Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Det finns mycket man inte får göra…

Staffe
      Deltagare

Groover har ju naturligtvis rätt. Vi får egentligen inte byta en skruv på våra bilar.

Då är jag olaglig }(

Bra grabbar nu har jag lite mer att gå på 😉
        —————————————
        Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
        BugEye STI-02

pannan
        Deltagare

Att byta ifrån en ratt med airbag till en utan skulle iallafall inte jag göra. Ok att t ex en mocca-ratt ifrån Momo ger lite mer känsla men är faran framme är det inte skönt att få huvudet in i en sådan.

LegacyLarsa
          Keymaster

Att byta ifrån en ratt med airbag till en utan skulle iallafall inte jag göra. Ok att t ex en mocca-ratt ifrån Momo ger lite mer känsla men är faran framme är det inte skönt att få huvudet in i en sådan.

säkerhetsbälte kanske? 😉
            och anväder du fyrpunkts, så kommer du ingenstans..

/Lars -snapoffanvändare i 4 år snart, och inga problem med SBP..

Niklas
            Deltagare

Själv sitter jag numera så långt bak att en airbag inte gör mycket nytta. Ta av plufsiga kläder och dra åt bältet rejält istället så kommer du ingenstans. Dessutom är jag skyddad av B-stolpen så jag slipper hamna i rullstol om någon skulle få för sig att åka in i sidan på mig.

Men detta är ju bara lögner som får mig att bli lugn när jag kör. 😀

pannan
              Deltagare

säkerhetsbälte kanske? 😉 och anväder du fyrpunkts, så kommer du ingenstans../Lars -snapoffanvändare i 4 år snart, och inga problem med SBP..

Skulle vilja se vad polisen gör om de stoppar dig med 4 punktsbälten på 😉

SecretAgentMan
                Deltagare

Tja, kan de använda de små grå ger de i värsta fall en varning, annars blir det väl böter på att man kört utan bälte..

Fyrpunktarn’ har värre risker än så, som det är konstruerat tillåter den vanliga 3-punktaren att du kommer undan ett tak som är påväg in i bilen (sådant händer faktiskt, även om bilar inte skall göra så…vill minnas att just det diskuterats tidigare), det gör man inte med 4-punktarn’ på.

Och skall man hårddra det, bur utan hjälm…nja..

Så, egentligen rent logiskt.

Bur -> Hjälm -> Fyrpunktsbälte -> Ratt. 😉 😀

Egentligen är det nog lika bra att vi parkerar bilarna och går istället, för i de farter de flesta av oss busar på krokiga vägar…så gör en redig tall kort manöver med bilarna, oavsett airbags eller inte.

:+

Slut off/on-topic.

/J

Niklas
                  Deltagare

Egentligen är det nog lika bra att vi parkerar bilarna och går istället, för i de farter de flesta av oss busar på krokiga vägar…så gör en redig tall kort manöver med bilarna, oavsett airbags eller inte

Ja det är fan sant, och billigare blir det också. Nästa gång åker vi OutRun med buss tillsammans. 😀

Staffe
                    Deltagare

Egentligen är det nog lika bra att vi parkerar bilarna och går istället, för i de farter de flesta av oss busar på krokiga vägar…så gör en redig tall kort manöver med bilarna, oavsett airbags eller inte

Ja det är fan sant, och billigare blir det också. Nästa gång åker vi OutRun med buss tillsammans. 😀

😀 😀 Då paxar jag längst bak i bussen!!! 😀 😀

—————————————
                      BugEye STI-02

Strat
                      Deltagare

Då vort dä sämmer om man for fel iaf :+

Plura
                        Deltagare

😀 😀 Då paxar jag längst bak i bussen!!! 😀 😀

Då kommer du ju sist…

Pelle – första gången man provar lite OT

Niklas
                          Deltagare

Pelle – första gången man provar lite OT

Välkommen in i värmen! 😀

Staffe
                            Deltagare

😀 😀 Då paxar jag längst bak i bussen!!! 😀 😀 Då kommer du ju sist…Pelle – första gången man provar lite OT

Jo men dom tuffaste grabbarna sitter ju alltid längst bak ju 😀

—————————————
                              BugEye STI-02

Pasi_k
                              Deltagare

Eller dom jobbigaste.. 😛

SecretAgentMan
                                Deltagare

PAX för att köra bussen! 😀

/J

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.