Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Nån som har testat rengöra ett partikelfilter som är igen sotat?
      Går inte att tvångs regenerera med dator.
      Hade tängt demontera de och fylla med diesel och låta stå i nån timma för att sedan spola genom med högtryck. Nån som testat nå liknande? Hur mår tempgivarna av diesel?
      Kanske använda nå annat än diesel?

bilen är en forester diesel -09.

Mumin
      Deltagare

Går det inte att lura motorstyrdonet att du har monterar ett nytt pdf och nolla värdena?! Jag har gjort det på vissa bilar dock aldrig Subaru.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

pettsun
        Deltagare

jo har också gjort de på andra bilar. Men har inte Subarus diagnostik så kan ej testa. regenererings försöket gjordes hos en Subaru verkstad.

james
          Deltagare

jag fick medel ifrån Subaru verkstad att hälla i och köra 1 tank med, sen blev mitt bra 🙂

pettsun
            Deltagare

gjorde ett försök. demonterade filtret, pluggade ena änden och rören till tryckgivaren, fyllde med diesel och lät stå i 24h. sköljde ur med varmvatten i cirka 2h. Fick Hur massa sot. torkade Hur med varmlufts picka. monterade ihop och körde nån mil för att bränna ur fukt och diesel.

felkoden(p1469) går fortfarande inte att radera. testat cleara dpf data och göra en ny regenerering men den avbryts pga för mycket sot i filtret.

Så blir att byta skiten. Nån som vet vars jag kan lösa ett billigt?

Timzzon
              Deltagare

Ett alternativ är att mappa bort den o sen ta bort den helt. Finns den inte kan den inte spöka 😉

kimpa83
                Deltagare

hejsan!

ja jobbar som mek på Subaru.. det går visst att lura bilen att det sitter ett nytt partikel-filter i bilen å sen nolla alla felkoder å sen göra en rengering.. fast brukar ha i ett medel från autoexperten i först innan jag gör det, å det har gått bra all gånger vi har gjort det på dom bilar som har haft problem…

pettsun
                  Deltagare

hejsan!

ja jobbar som mek på Subaru.. det går visst att lura bilen att det sitter ett nytt partikel-filter i bilen å sen nolla alla felkoder å sen göra en rengering.. fast brukar ha i ett medel från autoexperten i först innan jag gör det, å det har gått bra all gånger vi har gjort det på dom bilar som har haft problem…

de är testat. funkade inte.
                    Bytte till ett beggad istället

kimpa83
                    Deltagare

okej ..

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.