- Detta ämne har 36 svar, 16,294 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2011 kl. 21:40 #231093NickeHDeltagare
En sk förbesiktning är ju gratis så den kan man nog inte förvänta sig så mycket från. Men den hjälper säker subaru att hålla sig i toppen på minst fel hos bilprovningen och ger säkert en hel del bonus jobb och deras verkstäder. Men vill ha nåt gjort ordentligt får man göra det själv är min erfarenhet, tyvärr. Eller anlita nån man känner.
Sent from my Xperia Ray using Tapatalk
27 oktober, 2011 kl. 21:43 #231104MäkiDeltagareMåste och måste, var länge sedan jag hade förtroende för annat folk. Vill jag hålla min bil fin fixar jag det själv.
Finns värre verkstäder ute på marknaden, ingen erfarenhet av Subarus verkstäder men inom andra märken.
Själv är bäste dräng helt enkelt, du har en eller två kärlekar att ta hand om, hur många har verkstäderna?
28 oktober, 2011 kl. 10:30 #231101matte555DeltagareInget protokoll utan skriftligen bara erbjudandet:
“Helt enkelt för att du ska kunna komma till besiktningen och vara säker på att din bil är i perfekt skick.”
samt muntligt att allt bilprovningen kollar kollas.
Borde jag ha fått ett protokoll? Du ser, jag är verkligen ny på Subaru. 🙂
Jo det finns protokoll på vad som ska kontrolleras, men det omfattar långt ifrån allt som sbp går igenom. Enda punkten som rör bromsar i över huvud taget är en koll på bromsbeläggen. 🙂
Kan hålla med andra här om att många verkstäder verkar vara oseriösa, “if you want something done right, do it yourself” som man brukar säga 😉
28 oktober, 2011 kl. 14:32 #231108Patrick P931Deltagare“if you want something done right, do it yourself” som man brukar säga 😉
Jag vet, jag vet, men det går knappast att kombinera med jobb, familj m.m. utan jag måste förlita mig på att vissa saker blir gjorda av andra.
Jag är grymt besviken på Risbergs, det ligger inte något mer däri. Dålig service, dåligt bemötande, inte rätt skött jobb och dessutom ingen form av ursäkt då de blir avslöjade! Det är därför jag anser att de bör hängas ut.
Den där “förbesiktningen” måste väl vara en guldgruva för Subaruverkstäderna! Jag hade knappast vänt mig till Risbergs för en liten service om jag inte hade fått erbjudandet av Subaru Sverige.
Guldgruva speciellt om man inte gör det som utlovas. 😉
🙂
Patrick28 oktober, 2011 kl. 19:09 #231096MuminDeltagareUndrar bara.. fylla på en halv liter batteri vatten låter jävligt mycket.. Det betyder att du har förstört batteriet pga fyllt på för mycket vatten.
Kan fan inte tro att det går i en halv liter vatten har aldrig varit med om detta.. max kanske 1 dl. Och oxiderade poler visst kanske men borde märken men bör vara väldigt oxiderade låter det som enligt dig.28 oktober, 2011 kl. 21:07 #231109Patrick P931DeltagareMätte inte exakta mängden men det saknades betydande mängd i alla behållare för att fylla upp till markeringen. Det var inte att pytsa i lite utan det var en markant mängd. Nivån kanske inte kollades på förra servicen heller? 😉
Ang. oxid så var det rikligt under det röda gummiskyddet. Väldigt osnyggt. Hade man kommit i närheten av att titta på batteriet så hade man reagerat.
Hur som helst så har jag försökt återuppliva batteriet men det gick inte så bra, kommer upp i ca 13.5V efter drygt 2 dagar med C-tek men är nere på 12.8V efter mindre än 1 dygn.
Någon som har tips på kralligaste batteriet som får plats på orginalplats?
Jag brukar sköta mina bilar så de alltid är i det närmaste i perfekt skick, men med 2 små barn, mycket jobb och nästan ingen fritid öht måste jag förlita mig på att någon annan fixar det. Risbergs är då inte den man bör förlita sig på enligt mig.
🙂
Patrick4 november, 2011 kl. 09:12 #231110Patrick P931DeltagareJo det finns protokoll på vad som ska kontrolleras, men det omfattar långt ifrån allt som sbp går igenom.
Har man som kund rätt att få ta del av detta protokoll? Är det också en “krysslista”?
4 november, 2011 kl. 11:19 #231102matte555DeltagareDet är inte någon topphemlig information direkt, går nog fint att fråga hos valfri subaru auk. verkstad om du vill se hur protokollet ser ut.
4 november, 2011 kl. 11:28 #231111Patrick P931DeltagareJag tänkte mer på det specifika protokollet till just min kontroll.
14 mars, 2012 kl. 14:07 #231112Patrick P931DeltagareDet som är tråkigt för mig efter att jag har bestämt mig att aldrig sätta fot hos Risbergs igen är att det är så långt till nästa verkstad/reservdelsbutik.
Iaf, nu behövde jag köpa nytt luftfilter och oljefilter så då fick det bli besök till Kindwalls.
Första intryck: mycket trevligt bemötande! Blir erbjuden kaffe, personerna som jobbar där verkade uppriktigt glada/trevliga. Frågar om jag har varit där tidigare osv.
Så, i fortsättningen blir det dit jag får åka för att handla. Ska jag ta en Subarumeck igen ska det bli Gregor på Fürstenhoff har jag förstått.
🙂
Patrick14 mars, 2012 kl. 18:50 #231088ManorDeltagareDet som är tråkigt för mig efter att jag har bestämt mig att aldrig sätta fot hos Risbergs igen är att det är så långt till nästa verkstad/reservdelsbutik.
Iaf, nu behövde jag köpa nytt luftfilter och oljefilter så då fick det bli besök till Kindwalls.
Första intryck: mycket trevligt bemötande! Blir erbjuden kaffe, personerna som jobbar där verkade uppriktigt glada/trevliga. Frågar om jag har varit där tidigare osv.
Så, i fortsättningen blir det dit jag får åka för att handla. Ska jag ta en Subarumeck igen ska det bli Gregor på Fürstenhoff har jag förstått.
🙂
Patrick…och själv blev jag bjuden på ostpaj, macka, kaffe & kaka på Risbergs bil :-).
Då jag ägt två Ford:ar innan mina Subarus så är mina upplevelser av Kindwalls långt ifrån positiva. Att Gregor på Fürstenhoffs ÄGER håller jag helt klart med om.
14 mars, 2012 kl. 18:57 #231084SubarumickeDeltagareAtt Gregor på Fürstenhoffs ÄGER håller jag helt klart med om.
Gregor meckar inte längre, han har avancerat i graderna. Och sitter numera i kostym framför en dator och telefon :rolleyes:
14 mars, 2012 kl. 20:51 #231083OzODeltagareGregor meckar inte längre, han har avancerat i graderna. Och sitter numera i kostym framför en dator och telefon :rolleyes:
Sikket nerköp! Där gör han ju ingen nytta; greppa skiftnycklarna och tebaks till oljegropen! 😀 😉
12 januari, 2016 kl. 14:56 #231118barkbosse@hotmail.comDeltagareRisbergs bil i Täby ljuger
Min Subaru outback 2015 behövde byta 4 glödstift
Pga av fabrikationsfel. Bilen är inte köpt hos Risbergs
Då dom är för dyra men ligger närmast
Där jag bor
Dom gjorde 1500-milaservicen o sa dom beställt
Glödstiften. När dom efter en vecka inte hade
Kommit ringde jag Subaru Nordic o kollade.
Dom var mycket hjälpsamma o bekräftade
Mina misstankar bekräftades, glödstiften var inte beställda
Risberg skyllde sen på att dom inte kunde byta
Då deras enda tekniker var sjuk o skulle så
Vara ett tag till. Faktum kvarstod dock
Risberg sa de hade beställt o lovade byta
Veckan efter o skyllde sen på sjukdomen
Detta var dock inte 1:a gången då jag haft
Subaru i 6 år o alltid blivit styvmoderligt behandlad
Hos Risberg, sämre service o bemötande finns inte
Subaru Nordic i Malmö blev oerhört besvikna när
Detta uppdagades o skickade nya glödstift direkt samma dag
till Brommaverkstaden så imorgon byter dom
Sammanfattning. Köp aldrig bil hos Risberg, jag köpte
min i Segeltorp där de var toppen på alla sätt12 januari, 2016 kl. 19:16 #231089ManorDeltagareSkumt första inlägg av “Bark Bosse”, och hela texten är underlig och svårläst.
Jag har köpt två bilar och gjort ett antal servicear på Risbergs Bil och inte haft något bekymmer, men det behöver ju inte bevisa att det inte kan ske misstag där såsom på alla andra ställen. Dock tycker jag att ett sådant här underligt första inlägg känns lite mer än väl tveksamt… Om du nu har så mycket problem med Risbergs Bil så är det väl bara att åka till Segeltorp…vad är problemet. Att sen få kontakt med Subaru Nordic (som brukar vara tämligen svårt som privatperson) och få dem att “prata skit” om en auktoriserad verkstad/försäljningsställe känns än mer tveksamt. Jag är väl dock lite konspiratoriskt lagd kanske ;). -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.