› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Rekommenderad verkstad i gbg med omnejd?
- Detta ämne har 10 svar, 1,670 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av
Robban M.
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2012 kl. 08:32 #28444
Robban M
DeltagareHejsan,
Är en relativt nu subaruägare (nov -11) och ny forumsmedlem. Fick köpt mig en impreza diesel -09 som hade gått dryga 2500 mil. Är än så länge väldigt nöjd bortsett från klonket i vänster fjädring fram samt det faktum att ac:en lagt av. Detta förmodar jag att frontbilar i sisjön styr upp snabbt och enkelt då jag har garantitid kvar.
Söker lite verkstäder som ni rekommenderar. Skall nyttja den sista servicen hos frontbilar men efter det så går jag till nån som jag får bättre vibbar av. Är lite kinkig med hantverkare överlag och speciellt bilmekaniker då jag vill ha nån som jag kan ha fullt förtroende för.
Bor i fjärås så allt från varberg till gbg är perfekt för mig.
Har ni nån ni rekommenderar så skriv gärna nått här i tråden!
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Robban
Mvh. Robban
Sent from my Iphone using Tapatalk
28 maj, 2012 kl. 09:50 #243413Joakimgabrielsson
DeltagareHejsan,
Är en relativt nu subaruägare (nov -11) och ny forumsmedlem. Fick köpt mig en impreza diesel -09 som hade gått dryga 2500 mil. Är än så länge väldigt nöjd bortsett från klonket i vänster fjädring fram samt det faktum att ac:en lagt av. Detta förmodar jag att frontbilar i sisjön styr upp snabbt och enkelt då jag har garantitid kvar.
Söker lite verkstäder som ni rekommenderar. Skall nyttja den sista servicen hos frontbilar men efter det så går jag till nån som jag får bättre vibbar av. Är lite kinkig med hantverkare överlag och speciellt bilmekaniker då jag vill ha nån som jag kan ha fullt förtroende för.
Bor i fjärås så allt från varberg till gbg är perfekt för mig.
Har ni nån ni rekommenderar så skriv gärna nått här i tråden!
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Robban
Mvh. Robban
Har inga bra erfarenheter av frontbilar. Oengagerad, tråkig personal som inte kan något om min bil. Har beställt en del reservdelar där, men blev en del fel och tar tid. Bästa verkstaden är väl trollspeed. Västkustens motsvarighet till JRM. Kan inte dom så kan ingen. Väldigt trevliga då jag har pratat mappning med dem vid ett tillfälle.
29 maj, 2012 kl. 08:46 #243410Gilarski
DeltagareDen lilla kontakt jag haft av Kongahälla bil i Kungälv är positiv. De har haft Subaru ett bra tag så jag tror de har lite koll dessutom.
29 maj, 2012 kl. 11:04 #243415Robban M
DeltagareTack för svaren, har även fått tips om veddige bil och traktor då en gammal kollega alltid har lämnat sina subbor hos dom.
Mvh. Robban
30 maj, 2012 kl. 05:53 #243412FiddeFuling
KeymasterHej.
Jag har varit hos Högsbo bilservice. ligger ”typ” granne med Frontbilar.
Har bara bra erfarenheter av dem. Fick till och med rabatt på 100% vid ett tillfälle 😀
Var hos frontbilar en gång, HmmF! lovar fri lånebil, och så heter det att ”vi har inga hemma idag” när man kommer. Nej, Högsbo blir det för mig när jag skall köpa delar eller be om hjälp.
Ifrån Subaru.se
GÖTEBORG / V FRÖLUNDA
Högsbo Bilservice
Amalia Jönssons gata 11
031-47 35 80Mvh
\\Mathias (Kungsbacka)31 maj, 2012 kl. 18:20 #243411fiskman
DeltagareHögsbo bilservice är bra. Han som har det har en Volvo på 5-600 hk , så han kan motorer. Gubbarna som hade det innan var väldigt bra . Rekommendationen från mig. Aldrig Hms Mölndal sämsta skiten någonsin
5 juni, 2012 kl. 11:19 #243416Robban M
DeltagareTack ska ni ha boys!
Fick dock en tid hos subaru i veddige istället vilka var väldigt trevliga på telefon iaf. Känns vettigt att lämna in bilen på en auktoriserad firma tills garantin är slut så får vi se vad det blir sen om jag inte är nöjd.Mvh. Robban
11 juni, 2012 kl. 11:54 #243408abacus
DeltagareHar inga bra erfarenheter av frontbilar. Oengagerad, tråkig personal som inte kan något om min bil. Har beställt en del reservdelar där, men blev en del fel och tar tid. Bästa verkstaden är väl trollspeed. Västkustens motsvarighet till JRM. Kan inte dom så kan ingen. Väldigt trevliga då jag har pratat mappning med dem vid ett tillfälle.
Köpte min bil WRX -07 ifrån sisjön pratade mest med Anders därifrån vi kom bra övrens, utöver det så hade jag en hel del problem när jag skulle hämta bilen… delar som inte hade kommit mekaniker som hade hittat följe fel , felbeställda delar/delar som inte kommit…
Totalt tog det 12 dagar extra innan jag kunde hämta bilen.
Stora servicen vid 9300 mil gjordes då
Tror nog sisjön har en bit kvar till svergies nöjdaste ägare… tyvärr
12 juni, 2012 kl. 11:47 #243414Joakimgabrielsson
DeltagareKöpte min bil WRX -07 ifrån sisjön pratade mest med Anders därifrån vi kom bra övrens, utöver det så hade jag en hel del problem när jag skulle hämta bilen… delar som inte hade kommit mekaniker som hade hittat följe fel , felbeställda delar/delar som inte kommit…
Totalt tog det 12 dagar extra innan jag kunde hämta bilen.
Stora servicen vid 9300 mil gjordes då
Tror nog sisjön har en bit kvar till svergies nöjdaste ägare… tyvärr
En svart wrx som stod på baksidan? Såg fin ut. Känns som wrxen är ett bra köp. En rolig bil för riktigt bra pengar. Stin kostar lite för mycket för mig!
12 juni, 2012 kl. 12:48 #243409abacus
DeltagareÄr helnöjd med bilen än så länge kanske lite törstig.. Men det var väntat, inte värre än min gamla GT
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
14 juni, 2012 kl. 10:02 #243417Robban M
DeltagareOhoj,
Kan varmt rekommendera Veddige Bil, kanontrevliga gossar som löste biffen.
Mvh. Robban
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.