SSC Allmänt snack Träffar Roadtrip – Norge sommaren 2014

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Jommie
    Deltagare

Jag är sugen, kan man häsla på släkten i Bergen 😀

Planen vår är 2 övernattninger i Bergen, så det ska nog gå.

låter kul.

Även en natt i tält kan vara spännande. Subbisar parkerade i ring runt =)

\\ Felix

Kodak-moment. Men vissa av oss är så gamla nu så vi vill sova gott på natten. Jag tänker kolla pris på lite billigare hotell + vandrarhem/camping, sen är det upp till var och en hur dom vill bo och vart. Men lite grillning och socialt samspel tycker jag vi måste ha som avslutning på dagarna.

Jag har varit på bilsemester i Norge de senaste 3 åren med mina kompisar, är riktigt kul! 🙂
      Vi har mestadels bott i tält på campingar eller ute i skogen men i år bodde vi en natt på hotell i Trondheim också. Totalt tror jag det kostade ca 4300 kr per person för 6 dagar och 320 mil inklusive bränsle, boende och mat! 🙂
      (Värt att notera är att vi åkte Volvo V70 D5 och snittade 0,6 l/mil och gjorde den mesta maten själv på gaskök)

Vet att jag inte är sugen på att bo i tält (Börjar bli gammal?), men det är fritt för alla att bo som dom vill om dom är med.

Hade varit kul att hänga på, då jag vet att ni kommer få se massor av otroliga ställen, men jag kör ju inte Subaru längre, men funderar på att ta nya bilen till Norge i sommar, så vi kanske ses där ändå 🙂

Men tänk på att om ni tex ska upp på predikstolen eller liknande ställen att det går åt mer än en halv dag bara för en sån grej när det är en bit att gå. Det såg lite långt ut att köra hela den där sträckan på 7 dagar om man vill hinna med nåt annat än bilkörning.

Att vara ”Subarist” är inte att äga en subaru, men att ha ett hjärta som bankar för Subaru. Tror det är ok för alla om du är med even om det är utan Subaru. Just Predikstolen kommer vi inte hinna med, men Kjeragbolten är planerad in för dom som vill. Och Stavanger för dom som inte vill. Och ja, du har helt rätt, just som det är nu räcker det inte med 7 dagar. Tittar på 2 alternativ just nu. Kortare resa, eller resa som tar några fler dagar. Dagspass på ca 5-7 timmer i ren åktid är vad jag provar få till.

inte för man vill vara nån partybroms… Men jäklar vad fränt det vart om klubben tog båten och styrt mot Finland i början på Augusti istället…
      Har för mig det är nån sån här åka-fort tävling kring jyväskylä vid den tidpunkten på sommarn 😉

Kanske nått att titta på inför Sommaren 2015?

If shes built in time then im up for a road trip 😉

Less Forum- & Facebook-time, more buildtime! I expect it to be ready 😀

Varför inte Gatebil när man ändå är i Norge?
      ( vet att de är på Mantorp också, men är ju inte ens hälften så stort som i Norge.)

Har varit i tankarna mine redan da jag inte varit där förut. Första pass är jo att åka till Lysebotn. Det är ca 12-14 timmer i ren körtid om jag skal köra från Strängnäs. Mer om det är från Dalarna eller Stockholm. Inte alls fel om man kan starta resan om man redan är i Norge. Men, det är 11-13 juli, och vet inte än när det passar för dom flesta att åka.

Markus
      Deltagare

Varför två nätter i Bergen? Finns det något speciellt att se där? Kapa bort den sträckan helt annars? Resan blir ganska lång ändå.

Jommie
        Deltagare

Varför två nätter i Bergen? Finns det något speciellt att se där? Kapa bort den sträckan helt annars? Resan blir ganska lång ändå.

Jag vill spandera en heldag i Bergen da jag tycker det är den vackraste staden på väst-kusten av Norge. Vill besöka bryggen och åka upp med flöjbanan. Och eta skaldjurslunch.

Janne248
          Deltagare

En dag mer eller mindre spelar väl ingen roll när man ändå åker.
            Det är inte den natten/dagen som gör att det blir för långt/dyrt.
            Stressa sig fram är inte roligt heller….

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.