Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1839
    Norbaggen
    Deltagare

      1.Hvorfor er det en restriktor i slangen fra trykk siden på turboen til wastegaten?
      Den vil vel forårsake et mindre trykk til wastegaten og kontroleren enn det som egentilg er der.
      2.Hvis man tar den bort vil bilen gå dårligere el. bedre?
      3.Må man nullstille ECU-minnet først, hvis man tar den bort?

      #47206
      SSE
      Deltagare

        God aften!

        Vil ikke begi meg ut på å prøve å forklare dette (det kan jeg ikke!!),
        men her er en post på 11 sider foreløpig, fra Scoobynet med en del info
        om restriktor-triksing og erfaringer etc…. Kanskje det er til hjelp?
        http://www.scoobynet.co.uk/bbs/thread.asp?ThreadID=84125&Page=1

        Mvh Simen.

        #47208
        Norbaggen
        Deltagare

          Takk for den. Må vist hjem og lodde litt…
          Skal komme tilbake med hvordan det fungerer.

          #47207
          Evildead
          Deltagare

            Jag kan berätta vad som händer,
            tror hålet är 1,1mm som standard. Jag ville lugna ner
            laddtrycks topaprna en aning, så jag borrade med 1.5mm borr.

            Detta visar sig vara alldeles för mycket och laddtrycket sjönk från
            1.3bar till 0.8bar Mouhaha!!!

            jag tycker hela konstruktionen är oerhört patetisk, den skall bort nu på min bil i alla fall (solenoid styrningen).

            -Chrille

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.