› SSC › Allmänt snack › Träffar › Regionträff ÖST 26:e Juli 10:00 BILTEMA Linköping
- Detta ämne har 9 svar, 978 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av
holmster.
-
FörfattareInlägg
-
20 juli, 2008 kl. 14:06 #14641
555_STI
DeltagareKom igen nu, nu är det högsommar och klubben behöver dig! 🙂
Om det är bra väder kan detta vara en kul grej.
Efter detta sticker vi till Ladugård 206 och käkar/fikar.
Förslag: Biltema kl. 10.00Välkommen till Fri Fart 2008
Den 26 juli smäller det.
Då går startskottet för det femte Fri Fart på Göta kanal. Ett evenemang som med åren har vuxit till att bli ett av Sveriges stora evenemang för klassiska motorbåtar.
För femte gången samlas ett antal av Sveriges vackra snabbgående nostalgibåtar för att inför dig visa upp sina högfartsegenskaper.
Under dagen körs tre race med start klockan 11, 13 och 15. där båtarna först presenteras i sakta mak innan de vänder om och drar förbi publiken på bara några få meters håll.
Däremellan ligger båtarna förtöjda vid Museihusets bryggor för närmare beskådande. Här kommer amerikanska Gar Woods att trängas med Forslundare, Sweet 16, Ockelbo Sea Fun, Chris Crafts och många andra snabbgående klassiker, med ägare som lagt ned sin själ för att åter kunna visa upp sina båtar i nära nog nyskick.Mellan racen kommer kanalen också att befaras med radiostyrda båtar från Linköpings modellbåtsklubb.
Under dagen kommer också Museihusets samlingar att stå öppna med bland annat uppvisningar av den uppfräschade stora tåganläggningen som i år håller en mycket fin internationell klass.
Välkommen till Fri Fart 2008. Vi utlovar en fartupplevelse utöver det vanliga.
21 juli, 2008 kl. 09:26 #150827Yonaz
DeltagareKLAR KLAR KLAR! :7
21 juli, 2008 kl. 10:05 #150833Klasagasa
DeltagareJag ska försöka trycka in detta i mitt pressade schema! Ska snacka med chefen och se om det går att lösa ut lite OB och Flex, men lovar inget… 😉 Chefen är stenhård med tjänsteresorna oxå så att stanna ett par minuter är inte att tänka på!
Ska höra med honom så får vi se!//Klas – avundsjuk
21 juli, 2008 kl. 11:09 #150830SPiKE
DeltagareJapp klar oxå.
21 juli, 2008 kl. 15:12 #150832Snowman
DeltagareTypiskt att man måste åka o se Maiden på Ullevi just då… Ska höra med Dickinsson om han kan tänka sig att möjligen kanske flytta konserten till söndagen… Eller helgen efter, vilket som passar honom bäst, jag vet att han oxå har lite pressat schema just nu, men vi ska se vad vi kan göra!
Återkommer!
EDIT: Snackade med Bruce nu o han sa att han skulle försöka, men att det kunde bli svårt att övertala resten av de andra 48367 konsertbesökarna, men han vill ju gärna ställa upp för gamle Snowman, men just nu ser det mörkt ut 🙁
/Markus – nästan lite avis på mig själv!
24 juli, 2008 kl. 12:44 #150834holmster
DeltagareJag ska försöka trycka in detta i mitt pressade schema! Ska snacka med chefen och se om det går att lösa ut lite OB och Flex, men lovar inget… 😉 Chefen är stenhård med tjänsteresorna oxå så att stanna ett par minuter är inte att tänka på!Ska höra med honom så får vi se!//Klas – avundsjuk
Okej men, k_____ __ __ ___ ___ ___ ____a?
/Holma – ja va tvungen.
24 juli, 2008 kl. 20:17 #150828Yonaz
DeltagareEftersom vi tycks bli en tapper skara om 2 personer var av 2 från styrelsen har jag valt att stärka upp skaran med 1 gubbe från EVO-klubben. Tänkte det kunde vara bra att ha en bil att röka i om det skulle regna….
24 juli, 2008 kl. 21:04 #150831SPiKE
DeltagareJaha ãr det Mr Regaine?
//H – Sitter på strõget och tar en kall.
24 juli, 2008 kl. 22:05 #150829Yonaz
DeltagareJepp! Han får åka sist med svansen mellan benen…
25 juli, 2008 kl. 06:20 #150835holmster
DeltagareEftersom vi tycks bli en tapper skara om 2 personer var av 2 från styrelsen har jag valt att stärka upp skaran med 1 gubbe från EVO-klubben. Tänkte det kunde vara bra att ha en bil att röka i om det skulle regna….
Sjysst att du inte nämner att ja ska me.. Fast ja har ju ingen bil iof 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.