Körde rallycross igår FAN va kul det var!! klass 4 bilar med roliga saker i förutom utsidan ”gamla volvo”.
Först skulle han visa hur man skulle köra.. vi var 4 st å det gick fortare å fortare.. å jag var sist.. å så missade han lite.. så vi voltade HAHAHA!! ett varv, landade på ”fötterna” å bilen ser numera ut mer som en de tomaso än en 240 😉
Var grymt kul! ett varv averkas på ca 55 sekunder normalt om man har lite förartalang, å runt 50 om man är jävligt bra. rekordet är på 46 nåt..
Men iaf, banan ligger utanför svenljunga, å jag frågade om banan går att hyra. Å det går det med eller utan imprezor. Är man VÄLDIGT van kan jag tänka mig att det är kul att ta en impreza på den banan.. om man inte är så rädd om lack å sånt.. MEN eftersom man kan hyra klass 4 rallybilar så rekommenderar jag det..
REGLER:
Max en bil på banan åt gången.
Full skyddsutrustning, kläder finns att låna i viss mån, även hjälm, rekommenderar handskar (mockaratt).
ingen försäkring gäller.
körning på eget ansvar..
jag rekommenderar helbur, det var det som räddade oss igår, ihop med 3″ 6-punktsbälte, jag kom knappt ut. å utan bur hade jag varit skadad, men nu har jag inte ens ett blåmärke. ..
om någon är intresserad kan jag ta reda p pris å sånt..
Maria
Audi is teh ####!!