SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Rasad växellåda?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    J_Erixzzon
    Deltagare

Tjena!

För en vecka sen så hämta jag min bil från verkstaden som hade bytt koppling på bilen, och igår så rasade lådan?!

Skulle åka iväg från ett rödljus och koppling är bara att släppa upp (inget dragläge) och det har funkat i en vecka tills igår. När jag igår åkte iväg så small det bara till i hela bilen och ska man nu åka så rasslar det bara i drivlinan.

Är det lådan som är kass eller vad är det som kan ha gått sönder?
      Tänker på drivaxlar osv..

Mvh Johan

abacus
      Deltagare

Ninja starter ifrån rödljus är INTE snällt mot vare sig lådan eller drivlinan. Vilken bilmodell gäller det?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Steewe
        Deltagare

Tjena!

För en vecka sen så hämta jag min bil från verkstaden som hade bytt koppling på bilen, och igår så rasade lådan?!

Skulle åka iväg från ett rödljus och koppling är bara att släppa upp (inget dragläge) och det har funkat i en vecka tills igår. När jag igår åkte iväg så small det bara till i hela bilen och ska man nu åka så rasslar det bara i drivlinan.

Är det lådan som är kass eller vad är det som kan ha gått sönder?
          Tänker på drivaxlar osv..

Mvh Johan

Kolla under säljes. 🙂 Har en låda, bakdiff osv för 5000 totalt.

J_Erixzzon
          Deltagare

Ninja starter ifrån rödljus är INTE snällt mot vare sig lådan eller drivlinan. Vilken bilmodell gäller det?

Nej det kanske inte det bästa.. Men hur är rekommenderat att göra starterna då? För till mig har alla sagt ”allt eller inget” med kopplingen. Bilen är en Imperza WRX 95:a

abacus
            Deltagare

Skulle nog säga varv på motorn och ett lugnare upp släpp på kopplingen, Om det inte är snö och is i högar.
              Kör en GT -97 och har hängt av en del bilar vid rödljus. Men har aldrig tokvarvat och sedan släppt kopplingen. Skulle gissa att det leder till ras på vilken bil som helst i slutet. Nu har vi ju awd så man får ju aldrig hjul spinn, om man inte har trimmat bilen redigt. Men på torr asfalt får man nog ha redigt med pulver under huven
              Och en hel del förstärka grejer.

J_Erixzzon
              Deltagare

Skulle nog säga varv på motorn och ett lugnare upp släpp på kopplingen, Om det inte är snö och is i högar.
                Kör en GT -97 och har hängt av en del bilar vid rödljus. Men har aldrig tokvarvat och sedan släppt kopplingen. Skulle gissa att det leder till ras på vilken bil som helst i slutet. Nu har vi ju awd så man får ju aldrig hjul spinn, om man inte har trimmat bilen redigt. Men på torr asfalt får man nog ha redigt med pulver under huven
                Och en hel del förstärka grejer.

Har inte haft några tokvarv! Men när jag lämnade in bilen på kopplingsbyte så bad jag dom att kolla upp vad som ”slog” under bilen och det visade sig vara växellådsfästet som hade gått sönder dom trodde antagligen för jag hade för mycket vrid så dom byggde ett eget som skulle hålla.
                Har det någon betydelse att lådan inte satt helt fast ett tag och slog emot lite?

NickeH
                Deltagare

va satte du dit för koppling? var det en orginalkoppling?
                  tyvärr sätter många dit race-kopplingar som pallar mer effekt än låda gör.
                  men du har en 17år gammal bil så det är väl inte omöjligt att lådan farit. Du bör nog be en verksta kolla upp det eller iaf lyssna på bilen.

Lycka till

J_Erixzzon
                  Deltagare

va satte du dit för koppling? var det en orginalkoppling?
                    tyvärr sätter många dit race-kopplingar som pallar mer effekt än låda gör.
                    men du har en 17år gammal bil så det är väl inte omöjligt att lådan farit. Du bör nog be en verksta kolla upp det eller iaf lyssna på bilen.

Lycka till

Jag satte dit en Exedy pink box 🙂 men ska in med bilen till samma verkstad som bytte koppling i veckan som kommer nu.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.