SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Red stuff belägg

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    challe
    Deltagare

Bytte innerskärm här om dan och upptäckte att beläggen började bli lite väl slitna. Så jag undrar om det finns någon här som vet var man kan köpa Red Stuff belägg? Helst i sverige.
      Har letat som en tok både här på forumet och på internet i övrigt.
      Har EBC slitsade och borrade skivor och måste ha nya inom en kanska snar framtid. Det kanske inte MÅSTE vara Red Stuff, men det är vad som sitter på nu och är ganska nöjd med dom.

specialized
      Deltagare

Mekonomen tar hem hela Ebc’s sortiment har jag för mig.

Annars så har ju http://www.peansweden.se och http://www.sellholm.se/
        både bättre och fräckare grejer 😉

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
        —————————————
        Efternamnen på mina flickvänner är
        —————————————
        Jpg ,wmv och mpg 😉
        —————————————

simo
        Deltagare

Har för mig att det är en firma i Karlstad som är ÅF för ebc.
          Har iaf varit sponsor till klubben, finner du dem inte där så lär du hitta dem om du söker här.

/U

Stacke
          Deltagare

Vi kommer inom kort få in ett nytt friktionsmaterial (gata/bana) från Black Diamond och jag söker någon ”testförare” som använt andra sportbelägg tidigare så att vi kan utvärdera. Intresserade som står inför ett beläggbyte kan höra av sig till mig på tel 0370-76650.

Per / PEAN Sweden

simo
            Deltagare

Vilket belägg är det tänkte att de ska konkurera med?

Är ju ett ganska vitt spann (gata/bana), ja mena alla belägg jag har testat har funkar både på gata o bana, sommar som vinter. (orginal, EBC röda, PFC97, Pagid Blå, DS2500, DS3000)

/U – alltid nyfiken.

Stacke
              Deltagare

Snarare komplettera än konkurrera. Många kunder uppskattar valmöjligheten ur ett ekonomiskt perspektiv och jag tror det är viktigt att kunna erbjuda ett brett sortiment i olika prisklasser. Min känsla är att detta nya material ligger mellan sportbeläggen (avsedda för gatbruk) och de ”racebelägg” som finns (Carbotech XP8/10, DS2500/3000, Pagid, PFC etc), men det får vi utvärdera. Jag börjar själv att testa nästa vecka för att få mer kunskap.

challe
                Deltagare

Vi kommer inom kort få in ett nytt friktionsmaterial (gata/bana) från Black Diamond och jag söker någon ”testförare” som använt andra sportbelägg tidigare så att vi kan utvärdera. Intresserade som står inför ett beläggbyte kan höra av sig till mig på tel 0370-76650.Per / PEAN Sweden

Det låter intressant kan tänka mig att testa 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.