SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Redline?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Mecman
    Deltagare

Nu är man på G med 10 000 mila servicen (tänkte göra det själv).
      Jag har sett att det har pratas lite om Redlines Växellådsoljor, och tänkte själv slå till på en sådan till växellåda+diff. Men min frånga är, Man skall ju använda en GL-5 olja i våra bilar och det finns ju hos Redline, men jag skulle vilja ha det bästa mao Shockproof heavyweight, men på den står det inget om GL-klassning, är detta en annan sorts transmissions olja? Går denna olja att ha i växellådan lika länge som serviceintervallen säger (5000mil) eller är detta en ren racingolja som skall bytas direkt efter en rejäl bankörning. Tilläggas bör nog att jag kör en hel del tunga hästtransporter med bilen(med tanke på belstning osv).
      Eller är det någon som rekomenderar en annan olja? / MVH Fredrik

Att lära utan att göra är som att älska utan att röra.:(

Wiklundh
      Deltagare

Hade i Redline Shockproof i min låda på min förra GT när synkringen för en växel började strula.
        Sedan funkade lådan kalas.
        Verkar vara bra saker redline.

SecretAgentMan
        Deltagare

Det är bara att köra, jag vet flera som kör året runt med shockproof, det är en av de absolut bästa växellådsoljorna på marknaden. 🙂

/J – kör med Redline i doglådan

Strat
          Deltagare

Shockproof Heavyweight har funkat kanon i min än så länge 🙂

Mecman
            Deltagare

Man får tacka för svaren, har nu beställt nästan 6 liter Shockproof.
              Det känns trygt, när ni med erfarenheter av denna olja har utalat er.För det är ju alltid det bästa man vill ha!!! 🙂

Att lära utan att göra är som att älska utan att röra.:)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.