› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Revansch SS Imprezaklubben mot Evoklubben??
- Detta ämne har 201 svar, 11,597 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
21 mars, 2007 kl. 12:54 #112534
Pasi_k
DeltagareEvo klubben tog ut sina bästa bilar ock bästa förare.Men vi ska bara ha vanliga bilar med lite dekaler på,de tycker jag är helt fel.Ska vi vinna mot evosarna så måste vi ta fram alla bra bilar med snabba förare men de funkar inte så idenna klubb kanske?
ÄR du medlem?
Sen finns det mer Moddade Evos i sverige än vad det finns moddade Imprezor.
Jag körde för att det var kul , samt att man fick se lite Evos och hur dom går..
Jag lärde mig min bil lite mer iallafalll.21 mars, 2007 kl. 12:55 #112390OzO
DeltagareEvo klubben tog ut sina bästa bilar ock bästa förare.Men vi ska bara ha vanliga bilar med lite dekaler på,de tycker jag är helt fel.Ska vi vinna mot evosarna så måste vi ta fram alla bra bilar med snabba förare men de funkar inte så idenna klubb kanske?
Du förtjänar egentligen inget svar men här kommer ett.
Du kan inte bara anmäla dig till saker genom att lägga in en post i en tråd och sen sitta och vänta på att någon skall kontakta dig via telex/fax/röksignaler. Det gäller att ligga på eller följa de instruktioner som arrangörerna har ritat upp.
Vad gäller förra omgången var det svårt att få ihop deltagare från SSI. De hårdaste bilarna var antingen avställda, i verkstan, under service, mm eller så var förarna/ägarna bortresta eller helt enkelt inte tillgängliga.
Evoklubben hade tur att få ihop ”hårda” bilar. Vi hade sämre tur. Så enkelt är det.
F-n va folk förväntar sig saker nu för tiden och dräller med arga smileys… *suck*
/G
_____
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::21 mars, 2007 kl. 13:10 #112526HAEN
Du förtjänar egentligen inget svar men här kommer ett.Du kan inte bara anmäla dig till saker genom att lägga in en post i en tråd och sen sitta och vänta på att någon skall kontakta dig via telex/fax/röksignaler. Det gäller att ligga på eller följa de instruktioner som arrangörerna har ritat upp.Vad gäller förra omgången var det svårt att få ihop deltagare från SSI. De hårdaste bilarna var antingen avställda, i verkstan, under service, mm eller så var förarna/ägarna bortresta eller helt enkelt inte tillgängliga.Evoklubben hade tur att få ihop ”hårda” bilar. Vi hade sämre tur. Så enkelt är det.F-n va folk förväntar sig saker nu för tiden och dräller med arga smileys… *suck*/G_____::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
Oki tack för de svaret de va de som jag ville höra.
Då förstår jag precis hur de låg till förra gången.Nu ska jag ligga på för att få vara med å köra:-)
21 mars, 2007 kl. 13:13 #112535Pasi_k
DeltagareOki tack för de svaret de va de som jag ville höra.Då förstår jag precis hur de låg till förra gången.Nu ska jag ligga på för att få vara med å köra:-)
Är jag osynlig eller?
ÄR DU MEDLEM??? I klubben???
21 mars, 2007 kl. 13:15 #112499STIred
Verkar som att vissa aldrig kan släppa det där. Va fan who cares, se det som en kul grej istället, nästa gång kanske några subarus blir snabbast. Who gives a ####, ha så kul det går och kör så det ryker 😉 Den som är snabbast kommer vinna så enkelt är det, sen vad det beror på spelar fan ingen roll.
Det viktigaste är väl ändå köra så fort det går med den bilen man ställer upp med själv. Tror knappast Ulrik var missnöjd med den tiden han satte i sin bil 😉
Vill man jämföra förartalanger då är det bara ta en evo och en impreza och välja ut de 5 bästa förarna ur varje klubb och låta de köra ett par varv med varje bil och se vilka som sätter de bästa tiderna. Annars får man nog leva med att folk kommer o ha olika prestanda på bilarna de ställer upp med och att jäförelsen kanske inte är 100% rättvis men so what??
Edit: eller om man vill ha en rättvis jämförelse av bilarna lämnna ut en standard STI och en standard evo till Gullabo så får han köra dem…
21 mars, 2007 kl. 13:15 #112565Niklas
DeltagareNu ska jag ligga på för att få vara med å köra:-)
Jepp, och du har lagt ribban! Blir du slagen av en original bil med lite klistermärken så jävlar skall du få höra! 😀 :*
NOTE TO SELF: Kom ihåg vad HAEN skrev! 😉
21 mars, 2007 kl. 13:15 #112469Davve
DeltagareVore kul med ett bättre sammarbete mellan klubbarna istället.. kanske Emmaboda och ett gemensamt grillparty där alla har det roligt istället för att vara rivaler.
Det tummar jag för 🙂
21 mars, 2007 kl. 13:16 #112391OzO
DeltagareNu ska jag ligga på för att få vara med å köra
Do it! Klart vi vill se håriga bilar i SS! 🙂
/G
_____
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::21 mars, 2007 kl. 13:19 #112566Niklas
DeltagareVore kul med ett bättre sammarbete mellan klubbarna istället.. kanske Emmaboda och ett gemensamt grillparty där alla har det roligt istället för att vara rivaler.
Ännu en SS mellan klubbarna är väl det perfekta sammarbetet? Så vitt jag vet är alltid EVO-killarna välkomna till tillställningar i SSI’s regi, ja förutom klubbens årsträffar då.
Att EVO-klubben skulle vara rivaler tror jag inte många i SSI tycker, och det finns många EVO-förare som har samma uppfattning om SSIarna…dvs att vi vänner och har skoj tillsammans.
21 mars, 2007 kl. 13:23 #112527HAEN
DeltagareOki tack för de svaret de va de som jag ville höra.Då förstår jag precis hur de låg till förra gången.Nu ska jag ligga på för att få vara med å köra:-)
Är jag osynlig eller? ÄR DU MEDLEM??? I klubben???
Japp de är jag.
21 mars, 2007 kl. 13:24 #112379SecretAgentMan
DeltagareImprezaklubben har väl aldrig handlat om tävling på blodigt allvar (det är mer internt mellan mig och KN :+ ) – de gånger vi kört har det varit fritt fram, till SS med Evo var det ’la en framröstad lista, men de få tuffare byggena vi har (som handen på hjärtat är som en lätt pillad evo tyvärr i ren motoreffekt) stod som redan sagt på pallbockar.
Den här rivaliteten som poppar upp ibland är bara för jäkla lam, jag tror en banträff/grillpartaj-grej skulle gynna samarbetet mer än ännu en batalj i Bilsport (var rätt trista diskussioner där äpplen ivrigt jämfördes med päron, och jag drogs med jag med i tjötet, trist nog).
Men det är vad jag tror det.
/J – som rankar SS som bland det roligare som gjorts i Imprezan, men samtidigt bland det hårigare, en dag på isen är i stort sett lika kul, men betydligt mera säkert. :7
21 mars, 2007 kl. 13:25 #112528HAEN
DeltagareNu ska jag ligga på för att få vara med å köra:-)
Jepp, och du har lagt ribban! Blir du slagen av en original bil med lite klistermärken så jävlar skall du få höra! 😀 :*NOTE TO SELF: Kom ihåg vad HAEN skrev! 😉
De kommer aldrig att hända:D
21 mars, 2007 kl. 13:28 #112536Pasi_k
DeltagareJapp de är jag.
Tack..
Skriv in ditt medlems nummer såå blir det inga konstigheter fram över…Bara hoppas BS Nappar..
Får jag inte köra så ska jag dit iallafall…SS är lätt det roligaste jag provat på..
Synd att det inte är en Potentare bakom ratten än MIG:. 😉21 mars, 2007 kl. 13:47 #112567Niklas
DeltagarePasi_k: KN och griml0ck kan säkert hjälpa dig med den saken. 😉
21 mars, 2007 kl. 13:50 #112500STIred
DeltagarePasi_k: KN och griml0ck kan säkert hjälpa dig med den saken. 😉
Jepp kan nog intyga på det, har åkt med båda, helt olika körstilar, men grymt duktiga båda två 🙂
När jag blir stor ska jag köra som Grimlock/KN 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.