Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Har upptäkt lite rost i mina bakre hjulhus ;(

Kolla bilden —> http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi845&id=rosthjulhus

Fixade lite men måste komme till under baksskärmen med. Någon mer som varit med om rost på detta ställe? Kan tänkas ett vanligt problem.

Någon som vet hur bakskärmen sitter? D.v.s hela kofångarn…

Tacksam för svar 🙂

Mvh Johan

syke
      Blockerad

Har haft rost på exakt samma ställe. Tog loss bakkjolen och lämnade till lackerare som fixade det skitbra. Kommer inte ihåg exakt hur den satt, men det var ganska många plastclips och skit, men det gick till slut 🙂

gotte51
        Deltagare

Ok. Tänkte ta en varm dag och plocka av skärmen och slipa till det och sedan ta bilen till lackeraren. Du fick ingen tråkig ”rand” efter maskeringen då? Kan ju inte tänka mig de lackerar om hela ytan där bak då den sträcker sig helavägen över dörrarna..om du förstår vad jag menar 🙂

Mvh Johan

syke
          Blockerad

Vad jag kan se så blev det ingen rand, men å andra sidan har jag inte världens bästa färgseende. Lackeraren som jag lämnade in till lackade inte om hela det ”stycket”, utan bara en liten bit..

Building Micke
            Deltagare

Samma jävla skit det var på min legacy turbo. Bort med hela kofångaren, ingen höjdare direkt.. är ju några skruvar eller plastskruvar..

Så imprezor har samma sjukdom:( Inget roligt när det börjar pluppa upp rost här å där;(

dlehtihet
              Deltagare

Ok. Tänkte ta en varm dag och plocka av skärmen och slipa till det och sedan ta bilen till lackeraren. Du fick ingen tråkig ”rand” efter maskeringen då? Kan ju inte tänka mig de lackerar om hela ytan där bak då den sträcker sig helavägen över dörrarna..om du förstår vad jag menar 🙂 Mvh Johan

De brukar vanligtvis lacka ”lite extra” runt området för att tona ut skillnader som kan bli. Är lackeraren duktig så ser du inte att något har hänt.

(ifrån en som lackat delar av dörr, bakre kofångare, etc).

M v h

Danne

Kalleman
                Deltagare

Kolla även insidan i hjulhuset. Skrapa bort underredsmassan just där rostfläcken är så kan jag nästan lova att det är rost där också. ;(

Building Micke
                  Deltagare

Kolla uppe vid bakdämparen, legacyn har då lätt att rosta där, ingen roligt ställe om det är hål, all skit sprutar in i hela hjulsidan;(

syke
                    Blockerad

Grrr .. har upptäckt att rosten kommit tillbaka på samma ställe.. skit!

Building Micke
                      Deltagare

MM man får putsa putsa ch åter putsa:P

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.