› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Revansch SS Imprezaklubben mot Evoklubben??
- Detta ämne har 201 svar, 11,597 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
5 maj, 2007 kl. 06:47 #112497
Rallystacke
DeltagareAnters, har du en standard-evo? 😀
Den nya är väl så gott som org.?
5 maj, 2007 kl. 07:09 #112389SecretAgentMan
Deltagare*asg*
Muschibuschi är lite kul, det är helt klart grymma bilar att pilla lite lagom på – det sitter mig veterligen något de valt att kalla ”16G” på den, och den flödar mer som något vi kallar ”20G”. 😉
…klart som korvspad det händer grejer trots att ”det nästan är original”, en riktig ommappning och aga och det ramlar väl ut mer än 380 friska? 😀För nästan ”original” evos går ju väldigt låga 12’or på 402 meter, och det är förbaskat rappt det (om man kikar på det med nyktra ögon, det har gått inflation i vad folk tror är snabbt, snart står det 10-sekundersbilar i var mans garage om man skall tro allt man läser).
Vad vill man ha sagt med det här då – jo, det mörkas friskt på den andra sidan! 😀 😀 😀 …vad var det senast, td06-25G, VP-soppa, trailer och lite över 400? *fniss*
/J – väntar på Anders kommentarer. 😀
6 maj, 2007 kl. 13:51 #112426abd
DeltagareAnters, har du en standard-evo? 😀
Den nya är väl så gott som org.?
Jo den är så gott som org, inte ens bytt till öppet luftfilter eller varit till någon firma och mappat ECUn så det är väl en steg 0,5 eller nåt sånt. 🙂 :+
Lefty (som också heter Anders) får ta och kamma sig och våga vässa sin subba lite så jag får köra ifrån honom utan att han gnäller över att jag har gjort nåt så hemskt som att byta avgasrör. 😀
6 maj, 2007 kl. 14:01 #112427abd
Deltagare*asg*Muschibuschi är lite kul, det är helt klart grymma bilar att pilla lite lagom på – det sitter mig veterligen något de valt att kalla ”16G” på den, och den flödar mer som något vi kallar ”20G”. ;)…klart som korvspad det händer grejer trots att ”det nästan är original”, en riktig ommappning och aga och det ramlar väl ut mer än 380 friska? :DFör nästan ”original” evos går ju väldigt låga 12’or på 402 meter, och det är förbaskat rappt det (om man kikar på det med nyktra ögon, det har gått inflation i vad folk tror är snabbt, snart står det 10-sekundersbilar i var mans garage om man skall tro allt man läser).Vad vill man ha sagt med det här då – jo, det mörkas friskt på den andra sidan! 😀 😀 😀 …vad var det senast, td06-25G, VP-soppa, trailer och lite över 400? *fniss*/J – väntar på Anders kommentarer. 😀
Precis, det sitter en tanig liten 16g på 9an, inte mkt att hänga i julgranen.
Jag mörkade ingenting med min förra vita högerstyrda.. du har ju till och med koll på vilken turbo det satt på den, en laggig 25g.. jag som hade fullt upp att svänga åt rätt håll när jag satt på fel sida, att dessutom ha ett kort register.. ujuj.. att jag ens tog mig runt banan.. :+
Däremot har du fel om att jag körde VP-soppa. Ang. hk, i sina bästa stunder tror jag nog att den kan ha levererat 500 hk, hur många som var på plats på Emmaboda vet jag inte men det var inte hela stallet iaf..
Så.. kontentan är att det inte mörkas i evo-lägret, här är det öppna kort som gäller.. 🙂
/ca 280 hk
8 maj, 2007 kl. 07:46 #112449simo
DeltagareNgn ny info Stacke?
/U – Ca 218 hk
27 maj, 2007 kl. 18:44 #112428abd
DeltagareVad händer? Jag är sugen på SS.
28 maj, 2007 kl. 08:59 #112455b20mannen
DeltagareJAg var med förra gången. Inte fan var jag bäst med en original GT med gamla trötta däck och bromsar som överhettade på tre varv i banan.
Och trots att jag hade riktigt trista ryggsmärtor som gjorde varje repa till en misshandel.
Men jag var där, och då det fanns en plats ledig, och ingen annan var där för att ta den platsen, så körde jag.
Och jag hade kul. Superkul! Och gav allt trots att jag visste att jag inte kunde vara bland de bästa.
Trots att en del verkar ha så mycket tävlingsgener att dom inte kan ta en duell med glimten i ögat, så tycker jag att man ska köra en duell i alla fall. Denna gång med en insats.
SSI vs ECS 2007 – Förlorarna bjuder vinnarna på grillkorv! :9
Nu har jag börjat ”arga till min lilla GT”, och har man väl börjat så slutar det aldrig. 😉
Trist för SSI att jag även har börjat ”arga ihop min lilla EVO” också.
Får man ställa upp för bägge klubbarna?
Fan va kul det är att vara en ”darkhorse”. }( Eventuellt får jag bjuda mig själv på korv. :+
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.