SSC Allmänt snack Allmänt småprat Reg besiktning av importbil

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Halloj!

Har fått lite funderingar ang. reg besiktning av RA:n. Läste att pannan skrev på Z att för att regga mitsun behövdes papper från mitsubishi, samt att man bytte tankpluggen. Behövs något av dessa två för att få igenom en Subba? Nya framlampor har jag, v5c-papper får jag .. Något mer?

Edit: Läste (GBG)Mats tråd om sin regbesiktning och att han först behövde papper från IM och sen inte. Lotto?

Mats
      Deltagare

Lotto. You bet! Beror mycket på vem du får på besiktningen. Jag hade ju strul med chassinumret på min bil. Därav att de ville ha en massa intyg. + att min bil var killens första reggning av utländsk bil så allt skulle göras ”by the book”. När pappren var fixade så åkte jag till en annan station och där var det inga somhelst problem.

Så för att svara på din fråga. V5C dokument och lampor är det som skall behövas. Strypningen i tankröret skall vara fixad om den reggades i UK innan. Annars kan du åka på o fixa det. Men på min bil kollades det aldrig.

Lycka till!

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

IMPREZA FOREVER
        Deltagare

Dom vill också ha svensk hastigetsmätare eller km/h på skalan .

syke
          Blockerad

Km/H finns på mätaren. Kan man se på tankhålet om det är strypt eller inte? Vad är det man gör rent praktiskt?

IMPREZA FOREVER
            Deltagare

Km/H finns på mätaren. Hoppas det är enbart km/h annars blir det gnäll på SBP

Hålet är väl som en en krona och så är det ett lock neri hölä präcis
              som alla andra bilar, tror det är en standard på alla nyare bilar
              Bara för att inte få in det gammla tjockare pistol munstycket av misstag.

syke
              Blockerad

Km/H finns på mätaren. Hoppas det är enbart km/h annars blir det gnäll på SBP Hålet är väl som en en krona och så är det ett lock neri hölä präcissom alla andra bilar, tror det är en standard på alla nyare bilarBara för att inte få in det gammla tjockare pistol munstycket av misstag. ____________________________BROOOOOOOOOOMTCHHGT-00

Yep, har bara km/h på mätaren, det är den japanska som sitter kvar.

Får ta ett titt i tankhålet nästa gång jag är i garaget.

Mats
                Deltagare

För övrigt så skall det funka med dubbel skala. Bara den dominerande är km/h eller hur det nu hette. Annars så skulle ju alla amrikanska kärror åka på o byta mätare också.

Mats GBG
                  Regionsansvarig Göteborg

Plogen
                  Deltagare

Enligt min erfarenhet behöver du bara ha det engelska reg-beviset. Samt att det finns vissa lappar på b-stolpen/insidan av dörren. när jag besiktigade en USA-import spelade det ingen roll att den dominerande skalan var i MPH.

syke
                    Blockerad

Tack för svaren hitills, var och kikade lite på bensinhålet, jag antar att det är såhär det INTE ska se ut?

http://www.bleh.se/dump/soppahal.jpg

Pannan / Ljungberg eller någon annan med erfarenhet, vart köper man det som behövs, och är det svårt att montera?

IMPREZA FOREVER
                      Deltagare

Det där är ju det gamla stora hålet från förr utan förminskning men
                        idag finns det ju inge annat än blyfri så ska dom jålla med det
                        kan du ju fråga dom om du ska tanka diesel i en bensinare.
                        För dom är väl de ända pumparna som är kvar från förr med tjocka munstycket.
                        Men dock är det ju en ”liten” säkerhet oxå för ägaren att det blir svårare
                        att slanga via den vägen.
                        Men vi bor ju i ett land där lagar & paragrafer ibland kan uppfattas som helt bortom alla gränser.
                        Ska knäppa ett kort på min i morgon så får du se hur det ser ut
                        på den.GT-00
                        Saken var väl från början att det inte skulle vara
                        möjligt att tanka blyad bensin i en bil med kat.
                        Hoppas att jag inte va långrandig i mitt svar.

BROOOOOOOOOOMTCHH
                        GT-00

http://www.garaget.org/?car=36415

http://static.garaget.org/archive/42081/36415/thumb_36415-315584.jpg

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.