SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Resultat etter mappning?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Tommasso
    Deltagare

Jeg har byttet til vf34 turbo og 740cc dyser nå, och har mappat bilen, dette er resultatet jeg fikk, bilen er en 97’GT:

noen som vet hva som skjer på slutten? må jeg ha bedre coil? kanskje tenningskraftforsterker?

sliter også med stabilt trykk på apexi avc-r boostcontrolleren min, noen som har noen tips der?

Håper dere forstår min norsk. 🙂

Digits
      Deltagare

Jeg har byttet til vf34 turbo og 740cc dyser nå, och har mappat bilen, dette er resultatet jeg fikk, bilen er en 97’GT:noen som vet hva som skjer på slutten? må jeg ha bedre coil? kanskje tenningskraftforsterker?sliter også med stabilt trykk på apexi avc-r boostcontrolleren min, noen som har noen tips der?Håper dere forstår min norsk. 🙂

operatoren som slapper gasen. Inget att oroa sig for, med andra ord 🙂

specialized
        Deltagare

Jeg har byttet til vf34 turbo og 740cc dyser nå, och har mappat bilen, dette er resultatet jeg fikk, bilen er en 97’GT:noen som vet hva som skjer på slutten? må jeg ha bedre coil? kanskje tenningskraftforsterker?sliter også med stabilt trykk på apexi avc-r boostcontrolleren min, noen som har noen tips der?Håper dere forstår min norsk. 🙂

Toppeffekten borde ju ligga vid 5-6000 rpm och då vara 300-330 hk med en VF-34 som laddar `normalt`

Något som börjar som strula vid ~ 4500 rpm tror jag 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
          ———————————-
          Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Tommasso
          Deltagare

Toppeffekten borde ju ligga vid 5-6000 rpm och då vara 300-330 hk med en VF-34 som laddar `normalt`Något som börjar som strula vid ~ 4500 rpm tror jag 🙂

Vet du hva det feilen kan være?

Tommasso
            Deltagare

behöver jag bedre coil?

Digits
              Deltagare

Asch, nu har jag last traden igen och fattat vad du menar 🙂

Ar det drivhjulshastar eller hastar pa veven?

Tommasso
                Deltagare

Asch, nu har jag last traden igen och fattat vad du menar :)Ar det drivhjulshastar eller hastar pa veven?

det er drivhjulshastar.

Digits
                  Deltagare

Asch, nu har jag last traden igen och fattat vad du menar :)Ar det drivhjulshastar eller hastar pa veven?

det er drivhjulshastar.

Hmm, jag tycker det ser ut som helt OK siffror i sa fall? 266 drivhjulshastar med runt 25% drivlinefurlost ger 354hk pa veven? Det ar val ungefar vad en vf35 klarar av som max? Sen att effekten dalar pa hogre varv ar val ocksa normalt?

Jag tycker det ser normalt ut 🙂

Tommasso
                    Deltagare

Hmm, jag tycker det ser ut som helt OK siffror i sa fall? 266 drivhjulshastar med runt 25% drivlinefurlost ger 354hk pa veven? Det ar val ungefar vad en vf35 klarar av som max? Sen att effekten dalar pa hogre varv ar val ocksa normalt? Jag tycker det ser normalt ut 🙂

skrev fel jag. det er hastar på veven.
                      var innom en subaru tuning verksted idag, å han mente at det var kanskje pga turbotrykket

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.