Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34364
    Ziomek
    Deltagare

      Tja!

      Har suttit och läst lite om hur rev-limitern funkar och att Subarus är lite känsliga att redlina som jag har förstått, rätta mig om jag har fel 🙂

      En standard STI WRX har inget att hämta över 6-7k~ eftersom turbon ger inget mer, som jag har nu läst och då sätter de rev-limiten på ca 6k~+

      Jag skulle vilja höra lite hur mycket ni har satt er gräns på och ifall ni kör standard eller med mera krut, plus vad för bil så som Sti wrx -02 tex 🙂

      Mvh

      #280378
      Patrick P931
      Deltagare

        På mina EJ207 (STI 2001-2005) mappningar lägger jag varvstoppet på 7200 v/min.

        Växling vid 7000 v/min, det drar rätt bra hela vägen dit.

        Det kan vara bra att undvika varvstoppet då den klipper soppan.

        🙂
        Patrick

        #280381
        KingCon
        Deltagare

          På min har jag satt lampan på 6 500 så på ettans växel så hinner den upp i 7 000 innan man hinner reagera på att lampan tänts.

          #280379
          Igge
          Deltagare

            Menar du shiftlighten? 🙂

            Är det något som gör subaru känsligare än andra för varvstopp? Eller är det bara som vanligt inte bra att köra på stoppen.
            Vet ju att motorn i sig (åtminstone för vissa) klarar varv ganska bra

            #280376
            Christian S
            Deltagare

              Tja!

              Har suttit och läst lite om hur rev-limitern funkar och att Subarus är lite känsliga att redlina som jag har förstått, rätta mig om jag har fel 🙂

              En standard STI WRX har inget att hämta över 6-7k~ eftersom turbon ger inget mer, som jag har nu läst och då sätter de rev-limiten på ca 6k~+

              Jag skulle vilja höra lite hur mycket ni har satt er gräns på och ifall ni kör standard eller med mera krut, plus vad för bil så som Sti wrx -02 tex 🙂

              Mvh

              sån där skit är helt onödigt.
              min varvar 8k orginal, nu ligger det väll på typ 7200-7500 men brukar väll växla runt 7k
              min bil är inte direkt standard:p

              #280382
              Ziomek
              Deltagare

                sån där skit är helt onödigt.
                min varvar 8k orginal, nu ligger det väll på typ 7200-7500 men brukar väll växla runt 7k
                min bil är inte direkt standard:p

                Jag ligger också runt 7-7.5k med min bugeye som inte är standard, men stämmer det att det är inge bra att redline’a ?

                #280377
                Christian S
                Deltagare

                  att dra den till rödmarkeringen gör väll inget men att ligga och nöta på varvstoppet hela tiden är nog inte jätte bra.

                  #280375
                  Koffe
                  Keymaster

                    Vissa modeller (med lösa shims) ska vara känsligare för att övervarvas då shimsen kan hoppa loss och ställa till allmän oreda bland ventiler och kammar, har jag läst. Verkar rätt vanligt på andra sidan pölen att konvertera till shimless om det ska varvas mycket.

                    #280380
                    Igge
                    Deltagare

                      Vilka modeller har shims? 🙂

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.