› SSC › Annonser › Säljes – Delar › RE070 SÄLJES
- Detta ämne har 10 svar, 1,122 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 9 månader sedan av
Boki.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2006 kl. 00:41 #19747
Boki
DeltagareHar en uppsättning RE070 225/45 17″ som rullat lungna 150mil (har kört in pärlan)till salu för 4000:- prutat och klart. De finns söder om Stockholm city.:o
26 april, 2006 kl. 18:00 #178257FlyingFin
DeltagareTjena!
Var det vi som träffades på OKQ8 Årsta förra helgen?
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
27 april, 2006 kl. 01:08 #178260Boki
DeltagareYEPPP!!!
Det var vi som träffades, ska idag få tillbaks min kofångare nylackerad.
Mina nya fälgar har kommit också 🙂 🙂
27 april, 2006 kl. 07:58 #178258FlyingFin
DeltagareTjaa!
Vad var det för stötfångare du hade på bilen förra helgen? Var det en låne fångare under tiden.
Vad är det för fälgar du har köpt? Blir orginal fälgarna till vinter
hjulen kanske.Vad tycker du om bilen annars?
Själv vill jag gärna sänka bilen och ställa om hjul vinklarna lite så fort som möjligt.
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
28 april, 2006 kl. 00:26 #178261Boki
DeltagareNä det var min kofångare. De skruva ner den i tisdags o så fick jag den ditskruvad idag (torsdag). Men de gjorde ett dåligt jobb, de fyllde inte i alla repor så man ser lite hål här och där fast målade.
ÄR PISTOFFx( x( x( x( x( x( x( FAN KAN INTE FOLK GÖRA SINA JOBB RÄTT????!!!??!!
Nu måste jag dit o tjaffsa o med andra ord lämna in skiten igen……………………………….
Från det ena till det andra, jag tog OZ ULTRALEGGERA 8X18″ guld och med BRIDGESTONE POTENZA RE050 XL 225/40 18″.
Orginalfälgarna skall jag ha till vintern japp.Träffa en THAILENDARE idag med en STI -03a (tror jag) han hade sänkt sin bil med H&R och det såg rätt så bra ut, inte för lågt och inte högt. H&R sänker 35mm runt om på hans, frågan är bara när de är klara med fjädrar till våra -06or??????? och hur mycket de sänker???
Jag kontaktar dig så fort de släpper ut fjädrarna till våra bilar…..
Har du fixat något nytt till STIn???? Ska du med till Gustavsberg mässan???
28 april, 2006 kl. 07:05 #178259FlyingFin
DeltagareDet är ju riktigt tråkigt att höra det där med stötfångaren… Vad är det för företag som har gjort lackerings jobbet? Måste ju vara riktiga klåpare. Ja det är bara att åka dit och reklamera lackerings jobbet. x(
Ja nu minns jag att du nämnde OZ ULTRALEGGERA, wow, nice!
Har också funderat på att köpa 18″ till bilen.
Vad kostade dina OZ ULTRALEGGERA 8X18″ guld med BRIDGESTONE POTENZA RE050 XL 225/40 18″? Var köpte du dessa?
Gjorde de ett bra jobb med monteringen av gummi och balansering. (Till min förra bil så gjorde de små repor på en av fälgarna som de inte ville göra något avdrag för på priset.)Har tittat mycket på ebay usa, där finns det hur mycket grejer som helst, kommer med största sannolikhet att beställa sänk fjädrar där ifrån. Antingen så blir det Tein eller Perrin. Tein sänker ca 45mm fram och 35mm bak. Perrin ca 55mm fram och 40mm bak.
Har inte bestämt om Gustavsberg än… Skulle ju vara kul.
Vad händer i helgen då?
28 april, 2006 kl. 11:26 #178255unolane
DeltagareHar en uppsättning RE070 225/45 17″ som rullat lungna 150mil (har kört in pärlan)till salu för 4000:- prutat och klart. De finns söder om Stockholm city.:o
Var finns däcken?
/Tomas R.
28 april, 2006 kl. 23:09 #178262Boki
DeltagareDe finns i Segeltorp 😮 😉 🙂 :9
28 april, 2006 kl. 23:23 #178263Boki
DeltagareDet är ju riktigt tråkigt att höra det där med stötfångaren… Vad är det för företag som har gjort lackerings jobbet? Måste ju vara riktiga klåpare. Ja det är bara att åka dit och reklamera lackerings jobbet. x(Ja nu minns jag att du nämnde OZ ULTRALEGGERA, wow, nice!Har också funderat på att köpa 18″ till bilen.Vad kostade dina OZ ULTRALEGGERA 8X18″ guld med BRIDGESTONE POTENZA RE050 XL 225/40 18″? Var köpte du dessa?Gjorde de ett bra jobb med monteringen av gummi och balansering. (Till min förra bil så gjorde de små repor på en av fälgarna som de inte ville göra något avdrag för på priset.)Har tittat mycket på ebay usa, där finns det hur mycket grejer som helst, kommer med största sannolikhet att beställa sänk fjädrar där ifrån. Antingen så blir det Tein eller Perrin. Tein sänker ca 45mm fram och 35mm bak. Perrin ca 55mm fram och 40mm bak.Har inte bestämt om Gustavsberg än… Skulle ju vara kul.Vad händer i helgen då?Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
Se upp med att sänka bilen mer än 40mm med enbart fjädrar, då kommer dämparna att ”arbeta” på fel läge. Okey de gör de med en sänkning med 35mm också men det är acceptabelt upp till 40mm max. Mer än så, så rekomenderas dämpar byte också eller så kör man på Coilovers. Men Coilovers är enligt mig mer för bankörning.
Däcken blev försenade från Bridgestone så jag får de påsatta på bilen till tisdag eller onsdag……. fan………….. är så sugen på dem kommer se riktigt fet ut hoppas jag……:o
Ska vi ta en spontan träff vid Årsta där vi träffades sist???????:-)
Jag mailar dig mitt mobilnr privat så kan du höra av dig imorgon (lördag) vid 1800 tiden………… hörs 🙂 🙂 😮 😛29 april, 2006 kl. 09:36 #178256unolane
DeltagareDe finns i Segeltorp 😮 😉 🙂 :9
Du har PM! 🙂
/Tomas R.
4 maj, 2006 kl. 23:50 #178264Boki
DeltagareNU ÄR DE SÅLDA!!!!!!!!!!!!!!!!!:-) 🙂 🙂 🙂 :9 :9 :9
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.