› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › reg.bes svarta ruter ?
- Detta ämne har 21 svar, 1,376 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 11 månader sedan av
Mork.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2007 kl. 15:35 #110972
kelta
Deltagarehahaha tack tack
jo jag har precis skickat en förfrågan til Trolle
angående pc så kommer den instaleras iallafall lita kul med elektroniska mätare 😀
och dvd gps bla bla bla måste ju ha något och visa på mässan27 februari, 2007 kl. 21:46 #110965MickeM
DeltagareÄr det faktiskt sant att de går på att nånting är slut när
rutorna inte går upp? Förr funkade det kanske på sommaren, men
på vintern på en fräck bil? What? 😀28 februari, 2007 kl. 08:08 #110978Niklas
Deltagaremåste ju ha något och visa på mässan
Tycker du inte att din bil är något att visa upp på mässan UTAN en massa tingeltangel? 😮
28 februari, 2007 kl. 09:57 #110973kelta
Deltagarejo då hon e grym utan tingeltangel men jag tycker de e kul att ha lite extra. och tingeltanglet skall bara synas när jag vill.annars skall det se ut som en ”orginal”
jag vill ha en så ren bil som möjligt inge reklam å dekaler i onödan28 februari, 2007 kl. 10:01 #110979Niklas
DeltagareSäger han som precis köpt dekaler. 😛 :+ 😉 😀
28 februari, 2007 kl. 10:08 #110974kelta
Deltagarejag vill gärna visa att man tillhör detta sällskap
utan att kladda ner hela bilen 😀
jag menade att bilen inte ska se ut som anslagstavlan för motorintreserade6 mars, 2007 kl. 16:40 #110975Mork
DeltagareJag vet inte riktigt hur jag skall få fram det utan att kliva på en massa fötter, så vi kör rakt på. :)Motorstyrning är faktiskt rätt komplext, man måste förstå hur tändning, laddtryck och bränsle/luftblandning hänger ihop, och varför/hur man justerar sakerna så det lirar.Samt det absolut viktigaste, erfarenhet och känsla för vad som fungerar – det kommer med tiden.Inget system är bättre än den som ställer in det – polare som är bra på datorer och är duktig på bilar har tyvärr nada med att få till en riktigt bra, fungerande mapp som gör att motorn levererar säker effekt som går att användas.Prylar och mätare i all ära, inget kan ersätta en duktig motortrimmare med lång, gedigen erfarenhet.Mitt enda tips till dig är:Skit i datorn, lägg de pengarna på en resa till Trollspeed, det blir klart på en gång, det behövs inte fipplas vidare, och det blir riktigt bra./J
Du trampar inte nån på tårna 😉
Lite förklarande först vad vi vill med Bilpc’n.
Loggar, loggar och åter loggar. Med den mjukvara vi kör kan vi få ut all info från ecu’n och APX’n och detta meddans bilen rullar. Dvs vi kan lätt se om tex bilen sänkt tändningen pga knack på 2:ans växel och vilket laddtryck, lufttemp, flöde, varvtal, avgastemperatur osv. Den informationen är ruskigt intresant oavsett vem som gjort mappningen.
De Mappningar som finns i bilen idag har sina brister och behöver fixas till och mycket av detta går att fixa bara genom att analysera loggarna. Trollspeed fixar garanterat en bättre och framför allt snabbare fram en mappning en vad jag och Kelta gör, men vad är nöjet med att låta någon annan göra det .. man är ju nyfiken 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.