- Detta ämne har 70 svar, 2,577 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 7 månader sedan av Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
24 april, 2003 kl. 13:48 #13562KvarnisDeltagare
Hello på er alla upp i Norr 😀
Här motages lite synpunkter på tid/aktiviteter för en regions träff vi tänker ha framöver.
Det har tillkommit en hel del bilar här upp i norr, så det börjar bli dax för en riktig SSi träff igen 🙂
Glenn har funderat lite på ev olika aktiviteter som kan tänkas hållas.
Helgen som är på tänkt är helgen efter Kristihimmel eller Pingsthelgen därefter, troligtvis lördagen kan också bli söndagen
Preliminärt(!) schema för träffdagen:
1. Alla träffas uppe hos Umeås ÅF , Allbilar, där förhoppningsvis den nya STi:n kommer finnas för beskåding + alla medlemars bilar 😀 + andra bilar från Subaru(Forrester,Legacys mm).
Massa Subaru-snack o trevligt folk, alla är välkommna.2. Vi åker tillsammans upp till (troligtvis) go-cart hallen på Röbäck för Go-cart rejs.
3. Fika eller käk på Go-cart hallen(om det går, annars annat större ställe i Umeå med omnejd) + eve. lite filmvisning
Punkt 2 el. 3 kommer vara helt gratis för betalande/full medlemar, beroende på hur många vi blir. Stödmedlemar kommer få betala på plats ur egen ficka. 🙁 .. 😉
Har även förslag på aktiv träff. Eve. kan man åka till Kubbe flygfält utanför Ö-vik o köra RS-bana i samband med denna träff(dan före/efter eller samma dag), annars så blir det en inofficiell inbjudan senare på säsongen
Vi hoppas på lite större uppslutning vs. tidigare år ;):D
/Kvarnis&Glenn
Region Norr24 april, 2003 kl. 19:45 #130952griml0ckDeltagareJag har koner som du frågade efter i mailet, men det tar 6 timmar o köra till umeå för mig. Känns närmare att åka på västerås träffarna. Annars hade jag nog tittat förbi.
http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru
http://www.streetrace402.com24 april, 2003 kl. 20:50 #130903Janne248DeltagareOm du kört “Kristihimmel” helgen hade jag kommit!
Är hos päronen 20 mil söder om Umeå då…../Janne
SSI Galleri
Hemsida25 april, 2003 kl. 05:26 #130896PractosDeltagare-jag kommer ifall jag har fått ordning på bilen tills dess 😉
/Henrik
25 april, 2003 kl. 08:12 #130923KvarnisDeltagareDet är inte bara jag som betsämmer detta, utan först och främst Glenn 😀
Men ni som fått mail av Glenn vet att han håller på att flytta därför så sköter jag under tiden intresse å förfrågningar via denna tråd :D.
Ni behöver inte känna er träffade om ni inte kan komma.. jag har fulll förståelse när avstånden är som dom är…
MEN VORE ONEKLIGEN KUL MED EN RIKTIGT STOR NORRLANDS TRÄFF, PÅ EN STOR HELG MED KANSKE 2 DAGAR; BÅDE I UMEÅ OCH PÅ KUBBE 😀
Som sagt lämmna gärna synpunkter å funderingar.
Practos det är lååång tid kvar …..
under den tiden borde du hinna med att fixa bilen & bastu’n utan problem 😉/Kvarnis
9 maj, 2003 kl. 14:27 #130924KvarnisDeltagareLAST EDITED ON May-09-03 AT 04:36PM (GMT)
Upp..Kom igen nu å tyck till.
De blir inge i Maj alla fall :(…för Mig dvs
Så mitt förslag är Pingsthelgen med två dagars träff.Men nu j-vlar är det på gång.. en ny drevsatas + lite andra delar är nog snart på väg till södra del’n av Svergie där min låda kommer få en liten Spa behandlig ;):D
Å en ny turbo anlände i dag ..bara Ic’n och ev nytt grenrör å lite större spriddare som sakans ;)…then I’m back 😀
Ja nog om detta nu.. se till att bilarna är redo och kör dugliga 😉
Åså spikar vi en helg./Kvarnis
10 maj, 2003 kl. 09:28 #130897PractosDeltagareju senare desto bättre, är mitt uppe i flytten och biljävel går fortfarande som en påse jordnötter, lite surt att lägga så mycket pengar på den och sen går den sämre än tidigare, nåja ingenting en dawes inte kan fixa hoppas jag….och jag vill INTE se något monsterbygge när jag kommer upp -mina pengar är slut ! 🙁
10 maj, 2003 kl. 10:41 #130944LasseDeltagareFan inte kan väl jag komma till träffen med mitt slöa helvete. Nä usch, man får ju skämmas. Men hur i hela friden ska man någonsin få råd till att göra det man vill med bilen? 🙁
10 maj, 2003 kl. 10:51 #130894SecretAgentManDeltagare>ju senare desto bättre, är mitt uppe i flytten och biljävel går
>fortfarande som en påse jordnötter, lite surt att lägga så mycket
>pengar på den och sen går den sämre än tidigare, nåja ingenting en
>dawes inte kan fixa hoppas jag….och jag vill INTE se något
>monsterbygge när jag kommer upp -mina pengar är slut ! 🙁Skickar en dawes med express-åsna så fort den anländer. 😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen10 maj, 2003 kl. 13:17 #130925KvarnisDeltagare>ju senare desto bättre, är mitt uppe i flytten och biljävel går
>fortfarande som en påse jordnötter, lite surt att lägga så mycket
>pengar på den och sen går den sämre än tidigare, nåja ingenting en
>dawes inte kan fixa hoppas jag….och jag vill INTE se något
>monsterbygge när jag kommer upp -mina pengar är slut ! 🙁Är den omappad än då lr ??
Får du surt med laddtryck i tid lr..??/Kvarnis
11 maj, 2003 kl. 15:05 #130917WhitewheelsDeltagareSer ut att klaffa bäst lördagen 31 maj. Återkommer med defenetivt besked.
Kvarnis, du får väl ta trendyn upp ; )
/Glenn
11 maj, 2003 kl. 17:35 #130898PractosDeltagare>Är den omappad än då lr ??
>Får du surt med laddtryck i tid lr..??
>
>
>/Kvarnis-nej kör tek3 med vf30 och aps fmic men har lite problem med svajande laddtryck, vet inte vad orsaken är men ska prova med en dawes, först börjar den ladda som vanligt sen vid 3600rpm känner man hur wastegaten släpper ut trycket (tror jag iaf att det är) sen kommer mera tryck vid 4500 och efter 6000 drar den bra mycket sämre än med tek2…kör bara med 1.1bar, skulle man stå bredvid en tek2 och rejsa skulle man få stryk tror jag 🙁
11 maj, 2003 kl. 18:02 #130904Janne248Deltagare13 maj, 2003 kl. 16:05 #130905Janne248DeltagareGlenn/Kvarnis!
Har ni bestämt nått datum än? Jag tänkte åka från Dalarna till föräldrarna i Ångermanland endera kristihimmelfärds helgen (29/5-1/6) el. Pingst (6/6-9/6). Skall ni ha träffen i Umeå under någon av dessa helgar kommer jag!
Men jag vill i så fall veta vilken helg innan kristehimmelfärds helgen, för väljer ni att ta träffen på någon annan helg så tänkte jag åka upp på kristehimmelfärds helgen. Hmm, känns som det vart struligt det där, men ni kanske fattar?Så min fråga? Har ni bestämt nått än?
/Janne
SSI Galleri
Hemsida16 maj, 2003 kl. 12:46 #130926KvarnisDeltagareLAST EDITED ON May-16-03 AT 03:29PM (GMT)
Okej nu är det bestämt.. Lördagen den 31/5 är det som gällerDå är det bara att börja anmäla sig 😀
Vi vill ha 10st anmälningar innan vi bokar nånting.. annars så känns det lite som det är för dåligt intresse för att spika/boka.
So start singinn in please…
Är jag utan bil så får jag väl lifta med nån som kommer söder i från ;):D
/Kvarnis
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.