Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    Staffe
    Deltagare

Jag går i ratt bytar tankarna, och har hittat en Sparco kringla som skulle sitta som handsken i subban.
      Men så vill man ha SnapOff fäste till den…Så är det någon som vet om Momos fäste passar på en Sparco ratt??

Och Bilprovningen vad skulle dom säga om jag skruvar bort min krockkudde o kör dit med en annan ratt?

Någon som har svar 😉 🙂
      —————————————
      Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
      BugEye STI-02

Niklas
      Deltagare

Varför skulle bilprovningen säga något om du byter ratt? Så länge den sitter fast och inte trillar av när du svänger… 😛

/N – klarat besiktning med snap-off

Staffe
        Deltagare

Varför skulle bilprovningen säga något om du byter ratt? Så länge den sitter fast och inte trillar av när du svänger… :P/N – klarat besiktning med snap-off

Nej jag tänker mest på krockkudden för den åker ju väck, om dom börjar gnälla för den inte är kvar?

Villken ratt o fäste kör du me?

—————————————
          BugEye STI-02

Niklas
          Deltagare

http://www.brownandgeeson.com/snapoff.html

Med specialgjord förstabit som förlänger ännu mer bak.

/N – sitter i baksätet och kör! 😀

STIred
            Deltagare

Nej jag tänker mest på krockkudden för den åker ju väck, om dom börjar gnälla för den inte är kvar? Villken ratt o fäste kör du me?—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02

Försäkringsbolaget lär nog vara de som gnäller mest ifall det skulle hända nåt och du kör med ratt utan airbag, men sålänge inget händer så är alla glada 🙂
              Tror bilprovningen kommer ha massa annat gnälla på istället som t.ex. tomgången på bilen tack vare motecen, etc, etc. 😉

Strat
              Deltagare

Krockkudde behöver man inte ha. Det gör inte ens nåt om lampan för airbag lyser.

Gammärbägen ligger i källarn min 😀

Ha det gott nere i Skåne!

Niklas
                Deltagare

Precis, om du skadar då airbag kunde hjälpt lär du inte få många kronor. Så att ta bort kudden gör alla på eget initiativ…men fan vad mycket snyggare det är med moccaratten! 😀

Staffe
                  Deltagare

Nej jag tänker mest på krockkudden för den åker ju väck, om dom börjar gnälla för den inte är kvar? Villken ratt o fäste kör du me?—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02

Försäkringsbolaget lär nog vara de som gnäller mest ifall det skulle hända nåt och du kör med ratt utan airbag, men sålänge inget händer så är alla glada :)Tror bilprovningen kommer ha massa annat gnälla på istället som t.ex. tomgången på bilen tack vare motecen, etc, etc. 😉

Eeee ja de lär bli D-Dagen när den ska in 😀 ;(

Men è de någon som vet om SnapOff fästena passar på Sparcos rattar då? Eller det är bara till Momos?

—————————————
                    BugEye STI-02

Niklas
                    Deltagare

Enklast är väl att fråga de som säljer?

SecretAgentMan
                      Deltagare

Jag vill minnas att hålbilden är densamma faktiskt, men kolla det med Sellholm…klubbsponsor som har allt du behöver på hyllan.

/J

Niklas
                        Deltagare

Jag vet vem Sellholm beställer ifrån. *fniss*

Groover
                          Deltagare

Ringde för ett tag sedan till Bilprovningen för att kolla upp detta med helbilsgodkännande och rattbyte. Var nämligen lite nyfiken eftersom det står på deras hemsida att de INTE bryr sig om airbaglampan lyser vid besiktningen. När jag framförde min fråga svarade han med myndig stämma: ” Det är omöjligt! Får inte göra någonting på en helbilsgodkänd bil.” Helbilsgodkända är tydligen våra pärlor som är av årsmodell -99 eller nyare (Skall finnas något A eller nåt på reg.beviset). Hur som helst verkar det vara upp till bestiktningsmannen att avgöra om detta är av trafiksäkerhetsavgörande eller inte då bilar sluppit igen ”nålsögat” med ”ful-rattar”.

Mats
                            Deltagare

Va skönt att min bil inte e helbilsgodkänd då… Bara o byta till ful-ratt. Eller var det fin-ratt??

Mats GBG
                              Regionsansvarig Göteborg

Strat
                              Deltagare

Groover har ju naturligtvis rätt. Vi får egentligen inte byta en skruv på våra bilar.

jraberg
                                Deltagare

Jag går i ratt bytar tankarna, och har hittat en Sparco kringla som skulle sitta som handsken i subban.Men så vill man ha SnapOff fäste till den…Så är det någon som vet om Momos fäste passar på en Sparco ratt?? Någon som har svar 😉 :)—————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02

Javisst gör det 🙂

och nä, vi får inte göra mkt med våra bilar pga helbilsgodkännandet.
                                  Trist men sant..

-JR

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.