- Detta ämne har 29 svar, 2,718 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 10 månader sedan av yngwie.
-
FörfattareInlägg
-
17 januari, 2008 kl. 06:26 #162027NiklasDeltagare
Lustigt där där hur många som har problem och ändå envisas folk med att köpa hård stänkskydd.
Mjuka stänkskydd eller inga alls!
Har haft mina RaceEquip stänkskydd på i över 5 år (!) och förutom lite blekning av färgen så är de som nya. Alltid mjuka och fina, även när vi var i Dalarna och det var minus 30 grader.
17 januari, 2008 kl. 08:36 #162015IMPREZA FOREVERDeltagareKöpte mina från scoobyworld, tror jag betalade runt 800kr för alla fyra. De blir stenhårda på vintern när det är minus grader. Kör man ner från en trottoarkant och stänkskydden tar i tror man hela bakändan ska lossna. Inte att rekommendera för vinterbruk alltså, men de var ju bra pris på./N
Ja det blev samma sak för mig oxå mjuka och fina på sommaren
sen när kylan satte in så blev dom hårda och vid värre gaspådrag så stenar och skit sprutade på dem så skjuts till och med stora bitar loss av dom ;(
Backade till och med över höger stänklapp då jag skulle in till en polare så hela skiten revs loss kjolen lossnade och kofångarn hängde som en älgläpp. Men dom funkar än men ser riktigt slitna ut nu.17 januari, 2008 kl. 09:14 #162006andreaswrxDeltagareLustigt där där hur många som har problem och ändå envisas folk med att köpa hård stänkskydd.Mjuka stänkskydd eller inga alls!Har haft mina RaceEquip stänkskydd på i över 5 år (!) och förutom lite blekning av färgen så är de som nya. Alltid mjuka och fina, även när vi var i Dalarna och det var minus 30 grader.
inget ont om raceequip men ska man ändå lägga dom pengarna så kan man köpa top off the line av stänkskydd som är formgjutna
kolla är http://www.motordrive.com/acatalog/Mudflaps-Impreza-red.jpg
http://www.motordrive.com/acatalog/Accessories.html dom heter Kaylan Rally Car Mudflaps och inte dom som heter Kaylan Road Car Mudflaps17 januari, 2008 kl. 09:50 #162028NiklasDeltagare£247 för stänkskydd?!?! 😮 Typ dubbla priset?! 😀
Mina stänkskydd från RE är tillräckligt formskurna för att jag skall vara nöjd. Och när de inte har visat tendens till att vilja gå sönder än på fem år förstår jag inte varför man skall lägga ytterligare typ 1000-1500kr för att köpa citat “top of the line” prylar? Du om någon brukar gnälla om att det finns billigare prylar utomlands så då blir jag förvånad att du tycker man skall betala nästan dubbla priset jämfört med vad man kan få tag på i Sverige när det här hemma är gott nog.
Sen om 10 år när dina RE stänkskydd börjar bli slitna kan du köpa råmaterial från Mocomp och skära till nya efter de man köpte förra årtiondet.
Att köpa dyra(re) märkesprylar bara för att det är tufft må locka höga betyg på Garaget men knappast det smartaste att göra då billigare alternativ är precis lika bra. – Men så är jag också en sån som inte köpte en BRIO eller Emmaljunga barnvagn utan valde ett tyskt okänt märke med samma säkerhetsanordningar, material och garanti men för 1/3 av prist från de svenska “top of the line” vagnarna. Och mina två barn har fortfarande två ben och två armar… …per barn! 😛
17 januari, 2008 kl. 11:11 #162007andreaswrxDeltagare£247 för stänkskydd?!?! 😮 Typ dubbla priset?! 😀 Mina stänkskydd från RE är tillräckligt formskurna för att jag skall vara nöjd. Och när de inte har visat tendens till att vilja gå sönder än på fem år förstår jag inte varför man skall lägga ytterligare typ 1000-1500kr för att köpa citat “top of the line” prylar? Du om någon brukar gnälla om att det finns billigare prylar utomlands så då blir jag förvånad att du tycker man skall betala nästan dubbla priset jämfört med vad man kan få tag på i Sverige när det här hemma är gott nog.Sen om 10 år när dina RE stänkskydd börjar bli slitna kan du köpa råmaterial från Mocomp och skära till nya efter de man köpte förra årtiondet.Att köpa dyra(re) märkesprylar bara för att det är tufft må locka höga betyg på Garaget men knappast det smartaste att göra då billigare alternativ är precis lika bra. – Men så är jag också en sån som inte köpte en BRIO eller Emmaljunga barnvagn utan valde ett tyskt okänt märke med samma säkerhetsanordningar, material och garanti men för 1/3 av prist från de svenska “top of the line” vagnarna. Och mina två barn har fortfarande två ben och två armar… …per barn! 😛
har du sådan liggande jämte ett par re stänkskydd så känns re som realcars så otroligt läckra är dom! 247 är billigt för dom om man jämför vad dom kostar i sverige 😀
17 januari, 2008 kl. 12:22 #162029NiklasDeltagareHar inte sagt att du skall köpa på Realcar. Stänkskydd köper man hos RaceEquip annars kan det vara. Att betala 3200kr för stänkskydd är ju “nästan” en omlackning av dörrarna för att på så sätt bli av med stenskott och dessutom fixa eventuella dörruppslag.
Men den dagen du kan bevisa att dina stänkskydd är dubbelt så bra som mina kan jag gå med på att det är värt pengarna.
17 januari, 2008 kl. 12:41 #162004StratDeltagareDom där stänkskydden skyddar ju inte ens hjulhusen som RE’s gör. Nä, detta är en mycket sjuk diskussion, som en viss kombiåkare skulle säga. Maken till slantslöseri får man ju leta efter. Skulle vara kolfiber då… 😛
/Claes
18 januari, 2008 kl. 09:00 #162008andreaswrxDeltagareDom där stänkskydden skyddar ju inte ens hjulhusen som RE’s gör. Nä, detta är en mycket sjuk diskussion, som en viss kombiåkare skulle säga. Maken till slantslöseri får man ju leta efter. Skulle vara kolfiber då… 😛 /Claes
vem behöver skydda hjulhusen när man kan ha kevlar där:) http://www.garaget.org/archive/42063/36618/36618-327111.jpg
18 januari, 2008 kl. 09:19 #162030NiklasDeltagareInga kommentarer behövs med den loggan nere i hörnet på bilden.
Tror inte jag sett dig köra på en enda banträff eller Superstage, kanske dags att du lägger pengar på bensin och däck istället för prylar som tydligen bara du behöver och ingen annan i bilsvängen som använder bilen. Välkommen på en banträff, det är där man använder bilen, inte på en lyft.
/N – hade sjukt skoj på Gotland Ring i höstas…utan kolfiber och kevlar
18 januari, 2008 kl. 09:56 #162005StratDeltagareHaha! Ja, mycket nöje med dina kevlarhjulhus. Måste vara grymt skoj att ha sånna. Jag tror att jag ska sälja mina r-däck och köpa sånna istället. 🙂
/Claes
18 januari, 2008 kl. 13:44 #162009andreaswrxDeltagareInga kommentarer behövs med den loggan nere i hörnet på bilden.Tror inte jag sett dig köra på en enda banträff eller Superstage, kanske dags att du lägger pengar på bensin och däck istället för prylar som tydligen bara du behöver och ingen annan i bilsvängen som använder bilen. Välkommen på en banträff, det är där man använder bilen, inte på en lyft./N – hade sjukt skoj på Gotland Ring i höstas…utan kolfiber och kevlar
18 januari, 2008 kl. 15:04 #162014.zipDeltagareJag köpte då mina stänkisar för att skydda lacken läbgst efter dörrarna, och inte hjulhuset som är gjort av plast 🙂
//.zip
20 januari, 2008 kl. 11:54 #162022NordwallDeltagaresurfa in på http://www.rallyimport.se/ !!
De har de mesta…
21 januari, 2008 kl. 06:47 #162031NiklasDeltagareJag köpte då mina stänkisar för att skydda lacken läbgst efter dörrarna, och inte hjulhuset som är gjort av plast 🙂 //.zip
Det låter lite mer förnuftigt.
22 januari, 2008 kl. 21:04 #162021yngwieDeltagarehttp://www.garaget.org/gallery/archive/55013/227656_q92oij.jpg
Fram
http://www.garaget.org/gallery/archive/55013/227659_1ww8nt.jpg
BakDom här beställde jag från scottlowe.uk, i kolfiber riktigt snygga och funkade hur fint som helst 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.