SSC Allmänt snack Allmänt småprat Regionsdekalerna är nu tillgängliga i shoppen…

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 89 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Du kan få köpa en vit Göteborgsdekal av mig för montering på utsidan av bilen, 50kr. Har beställt två (en i reserv).

Niklas
      Deltagare

DEKALERNA HAR ANLÄNT!!

Dock är inte allt som det skall, tyvärr har Dekaltrim.nu varit tvugna att skära ut dekalerna i lite större storlek än vad vi bad om. Dett pga att det helt enkelt inte går att skära hur små detaljer som hellst i folien. Vi har under några veckor diskuterat hur vi skall lösa problemet men det fanns ingen annan lösning än att förstora dekalerna. De är nu ca 16*13 cm vilket är ganska mycket större än vad vi sa från början men ändå inte sjukt stora. Jag hoppas verkligen att alla är ok med detta och jag kommer förutsätta detta så jag kan skicka ut alla dekaler. Om det är någon som vill häva sitt köp för att dekalen är för stor så får ni skicka tillbaka dekalen och får då tillbaka pengarna. Jag tycker själv att dekaler är helt ok och att de inte på något sätt är för stora. Nu behöver man inte krypa nära bilen för att se vad det är för en dekal men man kan inte se vad dekalen föreståller på flera meters håll. Jag kommer att posta alla dekaler jag fått imorgon så ni bör ha dem på torsdag eller fredag. Ni kommer alltså ha dem till Mantorp vilket jag hade hoppats.

Frågor? Skicka ett pm eller ring, annars vänta på brev från dekalstugan i Göteborg!

Blocken
        Deltagare

Suck…! 🙁

Du behöver inte skicka mitt klistermärke. Tyckte det gamla var i största laget, och nu är det stort som ett A5-ark 🙁

Sicka jädra amatörer!

x(

Niklas
          Deltagare

Ok, skicka ditt kontonummer så skickar jag tillbaka pengarna. 🙁

OBS!!!

Ett alternativ är ju att folk klipper bort delar av dekalen som de inte vill ha och kör på en mer ”slimmad version”. De som tycker som Blocken att det blir för stort med hela kör med tex bara ”SSI” och regionstexten under (i Blockens fall ”Västerås”). Då snackar vi om en dekal som är 11.5cm*6cm vilket kanske är bättre?

Felet är INTE Dekaltrim’s utan mitt som har gjort för många små detaljer vilket gör det helt omöjligt att skära ut dekalen.

Niklas
            Deltagare

När de gjorde provskärningar så gick folien sönder pga för tunna detaljer. Ni kommer att få se att det inte handlar om de tjockaste sträcken och ta hälften av det så kan man förstå att ett skärhuvud som skär genom folien inte lär lyckas. Delvis vårt (läs: mitt) fel som gjort för mycket krimskrams på dekalerna, sen kanske de kunde sagt hur stora dekalerna skulle komma att bli innan de gjorde alla och skickade men men…

Jag hoppas att majoriteten är ok med förändringarna, annars får någon göra regionsdekaler som vanliga klistermärken med tryckt färgtryck på yta istället. Att skära ut dekaler kommer inte att gå oavsett vem det är som står för produktionen.

EDIT: Skickar alla brev idag, ni har till 15:00 på er att ”ångra er”.

Blocken
              Deltagare

>Klar-klar-klar, pengarna är nu skickade! Tack ska du ha!:)

Har du köpt större hoj, Gravel-dreaper? 😉

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Niklas
                Deltagare

Blocken: Lägg ner nu.

Grusdraparn
                  Deltagare

>Har du köpt större hoj, Gravel-dreaper? 😉
                    >
                    >http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Jajjemen! Stack genast iväg till närmsta Honda-hanlare och bytte in dräparn mot en goldwing med större klisteryta.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album95/golwing2_kopiera.jpg

😉 😉 😀 😮 :7 :9 😛 :+ 😉

(OBS! Ironi?!?)

/K som tog vägen hem om ironifabriken och inhandlade några enheter.

Perra
                    Deltagare

>Jajjemen! Stack genast iväg till närmsta Honda-hanlare och
                      >bytte in dräparn mot en goldwing med större klisteryta.
                      >
                      >;) 😉 😀 😮 :7 :9 😛 :+ 😉
                      >
                      >(OBS! Ironi?!?)
                      >
                      >/K som tog vägen hem om ironifabriken och inhandlade några
                      >enheter.

😀 😀 😀 Lelle roligt!

Inte för att jag egentligen har att göra med saken eftersom jag inte har beställt några dekaler men jag bara undrar hur det kommer sig att firman inte klarade av att skära ut detaljerna? Det låter konstigt tycker jag med tanke på att en proffsig firma ska ha proffsig utrustning?! Om ni kollar in bilden på dekalerna på min bil så är vissa delar oerhört detaljerade och firman som gjorde dessa använde en gammal skärmaskin. Jag är bara oerhört förvånad, därav detta inlägg. Kolla speciellt den röda pricken i punkten i dekalstyling.se

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album147/Speedmagazine_09?full=1

Mvh Perra

Blocken
                      Deltagare

>;) 😉 😀 😮 :7 :9 😛 :+ 😉

HAHAHAHA :D:D:D

Niklas
                        Deltagare

Perra: Du kan få Illustrator filen så kan du själv försöka skära ut dekalen i 9x7cm sträcket runt Sverige blir mindre än en millimeter.

Det är lustigt att det finns så många som är mästare på allt men inte orkar styra upp något. När jag nu lagt ner energi och tid på att försöka göra något för klubben så blir det sånt här tjafs. Fixa det själv då för f…

OzO
                          Deltagare

Bra jobbat Niklas! Är inte ditt fel att dekalen blev oklippbar. Dekalaffär’n kanske borde ha kontrollerat och kommit med synpunkter på ett tidigt stadium om att vi borde ändra designen?

Nåja, superbra arbete! Uppskattas verkligen! Tur att det är fler tar tag och jobbar för klubben. Keep on bopping! 🙂

_______________________________________________________________________________
                            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Blocken
                            Deltagare

>Nåja, superbra arbete! Uppskattas verkligen! Tur att det är
                              >fler tar tag och jobbar för klubben. Keep on bopping! 🙂

Helt riktigt! Jag gnällde inte på Äljen (även om han verkar tro det) utan på fläppo-firman som skar ut dom!

Det har vi sagt flera gånger – att Äljen är kanonduktig på att dra igång saker; regionsträffar, Outrun och nu dekaler! Synd att dom blev så stora ba’ 😉

Pling plong

Niklas
                              Deltagare

VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT!!!

Ta det nu lugnt när ni drar av pappret från dekalen när ni skall montera dekalen. Jag var lite väl oförsiktig (”har ju gjort detta många gånger”) och lyckades få några små detaljer att fastna på pappret. Minsta detaljen är ”pluppen” i P’et i http://www.imPreza.nu. Men ta det väldigt lugnt och om det skulle släppa från skyddsfilmen (den halv genomskinliga plastfilmen) så gå kläm ihop skyddsfilmen och pappret och försök igen. Tar man det bara lugnt så skall det inte vara någon fara.

Lycka till och välkommna in i dekalträsket!

Manor
                                Deltagare

>=================
                                  >PRISUPPDATERINGAR!
                                  >=================
                                  >
                                  >1st dekal = 60kr
                                  >2st dekal = 100kr
                                  >+1st dekal = +50kr
                                  >
                                  >(Alla priser är inkl frakt)

Perfekt Alien, jag har ju beställt 2 stycken ”invärterade vita”…då blev dessa billigare än vad jag trodde :).

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 89 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.