SSC Allmänt snack Allmänt småprat reg.bes svarta ruter ?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    kelta
    Deltagare

hej alla glada
      jag undrar om någon har erfarenhet av att besiktiga med fönsterna nere och ta ut säkringen
      ruterna e svarta har ej tid att byta bes i morgon

Niklas
      Deltagare

Ryck upp knappsatsen vid dörrarna istället och dra av kabeln där. Väldigt enkelt, tar typ 10s att pilla loss.

Säkringar har SBP på lager då alltför många använt just detta som argument vid besiktning och rutorna nere. Så den lösningen hade jag inte kört på.

kelta
        Deltagare

fan va bra
          det gör jag
          tack

Blocken
          Deltagare

Kanonsmart att åka igenom besiktningen med rutorna nere när det är apkallt ute! ”…verkar ju troligt att du åkt såhär ända hit…!” :+

Håll oss underrättade!

Good luck!

Mvh Blocken – såg termometern visa 22 grader kallt imorse

…………………..
            Thai-Perr

Niklas
            Deltagare

Blocken: Fan, låt nu besiktningsgubbarna få sig ett gott skratt! 😀

/N – som önskar att han kunde vara på plats och höra bortförklaringarna 😉

kelta
              Deltagare

😀 jag var lite sen i morse så när jag kom till sbp hissade jag bara ner rutorna
                det kom ut en kille och sa vi går inn och skriver lite papper innan vi besiktigar jo du veva upp rutorna det snöar ganska mycke nu eller har du solfilm på.
                😮 öö typ
                gick hyffsat måste byta till vita positionsljus fram
                blinkers på flyglarna
                skaffa bullervärden från IM
                å fixa nya ruter:D
                för när han skulle ut på provtur så sa han
                sbp lurar man inte jag har redan set solfilmen å så hissa han upp rutorna
                e de någon som har ruter till salu eller låna ut hör av er

SecretAgentMan
                Deltagare

Du har pm (jag har rutor som ligger och skräpar).

/J

kelta
                  Deltagare

Nu e hon godkänd för svenska vägar
                    synd bara att man måste riva motorn i helgen det kommer lite kylvatten ur avgaserna #### happens x(

SecretAgentMan
                    Deltagare

Se över mappningen, Trollspeed är absolut värt både resan och den i sammanhanget världsliga kostnaden (tusenlapp i timmen, han smäller ihop en rapp mapp på en förmiddag).

/J

Mats
                      Deltagare

Grattis!!!
                        Otur med motorn. Men de e väl bara obryta ihop o komma igen.

Mats GBG
                        Regionsansvarig Göteborg

kelta
                        Deltagare

ja angående mappning så kör jag på en ”säker mapp” klenast möjliga
                          polarn håller precis på med att bygga min bilpc med touch screen så man slipper laptoppen med alla sladdar i bilen sen skall det mappas
                          för glada livet vi skall prova själva om vi inte lyckas så åker jag nog till proffsen

SecretAgentMan
                          Deltagare

Faktum är att något har lett till en rasad toppackning (eller värre) – jag har sett många säkra mappar som spikat friskt i rader som kräver lite mera tid att se över (mellanregistret).

Sista raden är alla experter på att mappa, det är enkelt…

Helt allvarligt, låt INTE amatörer pilla om du inte tycker det är kul att meka/renovera/käka nudlar. 🙂

/J – inget ont menat, din polare kanske har järnkoll. 🙂

simo
                            Deltagare

ja angående mappning så kör jag på en ”säker mapp” klenast möjligapolarn håller precis på med att bygga min bilpc med touch screen så man slipper laptoppen med alla sladdar i bilen sen skall det mappasför glada livet vi skall prova själva om vi inte lyckas så åker jag nog till proffsen

Det kommer inte att bli lättare att mappa bilen med en bilpc…har t-tröjan

/U

kelta
                              Deltagare

de e sant de inte lättare och mappa med bilpc men lite trevligare utan kabelhärver. jo ett proffs skulle fixa en bra mapp fort.
                                jodå poolarn har bra koll på datorer och bilar.men det tar nog längre tid för har gör ju inte detta hela dagarna

SecretAgentMan
                                Deltagare

Jag vet inte riktigt hur jag skall få fram det utan att kliva på en massa fötter, så vi kör rakt på. 🙂

Motorstyrning är faktiskt rätt komplext, man måste förstå hur tändning, laddtryck och bränsle/luftblandning hänger ihop, och varför/hur man justerar sakerna så det lirar.
                                  Samt det absolut viktigaste, erfarenhet och känsla för vad som fungerar – det kommer med tiden.

Inget system är bättre än den som ställer in det – polare som är bra på datorer och är duktig på bilar har tyvärr nada med att få till en riktigt bra, fungerande mapp som gör att motorn levererar säker effekt som går att användas.

Prylar och mätare i all ära, inget kan ersätta en duktig motortrimmare med lång, gedigen erfarenhet.

Mitt enda tips till dig är:

Skit i datorn, lägg de pengarna på en resa till Trollspeed, det blir klart på en gång, det behövs inte fipplas vidare, och det blir riktigt bra.

/J

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.