SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Renovering av broms ok

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Crippe
    Deltagare

Hejsan!

jag undrar om det finns nån vänlig själ här som kunde tänka sig att renovera ett par fram ok år mig för en billig peng??

har renoverings satsen men jag är inte så bra på bromsok!!
      skulle behövas blästras också

Mvh/ Christer

bilen i fråga är en gt -99

challe
      Deltagare

Det där är busenkelt att göra själv 🙂
        Börja med att ta loss oken från spindeln men låt slangarna sitta kvar och bromsa sedan ut kolvarna så mycket du vågar lägg klossarna mellan som ett stopp så dom inte ploppar ur helt

Sen tar du loss oken från bilen och delar dom (4st bultar).
        Nu finns det lite olika knep för att få ur kolvarna helt, om dom nu inte sitter som fan brukar det gå och ta tag med en polygrip längst fram på kolven och liksom lirka ur den, man kan även använda tryckluft för att få ut dom, men då måste du vara försiktig för när dom lossar så skjuter kolven iväg som faan 😀 😀

När du sen fått isär allt är det bara att kolla om sakerna ser ok ut. Putsa upp det som behövs, i med nya packningar och damasker, på med lite bromscylinder fett och så smacka ihop det igen.
        Färdigt 🙂

kamikaze
        Deltagare

Eller så gör vi så att du kommer hit till oss en lördag så renoverar vi bromsok och dricker öl :7 :7 :7

Bläster har vi ingen tyvärr

Crippe
          Deltagare

Hehe! öl låter lockande:D

ska ta och göra det tror jag…

hör av mig när jag har en lördag ledig!!;-)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.