Lyktorna på min 2003 WRX har sett bättre dagar, har blivit ganska blästrade på 8000 mil. Dom är matta och “mjölkiga”. Finns det botemedel? Går det att polera upp plasten? Eller är det bara att byta till nytt som ger tillbaks full belysning? Har stoppat i såna där balla “cool blue” glödlampor med si och så många fler kelvin, men ser ingen skillnad. Strömstyrkan fram är ok. Är ute i god tid inför den mörka hösten och vintern… En vecka kvar, sedan blir det mörkare igen!
meguaire har ett medel, plastic X har jag för mig de heter som funkar bra, annars är de polering, helst med ett medel som inte innehåller för mkt lösningsmedel, då de löser även upp plast! För att kolla de kan du ta medlet på en trasa å lägga lite medel på en asfaltfläck för å se om den lätt försvinner.
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
OK, vi har motsvarande medel från “Mothers” på jobbet, får börja med att prova den då, kostar 90:- ut till kund och dom hävdar själva att den är det bästa som finns!
Tjo ‘Fiken’
Släng ett mail till Mortil det är en polare till mig i Jönköping som håller på med polering och har säkert skarpa tips (halva hans garage är byggt av polermedel) 😀 Vet att han har polerat upp framlampor förut som folk inte trott det går att göra något åt.