Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    FRBxxx
    Deltagare

Jepps, har börjat få ”fina” repor på båda min framrutor;( …….Hur svårt är det att plocka ner dörren och göra rent mekanismen som vevar ner rutan så dära magiskt..? Någon som har gjort detta? Nån som har haft samma problem?… Nån som har köpt nya sidorutor, och i så fall hur mycket kostade dom?

Många frågor blir det……..;)

//Björne

nisse
      Deltagare

jag jobbar med bilglas så jag kan kolla priset imorgon, men det lär nog vara en hel del 🙁

borde man inte kunna byta ut domdäringa ”kuddarna” mot något annat material?

griml0ck
        Deltagare

Var väl några här som fixat det på garantin om man nu har kvar den.
          Jag har oxo repor på vänster fram ruta. Min garanti går ut i december man kanske skulle slå till och få det fixat, fast det återkommer väl säkert ;( .

Micke81
          Deltagare

>Var väl några här som fixat det på garantin om man nu har
            >kvar den.
            >Jag har oxo repor på vänster fram ruta. Min garanti går ut i
            >december man kanske skulle slå till och få det fixat, fast det
            >återkommer väl säkert ;( .

Går det att få det åtgärdat på garantin??? Mine e ju utt. -01 så då måste jag ju kunna lösa det på det viset jag med isf. Nån som vet om detta stämmer??

/Micke

nisse
            Deltagare

priset blir runt 5500 plus montering för båda sidorutorna fram

griml0ck
              Deltagare

>Går det att få det åtgärdat på garantin??? Mine e ju utt. -01
                >/Micke

Jag har ett starkt minne av att någon gjort detta på garanti. Finns i någon gammal tråd. För lat för att leta fram den åt dig dock men den finns där.. nånstans 😉

Niklas
                Deltagare

Det beror på om det har hänt något extremt med kuddarna för att du skall kunna få det på garantin.

Vill man ha dörrar utan dörrkarm runt rutorna blir det till att bita i det sura äpplet och acceptera kuddarna. Då kuddarna samlar på sig en hel del skit om du rullar upp och ner rutan då fönstret är smutsigt blir följden repor på rutorna. Själv har jag lite repor på bilen och blev ganska besviken då jag såg det. Men då det inte märks så vidare man inte kryper nära rutan så har jag lärt mig att leva med dem.

Det är ett normalt slitage av rutorna som ni får leva med. Precis som att däcken och klädseln slits. Inget man kan få på garantin direkt.

Själv har jag nästan slutat använda fönsterhissarna. Bak har jag inte använt på snart ett år. Detta pga dekaler på rutorna som tar skada av kuddarna. Dock finns det ibland folk i baksätet som inte använder hjärnan innan de agerar som skall hissa ner rutorna. x( 😀

Så vi får nog acceptera att rutorna blir repiga.

Ett tips kan ju vara att snabbt torka av rutorna innan varje gång du skall köra, då kommer de inte skita ner kuddarna och du får inga repor. ”Vill du vara fin får du lida pin…”

EDIT: Tack till Jerry som fick mig att acceptera läget för snart ett år sedan… 😀 😉

/A – lite repig men ändå tuffast i garaget!

FRBxxx
                  Deltagare

nja… Några 5500 känns inte direkt prioriterade för rutorna…..Men innan man börjar köra finlir å ha extremt rena rutor varje gång man ska hissa ner rutorna…så….Är det svårt att rengöra dessa ”kuddar” eller byta ut dom?…..Så det inte blir ännu mera repor?

Snart_subba
                    Deltagare

Jag har fått alla sidorutorna bytta på garantin. Dom var sorgligt repiga och det såg inte kul ut.

MVH
                      Micke

Niklas
                      Deltagare

Snart_subba: Men i ditt fall var det väl mer repor än de man får vid ”normal användning”?

Snart_subba
                        Deltagare

>Snart_subba: Men i ditt fall var det väl mer repor än de man
                          >får vid ”normal användning”?

ja det kan man lugnt säga… det va inge snack om att det inte skulle bytas på garantin. Sen kan ju inte alla som har lite repor på rutorna
                          komma o vilja byta rutorna nu utan det ska ju vara extremt onormalt repigt.

MVH
                          Micke

FRBxxx
                          Deltagare

damn……ingen garanti kvar………=(

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.