› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Revansch SS Imprezaklubben mot Evoklubben??
- Detta ämne har 201 svar, 11,597 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2007 kl. 13:04 #112507
STIred
DeltagareOm ett sådant tillfälle skulle ges så skulle jag naturligtvis ge det ett försök :)/U
Det där går alltid o lösa, bara bilbyggargudarna är på ens sida 😉 I värsta fall om det skiter sig nu så kommer det säkert fler tillfällen längre fram 🙂
22 mars, 2007 kl. 13:17 #112383SecretAgentMan
DeltagareDu tar väl med topparna dit med annars?
/J – kan greja tändstift. 😀
22 mars, 2007 kl. 13:18 #112460Mats
DeltagareMattias, vi kör specialized-training på Vårgårda flygfält så ska du nog få fart på grejerna :)/U
Men då får ni väl för bövelen se till o anmäla er först! 😀
Skynda skynda. Tänka om det blir trängsel.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg22 mars, 2007 kl. 13:18 #112508STIred
DeltagareDu tar väl med topparna dit med annars?/J – kan greja tändstift. 😀
Dit också?? 😀
22 mars, 2007 kl. 13:29 #112414abd
DeltagareAh, detta låter kul. Jag ser fram emot att vinna igen. 😀 Agentman: Tycker du att SS är farligt? Kan inte hålla med det minsta faktiskt.
Allt som rör sig ”kan” vara farligt, sist jag var där så var det en bil mindre som lämna fältet än som kom dit…/U – som det inte framgick tidigare så är jag KLAR!
Ok, nåt jag inte kände till, trist.
Kanske var lite felformulerat av mig, visst är det ”farligt” men inte farligare än annan bankörning.
22 mars, 2007 kl. 13:31 #112384SecretAgentMan
DeltagareSå fort det blir tävling så laddar alla lite extra, många kanske mer än de egentligen klarar av att hantera – det är det som kan vara lite mer farligt än en normal banträff där väldigt få pressar sig över den där gränsen. 🙂
Många har säkert insikt nog om vart gränsen går, inte alla.
/J
22 mars, 2007 kl. 13:36 #112415abd
DeltagareAh, detta låter kul. Jag ser fram emot att vinna igen. 😀 Agentman: Tycker du att SS är farligt? Kan inte hålla med det minsta faktiskt.
Nej, åker man rattlåskanon på rakorna så behöver det ju inte gå så fort när det svänger. 😀 😉 Skämt åsido.Det är bre’has i hastigheter runt 160 som jag tycker är en smula obehagligt, jag personligen har varken spons av Subaru, och inte heter jag Tommi Mäkinen heller./J – gammal nog att inse vad som är farligt, och eller inte.P.S. Guuuu’ va’ oväntat att just du Anders är här och trollar lite. :+
Lugn och fin, visst är det farter uppåt 200 (även om det inte går i närheten av 160 mellan konorna för någon i våra riskokar-klubbar). Men att det är farligare än annan bankörning.. nja, skeptisk.
Jag trollar inte, även om du kanske upplever tider på 1,25 som trolleri. 😀
/The Champ på en halvmiss :+ 😉
22 mars, 2007 kl. 13:38 #112385SecretAgentMan
DeltagareFilmen man sett visar ju på att det skenar lite på rakorna för dig, och körs lite försiktigt i böjarna – lite samma teknik man själv kör med, men jag har mindre pulver. 😀
Edit – Du missar tävlingsmomentet och horn som växer, eller påstår du att du kör med samma temperament på banträffar med?
/J
22 mars, 2007 kl. 13:46 #112416abd
DeltagareFilmen man sett visar ju på att det skenar lite på rakorna för dig, och körs lite försiktigt i böjarna – lite samma teknik man själv kör med, men jag har mindre pulver. :DEdit – Du missar tävlingsmomentet och horn som växer, eller påstår du att du kör med samma temperament på banträffar med?/J
Vi kan väl slå vad om valfri glass, jag ställer upp med min i princip standard EVO 9a, du tar din våldvässade rallybil med värstingmotor, raceväxellåda och deluxväghållning.
Lär bli svårt för mig som är långsam både på rakorna och i kurvorna men det bjuder jag på. Glass är gott. 😀
/The slow champ :+ 😛
22 mars, 2007 kl. 13:52 #112435simo
DeltagareVi kan väl slå vad om valfri glass, jag ställer upp med min i princip standard EVO 9a, du tar din våldvässade rallybil med värstingmotor, raceväxellåda och deluxväghållning. Lär bli svårt för mig som är långsam både på rakorna och i kurvorna men det bjuder jag på. Glass är gott. 😀 /The slow champ :+ 😛
Denna utmaning antar jag med min nästan standard GT med mer än 15000 mil på mätarn
/U – gillar oxå glass
22 mars, 2007 kl. 13:59 #112417abd
DeltagareVi kan väl slå vad om valfri glass, jag ställer upp med min i princip standard EVO 9a, du tar din våldvässade rallybil med värstingmotor, raceväxellåda och deluxväghållning. Lär bli svårt för mig som är långsam både på rakorna och i kurvorna men det bjuder jag på. Glass är gott. 😀 /The slow champ :+ 😛
Denna utmaning antar jag med min nästan standard GT med mer än 15000 mil på mätarn/U – gillar oxå glass
Inga problem, det är bara kul att köra mot tokvässade rallybilar med delux-prylar när man kör standard själv.
/A – skrattar fortfarande åt agentens inlägg. 😀
22 mars, 2007 kl. 14:05 #112436simo
DeltagareNja, nu är det ju inte så att det sitter en massa delux prylar i min kärra…det mesta är faktiskt fabriksmonterat 🙂
/U
22 mars, 2007 kl. 14:05 #112509STIred
DeltagareInga problem, det är bara kul att köra mot tokvässade rallybilar med delux-prylar när man kör standard själv.
Nej då har man ju inte mycket o förlora inte ens om man kommer sist 😉
22 mars, 2007 kl. 14:05 #112575Niklas
Deltagarevisst är det ”farligt” men inte farligare än annan bankörning.
Inte många banor (som jag kört på) där man håller samma hastighet i kurvorna som på just SS. Dessutom är där avåkningszoner som förhoppningsvis räddar de som åker av, inte något man kan påstå finns på Emmaboda. Så jag undrar vilka motorbanor du kört på som är lika samma som SS.
22 mars, 2007 kl. 14:10 #112418abd
DeltagareNja, nu är det ju inte så att det sitter en massa delux prylar i min kärra…det mesta är faktiskt fabriksmonterat :)/U
Ja med tanke på hur många delar en bil består av så är säkert det mesta från fabrik, icke desto mindre pratar vi värstingkärra med gott om delux-prylar. ;(
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.