      – Original fjäderben: Med ca 1800 mil
      – Fog Light Covers med uttag för kylluft till frambromsar: Slangar ej monterade

      Jag skall rota runt lite i verkstan och garaget så får vi se om det dyker upp nått mer…

      “Säljes ev. separat” = först efter det att bilen fått nytt hem (om det inte följer med).

      Grund pris 170 000:- (provkörning, om stålarna ligger “på bordet” – destruktiv körning = ägarbyte)

      VARNING !!!
      Upplevelsen att åka med den här bilen, är så långt ifrån kommunalt färdmedel som man kan komma – man passerar vare sig obemärkt eller utan reaktioner från gammal som ung.
      Körupplevelsen inbjuder dessutom till att trafikregler åsidosätts och risken för böter skall inte underskattas !

      PS.
      Stort tack till alla jag känner här på forumet för den tid som varit – rolig och busig samvaro ! :Dd—0.o—b:D
      Kom gärna och hälsa på när ni har vägarna förbi.
      / Svante aka GK = Garagekungen, tel:0730-350 425

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.