SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor "Risker" med trim på många mil?

  • Detta ämne har 2 svar, 798 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Mäki.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27111
    Uhlin
    Deltagare

      Tjena grabbar!
      Har införskaffat en WRX -01 som jag är 5e brukaren på som gått 22 000 mil och enbart ägts av herrar i 40-års åldern innan mig.
      Den är otroligt välvårdad och går rent och fint.

      MEN! Nån gång under bilen resa har nån tidigare ägare fått nedslag på besiktningen pga ett avgasläckage och då byggdes ett hel 3″ system på en firma för 12 000… som jag personligen ALDRIG skulle ha betalat för, sånt jävla fuskbygge!
      Men nu har jag ägt bilen i ca 3 veckor och har fått släcka motorlampan 3 gånger pga avgasläckage och det visade sig att läckaget är VID turbon där dom skarvat på en rör bit sen till 3″.
      Detta ska nu dock åtgärdas av bilsäljaren.

      Hur som, min tanke var att sätta på STi up-pipe (har redan), STI spridare, IC och sedan mappa bilen. Sitter som redan nämnt 3″ system redan. Service så som olja i låda, diff och motor gjort och nästa månad byts stiften till iridium stift.

      Nu är frågan VAD är riskerna med att sätta på dessa grejer? Kan det bli nåt strul med att grejerna inte ”lirar” med orginalet?

      #231613
      Tomtefamiljen
      Deltagare

        Detta har ju inget med trimmandet att göra men varför är de bara 40 åringar som ägt bilen tro?
        För att de är fördyrt för dom 18 åriga grabbarna att stå som ägare.. För om vi ska va ärliga hur ofta ser du en 40 åring i en Impreza??

        Sen vad de gäller trimmandet. Är motorn bara frisk så ska de väl inte va några problem, svårt för någon på ett forum att svara på.
        Även en ny motor kan rasa.

        Lycka till iaf. Mvh

        #231612
        Mäki
        Deltagare

          Risken är väl kopplingsslir, och blir du av med det så kommer lådan att ryka snart om du svinar, har du lite känsla i körningen och undviker karate-starterna bör det inte vara några problem.

          Var noga med oljebytena (jag byter var 500e mil) kolla att kamrem och allting är bytt, oljepumpen kanske du ska sätta i en värre?

          Kan vara värt att skaffa olje- tryck & temp mätare så du har lite extra koll på grejerna.

          Köp dessutom en värre soppapump, walbro 255 eller liknande.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.