- Detta ämne har 36 svar, 16,294 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2016 kl. 20:15 #231115JommieDeltagare
Lite snabbt “googlande” så tror jag faktisk Bosse Bark är värklig. Och Subaru-ägare.
(Vill tro hans förra var en röd 2009 outback)
Men ja, lite svårläst var texten.12 januari, 2016 kl. 21:07 #231090ManorDeltagareLite snabbt “googlande” så tror jag faktisk Bosse Bark är värklig. Och Subaru-ägare.
(Vill tro hans förra var en röd 2009 outback)
Men ja, lite svårläst var texten.Visst kan han vara verklig…men för varje person som varnar för en verkstad så finns det säkerligen lika många nöjda kunder (eller troligtvis fler). Personligen så åkte jag till Fürstenhoffs Motor var 625:e mil med Imprezan…en bra bit ifrån där jag bor…men jag gillade dem och de tog på ett ypperligt sätt hand om bilen. Outbacken servades på Risbergs Bil fram till 6000-mila servicen och jag kan inte klaga på det som gjordes.
Både Fürstenhoffs Motor och Risbergs Bil är ju små verkstäder och är en mekaniker sjuk så blir det ju problem. Visst kan Risbergs Bil ha mörkat…men jag har ändå svårt för denna typ av inlägg som enbart ger den ena sidans beskrivning. Jag har åtminstone alltid blivit väl bemött på Risbergs Bil, så om nu Bosse varnar så kan jag ärligt säga att de varit helt ok för mig åtminstone.
13 januari, 2016 kl. 08:47 #231116JommieDeltagareVisst är det så. Själv har jag inga ärfarenhet med Risbergs Bil, men just Fordonsmäklarna i Segeltorp som han lyftar fram som verkligen bra har jag inga bra erfarenhet av (Säljavdelningen då, inte verkstaden).
Sen kan man jo undra varför dom skulle ljuga om beställning av delar och garantijobb då det är jobb dom får betalt för precis som allt annat.
Själv har jag samma “problem” när jag behöver besöka verkstad. Dom har flera mekaniker, men endast en som är subaru-mek. Är han sjuk eller vabbar får jag boka om till ny tid. Och jag tar hällre det än någon ej subaru-kunnig ska meka på bilen.16 januari, 2016 kl. 12:48 #231117Sjögren RacingDeltagareGick handbromsen igenom besiktningen utan anmärkning som tråden egentligen handlade om?
18 januari, 2016 kl. 07:38 #231113Patrick P931Deltagare😀 Tänkte på det då jag såg tråden och kommer faktiskt inte ihåg, det var inte igår. Jag har dock inte satt min fot hos Risbergs igen trots att jag svär varje gång jag har behov av Subaruverkstad/delar eftersom de ligger klart närmast mig.
18 januari, 2016 kl. 20:58 #231091ManorDeltagare😀 Tänkte på det då jag såg tråden och kommer faktiskt inte ihåg, det var inte igår. Jag har dock inte satt min fot hos Risbergs igen trots att jag svär varje gång jag har behov av Subaruverkstad/delar eftersom de ligger klart närmast mig.
Kommer du inte ihåg om det blev nedslag på handbromsen? Har du ofta anmärkningar på dina bilar på besiktningen? Själv har jag inte ens fått en anmärkning på en endaste bil sedan mitten av 80-talet :D.
18 januari, 2016 kl. 22:00 #231114Patrick P931DeltagareHaha, nej sådant kommer jag inte ihåg i detalj. Jag vet att jag justerade handbromsen, men kommer inte ihåg om det var före eller efter en besiktning, en liten stund senare tog jag i vilket fall som helst bort orginalbromsarna då de verkligen inte var förtroendeingivande.
Att besiktiga min Subaru är alltid ett spännande moment, men så har det nog varit med de flesta av mina bilar då jag måste dit och pilla på allt. 😀 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.