SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Rosa Bilsetin STi, vad är det för modell?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Mäki
    Deltagare

Undrar vad det här är för modell på stötdämpare, är det bra skit eller säckar även dessa ihop i bak efter ett tag?
      Är dom ett bra alternativ mot coilovers? Jag är ju inte hajj på inställningar och vill gärna kunna köra vintertid utan att gängorna på ett par Tein eller dylikt ska erga (stavning?) ihop och vara förstörda.

Garagekungen
      Deltagare

Rosa – den färgen tycker jag passar dig…
        😀

Pedersen
        Deltagare

Var det inte Arai variant som hade de där?

Det är främst geometrin i bakvagnen som är hård mot dämparna så det finns nog ingenting som håller för evigt tyvärr.

Rowbean
          Deltagare

Var det inte Arai variant som hade de där?

Det är främst geometrin i bakvagnen som är hård mot dämparna så det finns nog ingenting som håller för evigt tyvärr.

Det är därför så många har fått byta bakdämpare? mina var också totalt slut bak.
            Är inte detta ett rätt så genomgående fenomen bland våra kollegor? 🙂

Mäki
            Deltagare

Haha vilket påhopp 😀

Okej, trodde det var original dämpare som var lite klena bara, men då släpper jag nog dessa dämpare och satsar på ett par coilisar där det är enklare att byta saker om något händer.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.