› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Reservhjulet? Detta ämne har 6 svar, 992 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av Koffe. Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt) Författare Inlägg 30 augusti, 2011 kl. 12:00 #26619 epoxxyDeltagare Hur var det nu med olika stora hjul? Jag har 19″ sommar och 16-17 vinter. Och i reservhjulsbaljan ligger ett 14″? Är inte det no-no med olika rulldiameter på Subaru? 30 augusti, 2011 kl. 14:41 #228475 Janne248Deltagare Se liknande frågeställning i denna tråd. Beror väl på vilken profil du har också, är rull omkretsen lika så skall det väl gå bra. Kolla in Nordic Audi’s fina uträknare. 30 augusti, 2011 kl. 16:11 #228479 epoxxyDeltagare Se liknande frågeställning i denna tråd. Beror väl på vilken profil du har också, är rull omkretsen lika så skall det väl gå bra. Kolla in Nordic Audi’s fina uträknare. Tänkte mer på hur stor skillnad det får vara i rullomkrets innan diffarna tar stryk. Så jag vet om det är värt att ens ha kvar hjulet. 30 augusti, 2011 kl. 22:13 #228477 MäkiDeltagare Det får väl egentligen inte diffa alls på Subaru? 31 augusti, 2011 kl. 07:41 #228480 epoxxyDeltagare Det får väl egentligen inte diffa alls på Subaru? För är det så, så är det ingen idé att ha kvar reservhjulet. Bättre med en burk och en kompressor. Då kan man utnyttja reservbaljan till något annat. 31 augusti, 2011 kl. 17:24 #228478 MäkiDeltagare Min balja tömde jag 😉 1 september, 2011 kl. 15:02 #228476 KoffeKeymaster Som sagt, kolla rullomkretsen först. Om fälgarna är 14, 15, 16, 17, 18 eller 19″ är ju av akademisk betydelse 🙂 Författare Inlägg Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt) Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.