› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Rattar ;) ?
- Detta ämne har 30 svar, 1,782 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
Plura.
-
FörfattareInlägg
-
2 maj, 2006 kl. 09:05 #15593
Staffe
DeltagareJag går i ratt bytar tankarna, och har hittat en Sparco kringla som skulle sitta som handsken i subban.
Men så vill man ha SnapOff fäste till den…Så är det någon som vet om Momos fäste passar på en Sparco ratt??Och Bilprovningen vad skulle dom säga om jag skruvar bort min krockkudde o kör dit med en annan ratt?
Någon som har svar 😉 🙂
—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-022 maj, 2006 kl. 09:26 #159936Niklas
DeltagareVarför skulle bilprovningen säga något om du byter ratt? Så länge den sitter fast och inte trillar av när du svänger… 😛
/N – klarat besiktning med snap-off
2 maj, 2006 kl. 10:03 #159931Staffe
DeltagareVarför skulle bilprovningen säga något om du byter ratt? Så länge den sitter fast och inte trillar av när du svänger… :P/N – klarat besiktning med snap-off
Nej jag tänker mest på krockkudden för den åker ju väck, om dom börjar gnälla för den inte är kvar?
Villken ratt o fäste kör du me?
—————————————
BugEye STI-022 maj, 2006 kl. 10:25 #159937Niklas
Deltagarehttp://www.brownandgeeson.com/snapoff.html
Med specialgjord förstabit som förlänger ännu mer bak.
/N – sitter i baksätet och kör! 😀
2 maj, 2006 kl. 10:39 #159927STIred
DeltagareNej jag tänker mest på krockkudden för den åker ju väck, om dom börjar gnälla för den inte är kvar? Villken ratt o fäste kör du me?—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02
Försäkringsbolaget lär nog vara de som gnäller mest ifall det skulle hända nåt och du kör med ratt utan airbag, men sålänge inget händer så är alla glada 🙂
Tror bilprovningen kommer ha massa annat gnälla på istället som t.ex. tomgången på bilen tack vare motecen, etc, etc. 😉2 maj, 2006 kl. 10:56 #159918Strat
DeltagareKrockkudde behöver man inte ha. Det gör inte ens nåt om lampan för airbag lyser.
Gammärbägen ligger i källarn min 😀
Ha det gott nere i Skåne!
2 maj, 2006 kl. 11:01 #159938Niklas
DeltagarePrecis, om du skadar då airbag kunde hjälpt lär du inte få många kronor. Så att ta bort kudden gör alla på eget initiativ…men fan vad mycket snyggare det är med moccaratten! 😀
2 maj, 2006 kl. 11:40 #159932Staffe
DeltagareNej jag tänker mest på krockkudden för den åker ju väck, om dom börjar gnälla för den inte är kvar? Villken ratt o fäste kör du me?—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02
Försäkringsbolaget lär nog vara de som gnäller mest ifall det skulle hända nåt och du kör med ratt utan airbag, men sålänge inget händer så är alla glada :)Tror bilprovningen kommer ha massa annat gnälla på istället som t.ex. tomgången på bilen tack vare motecen, etc, etc. 😉
Eeee ja de lär bli D-Dagen när den ska in 😀 ;(
Men è de någon som vet om SnapOff fästena passar på Sparcos rattar då? Eller det är bara till Momos?
—————————————
BugEye STI-022 maj, 2006 kl. 12:41 #159939Niklas
DeltagareEnklast är väl att fråga de som säljer?
2 maj, 2006 kl. 12:42 #159915SecretAgentMan
DeltagareJag vill minnas att hålbilden är densamma faktiskt, men kolla det med Sellholm…klubbsponsor som har allt du behöver på hyllan.
/J
2 maj, 2006 kl. 12:58 #159940Niklas
DeltagareJag vet vem Sellholm beställer ifrån. *fniss*
2 maj, 2006 kl. 13:20 #159923Groover
DeltagareRingde för ett tag sedan till Bilprovningen för att kolla upp detta med helbilsgodkännande och rattbyte. Var nämligen lite nyfiken eftersom det står på deras hemsida att de INTE bryr sig om airbaglampan lyser vid besiktningen. När jag framförde min fråga svarade han med myndig stämma: ” Det är omöjligt! Får inte göra någonting på en helbilsgodkänd bil.” Helbilsgodkända är tydligen våra pärlor som är av årsmodell -99 eller nyare (Skall finnas något A eller nåt på reg.beviset). Hur som helst verkar det vara upp till bestiktningsmannen att avgöra om detta är av trafiksäkerhetsavgörande eller inte då bilar sluppit igen ”nålsögat” med ”ful-rattar”.
5 fyror är fler än 4 elefantöl2 maj, 2006 kl. 13:26 #159924Mats
DeltagareVa skönt att min bil inte e helbilsgodkänd då… Bara o byta till ful-ratt. Eller var det fin-ratt??
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg2 maj, 2006 kl. 13:37 #159919Strat
DeltagareGroover har ju naturligtvis rätt. Vi får egentligen inte byta en skruv på våra bilar.
2 maj, 2006 kl. 14:16 #159922jraberg
DeltagareJag går i ratt bytar tankarna, och har hittat en Sparco kringla som skulle sitta som handsken i subban.Men så vill man ha SnapOff fäste till den…Så är det någon som vet om Momos fäste passar på en Sparco ratt?? Någon som har svar 😉 :)—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02
Javisst gör det 🙂
och nä, vi får inte göra mkt med våra bilar pga helbilsgodkännandet.
Trist men sant..-JR
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.